Tijdens de ontwikkeling van BlackSite waren er veel hobbels op de weg. "We werden geforceerd om technologie te delen [met een ander project]. We deden er acht maanden over om één ding aan de praat te krijgen", zegt Smith. "Met nog maar een jaar te gaan, waren we nog lang niet op het goede spoor."
Dit resulteerde erin dat men niet de kans kreeg om het spel fatsoenlijk af te werken. Zo kreeg men maar vier dagen de tijd om een bepaald level te polijsten. Het duurde lang voordat men zover was dat het hele spel door te spelen was, en vervolgens ging het spel "direct van alpha naar final".
Smith geeft met name zichzelf de schuld voor de kritiek die BlackSite over zich heen kreeg. Smith had twee projecten onder zijn supervisie en van die twee was BlackSite niet zijn favoriet. "We zijn hard aangepakt, en we hebben het verdiend." Toch vindt Smith dat de kritiek wel wat milder had gemogen. Zo werd de politieke satire volgens hem door veel reviewers niet begrepen. Deze satire werd overigens pas een jaar voordat het spel af was een e entieel onderdeel van het spel, en was niet vanaf het begin af aan al onderdeel van het ontwerp.
En dit laatste constateerden we ook al in onze review. Wanneer een spel niet met liefde wordt gemaakt, hoe kan het dan ooit een goede game worden?