Nieuws
Destiny

Destiny 2 vanaf vandaag gratis te proberen met trial

Neem je progressie na afloop mee

Geschreven door Eline Oosterloo op
Bungie heeft een gratis trial gelanceerd waarmee spelers Destiny 2 kunnen uitproberen.

De trial is vandaag uitgebracht voor PlayStation 4, Xbox One en pc. Deze bevat twee van de locaties in het spel: European Dead Zone en Titan. Daarnaast kunnen spelers ook de sociale ruimte Farm bezoeken.

Alle campagnes zijn speelbaar in de bovengenoemde regio's. Ook de competitieve multiplayermodus Crucible is beschikbaar, hoewel deze alleen in quickplay te spelen is. Spelers van de trial kunnen zich bij een clan aansluiten en hiervoor experience points verdienen. Het maximale level dat zij kunnen bereiken in de gratis trial is level 7. Als spelers ervoor kiezen de game vervolgens aan te schaffen kunnen zij alle progressie meenemen.

Toen de eerste Destiny een paar maanden uit was bracht Bungie ook een trial voor die game uit. Destiny 2 krijgt volgende maand de eerste uitbreiding genaamd Curse of Osiris.

Dit artikel delen:

Lees meer

From Other Suns Servers van Demon's Souls stoppen volgend jaar voorgoed
18

Reacties op: Destiny 2 vanaf vandaag gratis te proberen met trial

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • El Ninjo

    • 28 november 2017 12:00
    Toch netjes zo'n uitgebreide trial, ik vermaak me nog steeds met Destiny en moet alleen nog de end-game halen. Ben erg benieuwd naar de nieuwe DLC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 28 november 2017 12:34
    @El Ninjo Niet om je te demotiveren maar er is geen end-game. Als je de raid en een nightfall hebt gedaan dan heb je het wel gezien. Maar ik heb me ook met de game vermaakt al merk je wel heel erg dat het spelers aantal met de dag verder daalt. zeer jammer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wildstorm

    • 28 november 2017 12:46
    @Ksmai ik neem aan dat je op console speelt, want op de PC is daar niks van te merken.

    Queue times voor crucible en Strikes zijn hetzelfde als bij launch, welke lekker kort zijn. En ook alle zones zijn op alle tijdstippen van de dag vol met mensen voor public events etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 28 november 2017 13:24
    @Wildstorm Je hebt gelijk, speel inderdaad op console waar de game iets eerder uit kwam. Verder is het gewoon iets wat me opvalt. Niet zozeer ingame maar LFG is op het moment voor erbarmelijk. Voor trials was er niemand te vinden en ook voor de raid is het al lastig.

    Nu zijn er in de destiny community veel mensen die aangeven al gestopt te zijn met spelen en misschien dat deze actie meer spelers/liefhebbers brengt. Waar ik heel bang voor ben is dat met het uitbrengen van Curse of Osiris nog minder mensen beschikbaar zullen zijn die bijv. de nieuwe raid activity willen doen of mensen die in de crucible niet alle maps kunnen spelen.

    Hoe dan ook, het is een feit dat een groot gedeelte van de spelers is afgehaakt en of dat nou op console of op PC is maakt niet zoveel uit denk ik. Mijn vermoeden is namelijk dat het op alle platformen geld. En het blijft een feit dat er weinig sprake is van end-game als je alle 3 de classes op 305 hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • water

    • 28 november 2017 13:39
    @Ksmai merk je ingame geen reet van, server aantallen zijn er minder maar worden nog gewoon goed gevuld. Waardoor je nog altijd net zoveel mensen tegenkomt in tower/farm/open gebieden. Neemt niet weg dat er gewoon te weinig te doen is qua endgame. Al ben ik wel iemand die alle sets van trails en prestige raid wil hebben, moet nog 2 delen op 2 chars van de prestige set dan ben k daar mee klaar. Mooi op tijd voor de dlc :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 28 november 2017 16:40
    @water Ik zit zelf in een clan met 48 leden waarvan ik de afgelopen week vaak de enige was die actief was. Het was lange tijd niet mogelijke om bij iemand in het Fireteam te springen die in de tower was omdat deze vol was, nu lukt dat vaak gewoon.

    En er zijn inderdaad mensen die het aan kunnen zo vaak de raid (die in mijn ogen aardig, maar niet bijzonder is) te doen totdat ze alles hebben voor alle chars en gelukkig is dat zo anders zou er helemaal niemand raiden.

    Gelukkig zijn er nog mensen die spelen en hopelijk blijft dat zo. Ik begrijp dat er na een maand minder mensen spelen dan op release, maar ik merk persoonlijk heel erg dat het terugloopt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • revanius

    • 28 november 2017 15:16
    @Ksmai in wow heb je toch ook alleen raids aan het einde?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 28 november 2017 15:30
    @revanius In wow doe je er wel een heel stuk langer over om dat punt te bereiken. Ik was in destiny 2 binnen een week op max level en op hoog genoeg power level om aan de endgame te beginnen. En dan ben ik echt bij lange na niet een van de snelste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 28 november 2017 16:35
    @revanius Klopt in WoW had je inderdaad raids aan het einde. Het punt is dat Destiny 2 op dit moment niet per see een content probleem heeft maar dat een reden om te spelen mist. Er zijn veel dingen die activiteiten in Destiny 1 speciaal maakten verwijderd bijv. Strike loot, zoals Grasp of Malok. Of Raid sets met perks die bruikbaar waren in de raid. Niets in Destiny 2 voelt alsof gemaakt is om te grinden of een reden te geven om te spelen. Random rolls zijn weg dus als je een gun hebt is er geen reden om een 2e te bewaren etc. etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrhotshot85

    • 29 november 2017 00:31
    Zelfs gratis ga ik niet aan deze bagger zitten. "MMO-RPG"… binnen een week hadden mensen al "end-game" content voltooid en nu, binnen 3 maanden na release, komt de eerste DLC* al uit.

    Destiny 1 begon leuk maar al snel bleek dat het de grootste flater is geweest in de geschiedenis van het gamen. Zelfs binnen de eerste maand na release van deel 2 haken de die-hard fans, die deel 1 nog keihard verdedigden, al af. Wat een lachertje.

    En ja, er zal hier vast wel zo een fanboy tussen zitten die dit durft te verdedigen maar bij mij zijn je woorden verspilt aan dovemansoren.

    *Gedeelte van het spel dat ze voor release al klaar hadden maar simpelweg niet hebben toegevoegd om later als DLC te kunnen toevoegen/verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Optycon

    • 29 november 2017 07:19
    @Mrhotshot85
    Ik snap de haat tegen dit spel niet. Ik heb D1 niet gegespeeld, maar had zin in een loot-fest ala BL2. Ik heb D2 gekocht voor niet al te veel (Marktplaats) en vermaak me prima. Nu net alle missies gedaan, plus wat extras. Er zijn nog genoeg dingen die ik wil doen en verzamelen.

    De graphics, kleuren en lichtgebruik zijn geweldig, heb me er echt over verbaasd. Wellicht is het geen WoW, waarin je een epic grind fest moet beginnen en 100 raids moet doen voor +2 armor, maar het is een fijne game welke lekker speelt, er mooi uit ziet en er genoeg te doen is om een "normale" game mee te vullen.
    Je haalt er meer uur uit dan bijv. een CoD of BF, Titanfall etc. De game is verder prima solo te doen. Zit pas na de story mission bij een clan.

    Speel de game voor wat het is. Als je dat doet, is het een prima titel waar je veel plezier mee kan hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cornish

    • 29 november 2017 09:22
    "Ik heb D1 niet gegespeeld"

    Dat is dus het probleem, je komt het spel binnen met veel minder verwachtingen en bagage. Je hebt al deze problemen niet al eerder gezien en hoe deze stukje bij beetje werden opgelost over 3 jaar en €150,- verspreid. Om met Destiny 2 weer een marathon achteruit te rennen.

    En als iemand die voornamelijk speelt voor game-play is Destiny 2 gewoon even saai als een Call of Duty of Battlefield. Geen vernieuwing, geen verbetering en enkel regressie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Optycon

    • 29 november 2017 09:36
    @Cornish
    Dat ik D1 niet heb gedaan, zegt niks over D2 als game.
    Daarnaast hoeft niet ieder spel een vernieuwing te hebben. Sommige games zijn prima als ze iets bestaands 'goed' doen.
    De DLC tactiek is vervelend, mee eens. Maar dat doen meer uitgevers en is de tijdsgeest van AAA titels waarin we ons nu bevinden. Dat doet voor mij echter geen afbreuk aan de game die ik voor 15 euro heb gekocht op MP. De season pass kost 35 euro. Al met al is dat geen 150,- waar ik me op moet voorbereiden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cornish

    • 29 november 2017 11:01
    Dat zeg ik ook niet? Misschien eerst even lezen en dan pas reageren. Ik zeg dat JIJ, als speler die D1 niet heeft gespeeld met een heel ander beeld en set aan verwachting naar D2 komt.

    Het spel moet wel vernieuwend zijn: waarom zou iemand anders van Destiny naar Destiny 2 over gaan? En in het geval van Destiny naar Destiny 2 is het op een aantal cruciale vlakken gewoon een slechter spel. Het is niet voor niets dat Destiny 2 last heeft van een leeg loop.

    En wat is precies je punt? Dat meer uitgevers het doen is geen excuus. Daarnaast gaat het helemaal voorbij aan het punt dat word gemaakt: Destiny 2 is een marginale verandering in vergelijking tot Destiny toe deze werd uitgebracht, wat bij lange na niet recht deed aan alle marketing, hype en beloftes die gemaakt waren; waar ze 3 jaar aan hebben gewerkt om het een 'goed' spel te maken om vervolgens met Destiny 2 bijna alle verbetering uit het raam te gooien en wederom een geraamte van een spel uit te brengen.

    Dat jij er €15,- voor hebt betaald neemt niet weg dat het spel €60,- kost, daar bij de €35,- van de expansion pass, plus €40,- tot €60,- voor de volgende The Taken King en waarschijnlijk nog eens €30,- voor de opvul uitbreiding omdat ze Destiny 3 wederom moeten vertragen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Optycon

    • 29 november 2017 14:43
    @Cornish Wauw, wat een salty reactie op de man, zeg. Reageer je altijd meteen zo aangevallen? Ik geef rustig mijn visie op de game en een counter op de "Fanboy"reactie van MRhotshots.

    Mijn punt is dat een game niet vernieuwd hoeft te zijn (maar uiteraard wel nieuwe content moet bevatten) en dat het nog steeds, los van de voorgaande delen, een goede game kan zijn. Daarbij laat ik het.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cornish

    • 29 november 2017 17:49
    Er is niks op de man aan mijn reactie, misschien moet je zelf niet zulke lange tenen hebben.

    Op de rest heb je al een volledige reactie. Het 'kan' een goed spel zijn, maar dat is het in vergelijking tot zijn voorganger niet; en ja die vergelijking, of een andere soort gelijke moet je wel maken om onderscheid te maken tussen wat goed en slecht is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrhotshot85

    • 29 november 2017 18:43
    @Optycon Het is dus exact zoals Cornish al aangeeft. Als je D1 nooit gespeeld hebt dan heb je geen vergelijkingsmateriaal. En gelukkig maar want er valt weinig te vergelijken behalve een licht aangepast GUI.
    De andere veranderingen kun je ook beter niet benoemen want die zijn alles behalve positief ervaren(door de D1 spelers dus).
    Iedereen kan een spel dat hij voor het eerst speelt goed ervaren, dat was bij mij dus het geval met D1. Totdat duidelijk werd dat het een flinke melkkoe werd, toen heb ik al besloten om D2 niet aan te schaffen. En dat lijkt, voor mij althans, de juiste keuze te zijn geweest. Lees anders de persoonlijke reviews maar van spelers die 1000+ uur(net als ik) in D1 hebben gestoken.

    Sodenote: Ik vind de reactie van Cornish duidelijk en zie er geen enkele aanval of saltyness in terug.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Flipski

    • 29 november 2017 08:04
    @Mrhotshot85

    Ik ben het gewoon helemaal met je eens. Ik heb destiny 1 gespeeld. Prima mee vermaakt. Maar toen duidelijk werd dat dit gewoon een veredeld DLC paardje is om mensen financieel uit te knijpen ben ik er mee gekapt.

    D2 gun ik geen minuut meer van mijn tijd. Ik hoop dat ze keihard op hun plaat gaan. Ik ben al die DLC-uitknijperij spuug zat.