Nieuws
Prince of Persia Sands of Time

Prince of Persia-remake en The Division Heartland niet op E3 aanwezig

Ubisoft Forward wordt zaterdag om 21:00 uur uitgezonden

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft laat weten dat zowel de remake van Prince of Persia: The Sands of Time als The Division Heartland niet op E3 aanwezig zijn.

Dat werd via berichten op Twitter onthuld. De The Sands of Time-remake had eigenlijk in januari dit jaar uit moeten komen, maar werd eerder al uitgesteld naar een onbekende datum. Inmiddels heeft Ubisoft laten weten dat het spel niet op E3 of de Ubisoft Forward-presentatie wordt getoond en pas volgend jaar uitkomt.

Prince of Persia: The Sands of Time verschoon oorspronkelijk in 2003 voor de PlayStation 2, Xbox, GameCube en pc. Het spel staat onder veel fans bekend als de beste moderne Prince of Persia-game. Een unieke eigenschap is dat spelers met een speciale dolk de tijd kort kunnen terugdraaien, en zo gevechten en platformsecties overnieuw kunnen doen.

Ook het eerder dit jaar aangekondigde The Division Heartland is niet aanwezig op E3 of de Ubisoft Forward-presentatie. Massive Entertainment en Red Storm Entertainment lieten bij de onthulling van het spel weten dat het later dit jaar moet verschijnen, maar ondanks dat blijft nieuwe informatie deze week uit. 

The Division Heartland is een free-to-play-game in de The Division-franchise. Het spel staat los van de andere The Division-games, maar gebruikt wel bekende elementen uit reeks. Zo wordt het derdepersoonsaanzicht behouden. Ook kunnen spelers alleen of met maximaal drie andere gamers spelen.

Ubisoft laat in ieder geval wel meer van Rainbow Six Extraction zien op E3. De Ubisoft Forward-presentatie wordt aanstaande zaterdag om 21:00 uur Nederlandse tijd uitgezonden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vierde seizoen Call of Duty-games wordt donderdag onthuld Rainbow Six Quarantine heet nu Rainbow Six Extraction
14

Reacties op: Prince of Persia-remake en The Division Heartland niet op E3 aanwezig

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 8 juni 2021 08:47
    Prince of Persia remake vind ik eigenlijk een beetje onzinnig dat is echt weer een money grab.
    Was een super game, speelde fantastisch, dat wordt weer een beetje de graphics oppoetsen en klaar.
    Maar eenieder zijn moeder krijgt een remake tegenwoordig dus het zal er wel bijhoren.
    Ontwikkelaars, vooral de grote zijn zeer lui geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 juni 2021 10:22
    Laat Ze maar lekker de tijd nemen voor de PoP SoT remake. Die game verdiend een goede remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 juni 2021 10:55
    @coola Ik vraag me buiten de graphics wat jij vindt dat nog beter kan aan die game.
    Die game speelde zo lekker dat ik hoop dat ze daar niets aan veranderen. Misschien is het mijn roze bril, maar buiten graphics zie ik geen verbeterpunten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 juni 2021 14:17
    @Ziminar wat ik er van gezien heb vind ik het meer een remaster dan remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 juni 2021 14:42
    @hulstpower Ja die termen zijn voor veel gamers veel te vaag en het verschil is voor velen onduidelijk. Ik denk dat uitgevers daar gretig gebruik van maken en er het remake label op plakken, om het zo over te laten komen of ze de game van de grond af opnieuw gebouwd hebben.
    Dat zou in het geval van PoP onzinning zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 8 juni 2021 15:23
    @Ziminar 60fps zou voor mij wel beter zijn. Game was tof, maar voelt heeeeeel traag op ps2/cube/xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 juni 2021 15:36
    @Krytuun Ik heb de game destijds op de PC gespeeld daar was dat blijkbaar minder een issue.
    Destijds speelde games over het algemeen ook trager/stroperiger heb ik het idee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 8 juni 2021 11:43
    Ubisoft glijdt wel af zeg. Naast dat al hun games op elkaar zijn gaan lijken, lijken ze nu ook gewoon niet meer te begrijpen wat hun publiek nou eigenlijk graag wil zien. Sam Fisher kwijnt al jaren weg in het verdomhoekje, Beyond Good and Evil 2 zit in development hell. Maar lekker slappe rehashes en mobiele ongein uitbrengen. Eeuwig zonde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 juni 2021 12:30
    @COSMIC_TSAR Je mag hier niet negatief zijn over Ubisoft he. Zeker nieuw hier

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 8 juni 2021 15:27
    @Ziminar Ik houd wel eens van een lekkere Mc Donnalds game, Ubisoft geeft me best veel leuke games. Maar het weerhoud mij zeker niet om kritiek te geven. Er zijn, als we er een paar uur voor nemen, genoeg dingen te noemen die veel beter kunnen.

    De meeste games hebben gewoon niet het budget en tijd van Red Dead Redemption 2. Was Beyond 2 nu stilletjes in ontwikkeling gegaan 6 jaar terug en dit jaar onthuld, eind van dit jaar released, dan had ik er geen moeite mee gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 juni 2021 15:56
    @Krytuun ik heb jarenlang Ubisoft games gespeeld en dan vooral PoP en AC, maar ook FC.
    Op 75% van de AC games begint het te voelen als werken. Verhaal wordt kunstmatig gerekt, je wordt gedwongen saaie sidequests te doen.
    En de volgende game is vrijwel hetzelfde.
    Maar goed ik zou me niet meer wagen aan een AC discussie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 8 juni 2021 17:29
    @Ziminar Je hebt absoluut een punt! Ieder z'n mening (mits beschaafd) is te respecteren. Ik zou over smaak nooit in discussie gaan. Ik gaf alleen aan, zelf wel eens van zo'n game te houden, zeker coop Far Cry of Ghost Recon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 8 juni 2021 14:28
    @COSMIC_TSAR ik denk dat Ubisoft ook vooral kijkt naar wat goed verkoopt en gespeeld wordt. AC Valhalla is de best verkochte AC bij launch geweest, of het de beste AC is, daar zijn de meningen over verdeeld. Het is en blijft een bedrijf die alles zal (moeten) afwegen. En bedrijfstechnisch lijken ze het uitstekend te doen. Ze gaan geen game ontwikkelen speciaal voor een aantal die-hard gamers die een andere game verwachten dan de grote massa casual gamers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 8 juni 2021 13:08
    Zonde was erg benieuwd naar Heartland.