Nieuws
Call of Duty: Modern Warfare 2

Preload voor komende Call of Duty: Modern Warfare 2-bèta beschikbaar

Deel van de gamers kan nu al beginnen aan de bèta

Geschreven door Michel Musters op
Mensen kunnen het komende bètaweekend van Call of Duty: Modern Warfare 2 nu alvast preloaden. Voor sommige spelers is de bèta zelfs al beschikbaar.

Op die manier kunnen fans op het moment dat de bèta live gaat meteen aan de slag. Afgelopen weekend werd de bèta al exclusief op PlayStation-consoles gehouden, maar de tweede bèta komt ook op Xbox en pc beschikbaar.

De bèta begint vandaag voor mensen die de game al hebben gereserveerd en alle PlayStation-spelers. Van 24 tot en met 26 september kan vervolgens echt iedereen aan de slag met de bèta. Xbox-gamers hebben wel Xbox Live Gold nodig, maar op PlayStation is geen PS Plus benodigd.

Infinity Ward heeft daarnaast aangekondigd dat er wat veranderingen worden doorgevoerd in dit tweede weekend ten opzichte van afgelopen week. Zo worden diverse bugs opgelost en gaat het bedrijf experimenteren met het duidelijker aangeven welke spelers in het team van de speler zitten, en welke juist niet. Verder moet de snelheid waarmee perks worden ontgrendeld gedurende een potje worden aangepast tot Infinity Ward de juiste balans heeft gevonden.

Tijdens het eerste bètaweekend waren er klachten van spelers over het feit dat er geen stippen op de miniradar worden getoond van spelers die schieten - tenzij er een UAV actief is. Infinity Ward laat weten dit zo te willen houden, omdat men spelers die schieten niet willen straffen. Wel zegt het bedrijf feedback over dit element te blijven verzamelen.

Mogelijk bevat deze tweede bètaperiode ook nieuwe maps en modi, maar daar zijn op moment van schrijven nog geen details over bekend.

Call of Duty: Modern Warfare 2 komt op 28 oktober uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Op 16 november komt Call of Duty: Warzone 2.0 uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ted Lasso en AFC Richmond bevestigd voor Fifa 23 Begin van lugubere Scorn getoond middels gameplayvideo
12

Reacties op: Preload voor komende Call of Duty: Modern Warfare 2-bèta beschikbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Zut

    • 22 september 2022 09:21
    Enorm vermaakt met de beta vorig weekend. Goed dat ze al meteen wat veranderingen toevoegen. Erg enthousiast over MW2, laat 28 oktober maar snel komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 22 september 2022 09:25
    @Zut
    Goed om te horen, ik ben best wel benieuwd naar deze game.
    Lijkt het qua pacing wat op MW1?
    Ik vond MW1 namelijk wel lekker spelen en destijds speelde Warzone ook nog goed. Na Cold war en Vanguard is ook Warzone behoorlijk sneller geworden qua gameplay en dat vind ik zelf wat minder leuk spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 22 september 2022 09:32
    @Fr3nzy De pacing is inderdaad behoorlijk verlaagd. Natuurlijk zijn er potjes waarbij er nog een hoop uitstekende spelers zijn die rushen maar in 90% van de potjes kon ik tactisch spelen en lang in leven blijven. Dus dat is een hele grote verbetering vergeleken met Vanguard en Cold War. Vooral het weghalen van slide cancel is top. Verder is de map design van deze 3 maps ook weer van hoog niveau. Als je MW1 leuk vond dan ga je hier ook veel plezier mee beleven

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gertjun

    • 22 september 2022 10:22
    Wat mij betreft is een rood puntje op de minimap teveel info wat betreft positie van de speler, maar helemaal niks maakt suppressors weer overbodig. Is er geen tussen-oplossing? Ik dacht bijvoorbeeld aan het (rood) oplichten van een deel van de rand van de minimap in de richting waaruit er door een enemy (binnen een bepaalde afstand) geschoten wordt, een beetje hetzelfde als High Alert. En dan gewoon rode stippen bij een UAV

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Juggernog

    • 22 september 2022 11:05
    Ik vind het echt enorm jammer dat deze game bijna een kopie wordt van Modern Warfare 2019, imo de slechtste multiplayer van Call of Duty ooit. Overigens lijkt het daarna niet beter te zijn geworden met de gedrochten Cold War & Vanguard.

    Misschien probeer ik de beta nog wel binnenkort, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 22 september 2022 11:27
    @Juggernog Multiplayer van MW2019 was verschrikkelijk idd. Een groot campfest met de slechtste maps in cod historie daarbij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 22 september 2022 11:29
    IW weigert te luisteren naar de community. Al 3 jaar lang word er gevraagd om de originele map terug te brengen en dead silence als perk toe te voegen ipv field upgrade (Wat sledgehammer en treyarch wel gewoon doen) bijv maar ze weigeren simpelweg. Mag natuurlijk niets in het nadeel zijn van de campers en casual spelers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • pimdekker121

    • 22 september 2022 13:34
    @Real13 Ik vind dat ze elk jaar al met meer dan genoeg oude maps komen. Ik vind het vooral heel saai al die oude maps en elke keer weer dezelfde. Vind het juist wel tof als ze met nieuwe maps komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 22 september 2022 14:46
    @pimdekker121 Ik bedoelde ook niet maps kwa levels maar de mini map, had ik duidelijker kunnen verwoorden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tweewh33ler

    • 22 september 2022 12:45
    Ik vind het weer een eerste klas schijt game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 22 september 2022 13:09
    Ik heb genoten vorige week en ga zo weer aan de slag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • pimdekker121

    • 22 september 2022 13:31
    Ik vond MW2019 een van de betere COD van de afgelopen tijd. Heel wat mooie momenten aan beleefd. Vangaurd en Cold War vond ik echt zonde van mijn geld. Daar was ik elke keer na een half uurtje al weer klaar mee. Eerste paar uurtjes prima vermaakt met de demo. Komend weekend nog even lekker knallen.