Nieuws
Gran Turismo

Polyphony overweegt pc-versie Gran Turismo 7

Maar dat wordt wel lastig

Geschreven door Jari Klapwijk op
Polyphony Digital overweegt een pc-versie van Gran Turismo 7 te ontwikkelen.

Dat vertelt Kazunori Yamauchi, hoofd van de Gran Turismo-reeks, in gesprek met GTPlanet. Vooralsnog is het spel exclusief voor PlayStation 5 en PlayStation 4, maar een pc-versie behoort tot de mogelijkheden. "Ja, ik denk het wel", zegt Yamauchi wanneer hij daarnaar wordt gevraagd.  

Het porten van de game naar pc brengt wel verschillende uitdagingen met zich mee. "Gran Turismo is een zeer fijn geoptimaliseerde game. Er zijn niet veel platformen die de game native in 4k en 60 fps kunnen draaien. Het is geen makkelijk onderwerp, natuurlijk. Maar we kijken ernaar en overwegen het."

Sony is al langer bezig met het porten van PlayStation-games naar pc. Eerder vonden Horizon Zero Dawn, Days Gone, God of War, Uncharted: Legacy of Thieves Collection, Sackboy: A Big Adventure, Spider-Man en Spider-Man: Miles Morales al hun weg naar pc. Er gaan ook al tijden geruchten over een pc-port van Returnal. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Ubisoft onthult overmorgen Far Cry 6-uitbreiding App laat spelers bases voor No Man's Sky bouwen
12

Reacties op: Polyphony overweegt pc-versie Gran Turismo 7

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    SuperDre

    • 27 november 2022 17:28
    Klopt dat niet veel platformen het op 4k 60fps kunnen draaien, maar de doorsnee PC gamer heeft dan ook geen PC die dat aan kan, dus moet je zorgen dat het dat wel met gemak doet op 1080p of 1440p. Probleem bij PC is dat optimaliseren weinig zin heeft vanwege het ontelbaar aantal configuraties on hardware maar ook nog in software (wat er allemaal voor troep in de achtergrond draait).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 27 november 2022 17:31
    @SuperDre ze zouden er gewoon een flinke minimum requirement aan kunnen hangen. Maar aangezien deze game nog op ps4 draait verwacht ik niet dat de grafische eis enorm groot zal zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 27 november 2022 17:30
    Dus vanaf nu hebben we eigenlijk alleen nog maar een pc nodig aangezien zowel Microsoft als Sony hun games op pc uitbrengen. Dan alleen nog maar een Switch voor onderweg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rutgie

    • 27 november 2022 17:42
    @Riyakuya echt he! Ik was aan het sparen voor een PS5, maar heb deze week besloten dat niet meer te doen en door te sparen voor een mooie upgrade van mijn pc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 27 november 2022 21:04
    @Rutgie ik heb laatst een vrij leuk pctje jn elkaar gezet en vermaak me er prima mee eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rutgie

    • 27 november 2022 21:53
    @Riyakuya gelijk heb je! Het enige vervelende is dat het iets langer wachten is op de release soms.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 28 november 2022 09:09
    @Rutgie daar heb ik eigenlijk weinig last van met de enorme backlog die ik heb. Ik hoef games niet perse op launch te spelen en ben ook geen multiplayer gamer dus het heeft voor mij geen meerwaarde. Tevens heb je als je later speelt ook het voordeel dat er al veel patches zijn geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    anyaka

    • 27 november 2022 20:48
    Ik hoop dat deze game naar PC komt, pc mist namelijk zo'n type game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 27 november 2022 21:05
    @anyaka um.. Forza Motorsport, Project Cars, Asetto Corsa.. en nog een paar. Denk dat pc er meer heeft dan consoles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    anyaka

    • 27 november 2022 22:16
    @Riyakuya Enige die een beetje vergelijkbaar is is Forzo Motorsport, maar dsaar kun je nog niet de auto's zo tweaken als in GT, Project Cars en Asetta Corsa zijn echt heel andere games, meer simulatie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 28 november 2022 09:07
    @anyaka ik heb ze allemaal gespeeld en je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Allemaal prima games en op sommige vlakken beter dan GT.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 28 november 2022 15:09
    Het meest veelzijdige game platform (van de toekomst): Microsoft Windows.