Nieuws

Pokémon Scarlet en Violet op het internet gelekt

Vermijd sociale media!

Geschreven door Jari Klapwijk op
Op het internet worden al diverse afbeeldingen met spoilers van Pokémon Scarlet en Violet gedeeld.

Daar waarschuwt de Amerikaanse YouTuber Austin John Plays voor in een video op zijn kanaal. John adviseert spelers om sociale media zoals Twitter en Facebook te vermijden. De afbeeldingen die sinds zondag op het internet worden gedeeld lijken afkomstig uit een Spaanstalig land en tonen onder andere pokémon die nog niet zijn onthuld.

De spoilers lijken nu afkomstig van een of twee bronnen, maar de kans is groot dat daar de komende dagen meer bronnen bij komen. Sommige mensen blijken de game elf dagen voor release al in handen te hebben. Het is niet voor het eerst dat de Pokémon-reeks met een lek te maken heeft. In januari werd Pokémon Legends: Arceus al een week voor release gestreamd. Datzelfde gebeurde bij Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl in 2021.

Pokémon Scarlet en Pokémon Violet komen op 18 november uit op de Nintendo Switch. De games spelen zich af in een nieuwe regio die geïnspireerd lijkt op Spanje. De games bevatten een open wereld waarin pokémon rondlopen, zoals ook in Pokémon Legends: Arceus en delen van Pokémon Sword en Pokémon Shield het geval was.

Dit artikel delen:

Lees meer

Meer details Forge-modus Halo Infinite onthuld Vampire Survivors zuigt al je tijd op
8

Reacties op: Pokémon Scarlet en Violet op het internet gelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snafu9

    • 7 november 2022 15:53
    Het lijkt een trend te zijn zo zonde. Bij Sword en Shield was de Pokedex ook een paar dagen tot weken gelekt voordat hij uitkwam. Snap het echt niet waarom mensen dit doen. Gelukkig heb ik verder nog weinig gezien van de game alleen een beetje wat Pokemon zelf heeft aangekondigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 7 november 2022 19:41
    @Snafu9 ik vind het wel fijn. Pokemon speel je niet voor het verhaal dus dat kan me toch niet interesseren als dat gespoiled word. Nieuwe Pokemon spoiled Nintendo zelf ook met trailers. En dat zorgt voor de hype. Dus leaks zorgen daar ook voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 8 november 2022 09:11
    @MissMeNL
    Ik wil ze graag zelf ontdekken en zien van woow wat is dit? Welk type zal dit zijn? Ik wil hem graag vangen. Ook de hype om er zelf achter te komen of hij gaat evolueren is ook heel leuk. Dat maakte voor mij Sword en Shield super leuk. Toen de DLC uitkwamen en er meer bekende Pokemon in kwamen voelde ik me niet geroepen om die werelden te ontdekken en alles te vangen omdat ik precies wist wat de Pokemon kon. Verhaal is ook niet spannend maar wel features die erin zitten. Dit wil ik ook zelf ontdekken. Er zijn 3 verhaallijnen maar daar zitten 3 verschillende features in. 1 daarvan kennen we zijn gyms maar de andere wil ik zelf ontdekken hoe je dat nou doet en wat je moet doen. Alles maar lezen haalt voor mij de spanning uit de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 7 november 2022 15:55
    Vind het juist leuk. Wil vooral weten wat de evoluties worden van de starters om zo een keuze te kunnen maken als ik er aan begin. Ook zorgen spoilers dat ik nog meer gehyped word.

    Vandaag ook maar scarlet gekocht voor 48 euro. Violet stond al gepreordered.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 7 november 2022 16:08
    @MissMeNL Veel plezier alvast! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 7 november 2022 16:40
    @MissMeNL same hier ben vooral benieuwd naar de setup van de open world en of je idd meteen naar de 8e gym kan bijv

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 7 november 2022 20:56
    @Deadspacer Dat gaat belangrijk worden voor mijn nuzlocke. Toch wil ik het antwoord niet weten.
    Ik volg op sociale media weinig Pokemon youtubers, dus ik hoef nog niet digitaal onder te duiken gelukkig.

    Ik wil 'Pokemon' goed kunnen spellen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Saria282

    • 7 november 2022 18:38
    Meestal heeft Nintendo wel voor de datum dat de games uitkomen laten zien hoe de starters eruit zien bij hun evolutions. Weet nog hoe ik schrok van de evolutie van litten in sun in moon werd. Het heeft me toch niet weerhouden om hem al starter te kiezen. Als die afbeeldingen nog komen vind ik het niet erg. Voor de rest wil ik zelf uitzoeken als de game bundel in me brievenbus komt op de 18