Nieuws

Pokémon Scarlet en Violet meer dan tien miljoen keer verkocht in drie dagen

Een nieuw record voor Nintendo

Geschreven door Michel Musters op
In de eerste drie dagen van release zijn Pokémon Scarlet en Violet meer dan tien miljoen keer verkocht.

Dat heeft Nintendo aangekondigd. De Switch-games kwamen op 18 november wereldwijd uit. Het aantal van meer dan tien miljoen verkochte exemplaren gaat om de eerste 72 uur sinds release en bevat de fysieke en digitale verkoopcijfers van beide spellen bij elkaar opgeteld.

Daarmee hebben de games ook een nieuw record voor Nintendo gebroken. Niet eerder werden er in drie dagen tijd zoveel exemplaren van een game op een Nintendo-platform verkocht.

Pokémon Scarlet en Pokémon Violet spelen zich af in een nieuwe regio die geïnspireerd lijkt op Spanje. De games bevatten een open wereld waarin pokémon rondlopen. De game bevat daarnaast online co-op. Beide spellen zijn nu verkrijgbaar op Nintendo Switch.

Gamer.nl deelde een 7 uit aan de spellen: "Pokémon Scarlet en Violet zijn wisselvallige Pokémon-games. De open spelwereld is op veel vlakken een bevrijding, maar de technische mankementen zijn behoorlijk storend."

Dit artikel delen:

Lees meer

Column: Mijn innerlijke conflict met Black Friday Microsoft meent dat PlayStation-exclusives van hogere kwaliteit zijn
17

Reacties op: Pokémon Scarlet en Violet meer dan tien miljoen keer verkocht in drie dagen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Iconic

    • 24 november 2022 10:13
    Bizar hoe populair Pokemon is en hoe goed de franchises van Nintendo verkopen! 10M. in 3 dagen zeg.. Niet normaal! Desalniettemin moet deze game gepatchet worden! Qua performance is het gewoon onvoldoende en dat zou niet moeten mogen voor games in zo'n franchise!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 november 2022 10:18
    Meer dan terecht. Heb er nu 28 uur op zitten en geniet nog steeds. De technische mankementen zijn dan ook niet frustrerend en immersie brekend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 24 november 2022 11:12
    @coola Voor jou dan misschien. Fijn als je je er niet zo aan stoort, zou willen dat ik dat kon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 24 november 2022 10:21
    Hoe hoger dit nummer, hoe hoger het nummer van mensen die gaan klagen over de performance. XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 24 november 2022 10:40
    @Exalian-1 Ik heb oprecht last van de performance, zo erg dat ik de game heb omgeruild. (Als je wilt weten wat precies, heb het bij de review van de game geschreven.) Volgens mij als ik daar om klaag is het terecht, toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 24 november 2022 21:45
    @Markus88 Zeker weten! Deze game is een lachertje! Dit had ik nooit van Nintendo verwacht.
    Hopen op snelle patches die het oplossen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 24 november 2022 11:11
    @Exalian-1 Je wilt zeggen dat het klagen niet terecht is? Ik vind het echt ontzettend jammer dat de game zo gereleased is want ik laat hem hierdoor liggen. Hopelijk komen ze snel met patches want ik wil het toch wel graag 'normaal' kunnen spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 24 november 2022 13:00
    @Robskeee Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg juist dat ze meer klachten gaan horen nu het aantal zo hoog is.
    Vreemde aanname van je…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 24 november 2022 13:50
    @Exalian-1 Oke. Uit je opmerking lijkt het alsof je de game wilt verdedigen. 'Omdat er zoveel sales zijn er daardoor ook meer klagende gebruikers bij zitten. Niet zozeer vanwege de gebreken van de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 24 november 2022 15:04
    @Robskeee Hehehe, oke. Nee, ik weet juist over alle vele vreselijke bugs. Ik denk dat dit wel het slechtste afgeleverde game van Nintendo ooit is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 24 november 2022 15:36
    @Exalian-1 En daarom vertik ik het dus om hem te halen in deze staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 25 november 2022 09:16
    @Exalian-1 Dat dacht ik dus ook, dat je er op doelde sarcastisch dat het kritiek niet terecht was. Maar foutje dus :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Saria282

    • 24 november 2022 12:04
    Ik heb zelf nog niet echt last van de bugs in de game. Of het is me nog niet echt opgevallen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 24 november 2022 12:08
    Heb zelf eigenlijk na 30 uur spelen niet heel veel te klagen gehad. Tuurlijk wel wat glitches en framerate en performance problemen, maar dat is het eigenlijk ook wel. Voor mij is dit denk ik wel de meeste leuke Pokemon game op de Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 november 2022 13:52
    @AgeQned

    Voor mij zeker wel de beste Pokemon op switch en imho allround de beste Pokemon ervaring sinds Gold en Silver.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 25 november 2022 08:17
    @coola

    Voor mij de beste Pokemon games sinds ORAS!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 25 november 2022 14:19
    Heb er 3,5 uur op zitten en het is best een leuke game. Draait goed op de pc met Ryujinx. Nu nog even wachten op de 4K texture pack.
    Wel raar: met een battle krijgen alle pokemons die je bij je hebt xp. Dus niet alleen die je op het moment gebruikt. Daar ben ik het niet mee eens.