Pokémon Scarlet en Violet spelen af in een nieuwe regio waar de naam nog niet van bekend is. Wel is duidelijk dat de spellen een open wereld bevatten waarin pokémon rondlopen, zoals ook in Pokémon Legends: Arceus en delen van Pokémon Sword en Pokémon Shield het geval was.
De ontwerpen en de namen van de drie nieuwe starters, de pokémon waar spelers hun avontuur in Pokémon Scarlet en Violet mee beginnen, zijn ook gedeeld. Dit zijn, van links naar rechts, Sprigatito (gras), Fuecoco (vuur) en Quaxly (water):
De Pokémon-website geeft de volgende omschrijving: “Dorpen gaan naadloos over in de wildernis, zonder grenzen. Je zult de pokémon van deze regio kunnen zien in de lucht, de zee en op straat – overal! Je kunt het echte plezier van de Pokémon-serie – vechten tegen wilde pokémon om ze te vangen – nu in een open wereld ervaren.”
Op basis van de nieuwe trailer en de namen van de nieuwe pokémon lijkt het erop dat de regio in Pokémon Scarlet en Violet gebaseerd is op Spanje. De werelden van alle Pokémon-spellen zijn immers gebaseerd op bestaande landen of gebieden. Zo zijn de eerste vier games gebaseerd op verschillende gebieden van Japan, en zijn recentere delen gebaseerd op niet-Japanse locaties zoals Frankrijk (Pokémon X en Y), Hawaii (Pokémon Sun en Moon) en het Verenigd Koninkrijk (Pokémon Sword en Shield).
Pokémon Scarlet en Pokémon Violet moeten eind dit jaar uitkomen voor Nintendo Switch.
Reacties op: Pokémon Scarlet en Pokémon Violet komen eind 2022 uit
Jumpman
whaha
Ik tel het als 3, tenslotte hoef je bij de uitgifte van een gesplitst deel, het andere deel niet te kopen. Verkopen worden tenslotte ook samen geteld. Afijn, ik vind het ook veel.
Geruchten zeggen dat The Pokemon Company Game Freak 3 jaar per generatie geeft, waarbij er ook nog Add-Ons (Ultra Moon) of DLC (Shield) moet komen en er soms ook ruimte moet zijn voor een remake (Shining Pearl).
Die laatste hebben ze zelfs uitbesteed en naar mijn mening is dat de slechtste remake die ze hebben uitgebracht.
Op de een of andere manier krijgen ze het voor elkaar om de gans met de gouden eieren net niet te slachten, maar ze komen akelig dicht in de buurt.
Tegelijkertijd hoef je al die spin-offs die allemaal in Pokemon Presents zaten niet te spelen.
Het is alleen soms bizar om te zien waar allemaal de naam Pokemon op geplakt wordt.
@Redactie: wanneer komen de accents terug?
Dokter Caspari
WvA
burningcactus
Persoonlijk doet het me weinig, pokemon is altijd al veel te makkelijk geweest. De toevoeging van een hard mode zou een mooie zijn, waar gedeeld levelen niet kan en pokemon switchen je altijd je beurt kost oid, maar dat zie ik gamefreak niet zo snel toevoegen.
whaha
Ze mogen echt wel hard mode (terugbrengen) / invoeren. Vanaf het begin.
AARGH, wanneer mogen we weer leestekens gebruiken? Ik wil Pokemon goed kunnen schrijven!
WvA
Ik snap oprecht niet waarom er nog steeds geen Hard-mode in pokemon zit.
whaha
Daar waren echter allerlei voorwaarden aan verbonden. Zo had je 2 systemen en 2 spellen nodig. Ik heb het even opgezocht, het was alleen bij Black 2 / White 2, zie hier:
Ik mag niet linken, het heette challenge mode en blijkbaar kon je het aan iemand geven die nog met het spel moest beginnen. Dus er is ooit een hard mode geweest…
Ardyn
Het is meer het feit dat het geforceerd wordt wat veel mensen, waaronder ik, stoort. Persoonlijk zie ik vooral graag de optie om het uit en aan te kunnen zetten wanneer ik dit wil.
Desalniettemin, zijn de games vooral makkelijker geworden omdat het aantal pokemon in een gym bijvoorbeeld is verlaagd en de movesets gewoon slechter zijn geworden.
Je ziet dat de Elite 4 in BDSP bijvoorbeeld echt moeilijk kan zijn, ondanks de EXP. Share.
WitteHerder
Ardyn
Het voorkomt grinden, bijna iedere moderne JRPG heeft tegenwoordig een vorm van EXP. Share. Het voegt juist heel veel toe aan het spel, dat je nu meer strategie kunt toepassen.
Persoonlijk vind ik ook dat het een optie moet zijn, maar ik zie liever een hard mode waarin gyms e.d. echt uitdagend worden gemaakt. Persona 5 (Royal) bevat bijvoorbeeld ook een EXP Share… dat maakt de bossfights juist veel leuker, creatiever en zeker niet makkelijker.
whaha
Op de een of andere manier vind ik open wereld minder interessant. Ik weet niet waarom. Misschien moet ik wennen. Het speelt ontzettend anders.
Tegelijkertijd wilde ik vernieuwing en nu doen ze dat en ben ik ook niet tevreden. Ach ja, ik heb nog iets van 9 maanden om PL:A te spelen en te wennen aan de nieuwe gameplay.
Quintex
-JK-
Op 2.16 loopt de jongen de kamer binnen
MichelMusters
xXDannyNLXx
WvA
xXDannyNLXx