Nieuws

Pokémon Scarlet en Pokémon Violet komen eind 2022 uit

Geschreven door Marvin Toepoel op
Tijdens de Pokémon Presents-presentatie op Pokémon Day heeft ontwikkelaar Game Freak de nieuwe hoofddelen van de Pokémon-spellenserie aangekondigd. De negende generatie games heten Pokémon Scarlet en Pokémon Violet en komen eind dit jaar naar Nintendo Switch.

Pokémon Scarlet en Violet spelen af in een nieuwe regio waar de naam nog niet van bekend is. Wel is duidelijk dat de spellen een open wereld bevatten waarin pokémon rondlopen, zoals ook in Pokémon Legends: Arceus en delen van Pokémon Sword en Pokémon Shield het geval was.

De ontwerpen en de namen van de drie nieuwe starters, de pokémon waar spelers hun avontuur in Pokémon Scarlet en Violet mee beginnen, zijn ook gedeeld. Dit zijn, van links naar rechts, Sprigatito (gras), Fuecoco (vuur) en Quaxly (water):

Pokémon Scarlet, Pokémon Violet starters

De Pokémon-website geeft de volgende omschrijving: “Dorpen gaan naadloos over in de wildernis, zonder grenzen. Je zult de pokémon van deze regio kunnen zien in de lucht, de zee en op straat – overal! Je kunt het echte plezier van de Pokémon-serie – vechten tegen wilde pokémon om ze te vangen – nu in een open wereld ervaren.”

Op basis van de nieuwe trailer en de namen van de nieuwe pokémon lijkt het erop dat de regio in Pokémon Scarlet en Violet gebaseerd is op Spanje. De werelden van alle Pokémon-spellen zijn immers gebaseerd op bestaande landen of gebieden. Zo zijn de eerste vier games gebaseerd op verschillende gebieden van Japan, en zijn recentere delen gebaseerd op niet-Japanse locaties zoals Frankrijk (Pokémon X en Y), Hawaii (Pokémon Sun en Moon) en het Verenigd Koninkrijk (Pokémon Sword en Shield).

Pokémon Scarlet en Pokémon Violet moeten eind dit jaar uitkomen voor Nintendo Switch.

Bron: Pokémon

Dit artikel delen:

Lees meer

Steam Deck-problemen Elden Ring moeten volgende week opgelost zijn door patch Gratis Daybreak-update Pokémon Legends: Arceus nu te downloaden
18

Reacties op: Pokémon Scarlet en Pokémon Violet komen eind 2022 uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Jumpman

    • 28 februari 2022 11:04
    Ziet er niet verkeerd uit maar dit maakt 5 Pokemon avonturen in 1 jaar tijd.. als je scarlet en violet naast diamond and pearl als losse delen ziet althans, anders 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 28 februari 2022 12:30
    @Jumpman
    Ik tel het als 3, tenslotte hoef je bij de uitgifte van een gesplitst deel, het andere deel niet te kopen. Verkopen worden tenslotte ook samen geteld. Afijn, ik vind het ook veel.

    Geruchten zeggen dat The Pokemon Company Game Freak 3 jaar per generatie geeft, waarbij er ook nog Add-Ons (Ultra Moon) of DLC (Shield) moet komen en er soms ook ruimte moet zijn voor een remake (Shining Pearl).
    Die laatste hebben ze zelfs uitbesteed en naar mijn mening is dat de slechtste remake die ze hebben uitgebracht.

    Op de een of andere manier krijgen ze het voor elkaar om de gans met de gouden eieren net niet te slachten, maar ze komen akelig dicht in de buurt.
    Tegelijkertijd hoef je al die spin-offs die allemaal in Pokemon Presents zaten niet te spelen.
    Het is alleen soms bizar om te zien waar allemaal de naam Pokemon op geplakt wordt.

    @Redactie: wanneer komen de accents terug?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 28 februari 2022 11:56
    Zeker met verplichte exp. all? Noo thank you.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 28 februari 2022 11:58
    @Dokter Caspari Wat is toch die hele haat voor het Exp systeem? Het is mij niet eens echt opgevallen. Kan je eens uitleggen wat precies het probleem is en waarom mensen de game daarom boycotten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • burningcactus

    • 28 februari 2022 12:14
    @WvA Mensen vinden de game te makkelijk worden, omdat al je pokemon dus XP krijgen voor gevechten, ook als ze niet deel nemen. In oude games was het zaak om je pokemon nog allemaal te levelen omdat je anders vast liep(als je je water/gras pokemon niet levelde liep je vast bij de rock gym bijv.), in de nieuwe games kan je dus vast houden aan 1 sterke pokemon en de rest levelt vrolijk mee en hoeft alleen op te komen draven als je ze nodig hebt voor een match-up.

    Persoonlijk doet het me weinig, pokemon is altijd al veel te makkelijk geweest. De toevoeging van een hard mode zou een mooie zijn, waar gedeeld levelen niet kan en pokemon switchen je altijd je beurt kost oid, maar dat zie ik gamefreak niet zo snel toevoegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 28 februari 2022 12:21
    @burningcactus Inderdaad en dan houd je alleen een nuzlocke als mogelijkheid over en een vriend van mij heeft een Blind Nuzlocke in Pokemon Legends: Arceus gedaan en dat is 'm ook gelukt (in een keer dus, anders is het niet blind).

    Ze mogen echt wel hard mode (terugbrengen) / invoeren. Vanaf het begin.

    AARGH, wanneer mogen we weer leestekens gebruiken? Ik wil Pokemon goed kunnen schrijven!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 28 februari 2022 12:33
    @burningcactus Huh echt? Ik had juist het idee dat het oude systeem makkelijker was, omdat je gewoon een pokemon had die ruim 10 levels boven de rest zat, en je zelfs de gyms ermee aan kon die je hiervoor af moesten straffen.

    Ik snap oprecht niet waarom er nog steeds geen Hard-mode in pokemon zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 1 maart 2022 15:44
    @WvA Het gekke is dat er wel ooit een in heeft gezeten. Je kon na het uitspelen van Black / White een hard mode activeren, meen ik me te herinneren.
    Daar waren echter allerlei voorwaarden aan verbonden. Zo had je 2 systemen en 2 spellen nodig. Ik heb het even opgezocht, het was alleen bij Black 2 / White 2, zie hier:

    Ik mag niet linken, het heette challenge mode en blijkbaar kon je het aan iemand geven die nog met het spel moest beginnen. Dus er is ooit een hard mode geweest…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 28 februari 2022 12:52
    @WvA
    Het is meer het feit dat het geforceerd wordt wat veel mensen, waaronder ik, stoort. Persoonlijk zie ik vooral graag de optie om het uit en aan te kunnen zetten wanneer ik dit wil.
    Desalniettemin, zijn de games vooral makkelijker geworden omdat het aantal pokemon in een gym bijvoorbeeld is verlaagd en de movesets gewoon slechter zijn geworden.
    Je ziet dat de Elite 4 in BDSP bijvoorbeeld echt moeilijk kan zijn, ondanks de EXP. Share.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • WitteHerder

    • 28 februari 2022 15:26
    @WvA Je en wat ik niet snap is dat dit alleen bij Pokemon een probleem is, bij iedere andere JRPG zit dit ook en daar hoor ik nooit iemand over klagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 28 februari 2022 12:56
    @Dokter Caspari
    Het voorkomt grinden, bijna iedere moderne JRPG heeft tegenwoordig een vorm van EXP. Share. Het voegt juist heel veel toe aan het spel, dat je nu meer strategie kunt toepassen.
    Persoonlijk vind ik ook dat het een optie moet zijn, maar ik zie liever een hard mode waarin gyms e.d. echt uitdagend worden gemaakt. Persona 5 (Royal) bevat bijvoorbeeld ook een EXP Share… dat maakt de bossfights juist veel leuker, creatiever en zeker niet makkelijker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 28 februari 2022 12:25
    Ik speel vanaf Blauw en heb elke generatie live gespeeld.
    Op de een of andere manier vind ik open wereld minder interessant. Ik weet niet waarom. Misschien moet ik wennen. Het speelt ontzettend anders.

    Tegelijkertijd wilde ik vernieuwing en nu doen ze dat en ben ik ook niet tevreden. Ach ja, ik heb nog iets van 9 maanden om PL:A te spelen en te wennen aan de nieuwe gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 28 februari 2022 14:32
    @whaha Ik vind dit persoonlijk beter dan die rare perspectieven van Sun/Moon en Sword/Shield. Dat vond ik toch zo goedkoop overkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 28 februari 2022 14:36
    In de trailer komt die ene "bugged" kamer terug die niet te bereiken en verstopt was in die andere Pokemon game. Die stond een paar dagen/weken geleden ook op gamer.nl
    Op 2.16 loopt de jongen de kamer binnen ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 28 februari 2022 15:30
    @-JK- HAH, goed gespot!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 1 maart 2022 10:52
    @-JK- thankz, nog niet opgevallen. snap alleen de hints nog niet waar die bewaker binnen loopt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 1 maart 2022 16:11
    @xXDannyNLXx Volgens mij hint dat naar het feit dat het een Spaanse regio is dit keer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 1 maart 2022 10:48
    De wereld lijkt erg op die van Mario Sunshine. Maar zeker weten ook invloeden van Sun en Moon. vooral bij de cliff