Nieuws

'Pokémon op Switch krijgt real-time gevechten'

Diverse geruchten over de mysterieuze game

Geschreven door Michel Musters op
Volgens Chinese bronnen zou de nieuwe Pokémon-game op de Switch voor het eerst in de hoofdserie real-time gevechten krijgen.
De website Pokejungle meldt dat Chinese bronnen die al eerder correcte informatie hebben gelekt meer weten over de aankomende Pokémon-game voor de Switch. De game, die op E3 dit jaar werd aangekondigd maar nog niet is getoond, zou namelijk al vertaald worden in China, waardoor er meer details zijn over de gameplay in het spel.


De grootste verandering is dat gevechten in het spel zich in real-time zouden afspelen, in plaats van turn-based zoals in voorgaande Pokémon-games. Dit vernieuwde, versimpelde gevechtssysteem wordt vergeleken met de Digimon World-games, waarin moves nog altijd via een menu worden gekozen.

Verder zouden er geen nieuwe Mega Evolutions in de game zitten en keren de Z-Moves terug, die via het bewegen van de Joy-Cons geactiveerd zouden kunnen worden. De regio waarin de Pokémon-game zich afspeelt zou geïnspireerd zijn door Spanje of Italië. Tot slot melden de bronnen dat de game eind 2018 of begin 2019 zou verschijnen op de Switch. De geruchten zijn nog niet bevestigd; Nintendo heeft nog geen details vrijgegeven over de game.

Dit artikel delen:

Lees meer

Tien ramt er op los in Dragon Ball FighterZ De Top 100 van 2018 - Deel 1: 100 t/m 71
9

Reacties op: 'Pokémon op Switch krijgt real-time gevechten'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Metaboss

    • 27 december 2017 14:21
    >Verder zouden er geen Mega Evolutions in de game zitten

    Dit is fout, volgens het gerucht:
    >There will be no new Mega Evolutions introduced in the new games

    Dus ze zitten er wel in, maar geen nieuwe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 27 december 2017 14:39
    @Metaboss Thanks, je hebt gelijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 27 december 2017 14:21
    Ik neem aan action turn-based? Ik moet dit nog zien. Kan zomaar eens een hele slechte keuze zijn.

    Neemt niet weg dat het toch wel verkoopt, dus last van eventuele kritiek zullen ze vast niet in de portemonnee gaan voelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 27 december 2017 14:45
    Real time gevechten makes wel een realistischer gevoel. En dan hopelijk wel een sport van turn based keuzes.
    Een systeem als Xenoblade 2 zou goed kunnen werken bij Pokémon.
    Datze standaard hun gewone aanvallen op vastgestelde snelheid laten aanvallen. Maar dan tegelijk langzaam de speciale aanvallen laten laden en zodra beschikbaar inzetbaar naar gelang je dat wel of niet wil.
    Maar we zullen zien.
    Ben wel benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 27 december 2017 15:56
    @watashi wa maurice desu.
    Ik hoop niet dat ze een zelfde systeem als Xenoblade 2 gaan gebruiken.
    Begrijp me niet verkeerd, ik vind Xenoblade 2 een geweldige game (heeft Mario voor mij persoonlijk al verslagen als GotY, nu alleen Zelda nog :)) maar het systeem van Xenoblade is te gecompliceerd voor de casual speler.
    Het systeem is geweldig maar lastig om onder de knie te krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 28 december 2017 07:06
    @Gamegod

    Goed punt. Zo had ik het niet bekeken. Inderdaad is Xenoblade wel lastig te masteren. Ik heb al veel uren erin zitten en nog snap ik eigenlijk niet alles van het combat systeem.

    Maar ik bedoelde dan wel een uitgeklede variant. Met hooguit 4 specials. Geen combo’s en geen allerlei extra dingen.

    Maar toch kan het wel een te lastig systeem zijn inderdaad voor Pokémon. Ook kinderen spelen die game en dus moet het simpel zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaVinkie

    • 27 december 2017 15:06
    Dat zou goed balen zijn zeg… Juist het turn based aspect trekt me steeds terug naar de serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wazp

    • 27 december 2017 16:07
    Ik ben ervan overtuigd dat het een geweldige game gaat worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mmo-veteran

    • 28 december 2017 21:59
    Als dit waar is laat ik deze game aan mij voorbij gaan.