Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws

Playtonic: 'Games moeten geen marketing-checklists afwerken'

Yooka-Laylee-makers richten zich 'op pure lol'

Geschreven door Gijs Scheltens op
Volgens de studio achter 3D-platformer Playtonic Games richten grote games zich te veel op het afvinken van marketing-lijstjes. Yooka-Laylee zou nooit aanslaan bij aandeelhouders van grote bedrijven. Dat zegt de studio van voormalig Rare-ontwikkelaars tegenover Red Bull.

Hoofdontwikkelaar Gavin Price zegt dat Playtonic zich richt op "pure lol, soepele besturing, gevarieerde gameplay en natuurlijk een gevoel voor humor". Dat alles zit volgens Price in het dna van Playtonic.

Price denkt dat deze elementen niet in goede aarde zouden vallen bij aandeelhouders van grote bedrijven. "Wij vinden dat games deze elementen zouden moeten perfectioneren en geen vakjes van 'marketing-checklists' af moeten vinken.

Vrijheid
Volgens Price is de vrijheid die Kickstarter biedt verfrissend. "Creatieve vrijheid en zelf eigenaar zijn van je IP zijn de grootste voordelen voor ons", vertelt hij. "Je wordt ook onder een vergrootglas gehouden, maar dat maakt ons niet uit. Het moedigt ons aan om een geweldige game te maken."

Playtonics aankomende game, Yooka-Laylee, heeft een succesvolle Kickstarter-campagne achter de rug. De 3D-platformer grijpt terug op klassiekers in het genre, zoals Banjo-Kazooie en Donkey Kong Country. Het spel komt in oktober 2016 naar pc, PlayStation 4, Xbox One en Wii U. 

Bron: Red Bull

Dit artikel delen:

Lees meer

Vrijmimod: Ark: Survival Evolved Mod Kit Ten aanval in Total War: Warhammer
3

Reacties op: Playtonic: 'Games moeten geen marketing-checklists afwerken'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Charles_Cash

    • 2 jaren, 4 maanden geleden
    Met deze game komt het wel goed. Helaas moet ik telkens aan de Softonic toolbar denken die mijn vriendin dagelijks op haar laptop tovert.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 2 jaren, 4 maanden geleden
    Playtonic doet me ook denken aan Tonic Trouble, ook een 3d platformer van vroeger.
    Veel zullen die wel niet meer kennen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Metaboss

    • 2 jaren, 4 maanden geleden
    Dat is toch die game van Ubisoft die ze maakte om te leren hoe ze 3D platformers moesten maken met de engine van Rayman 2?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.