Nieuws
Death Stranding

Update: PlayStation toont Death Stranding-teaser en releasedatum gelekt

Nieuwe aankondiging later vandaag

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Update: Het officiële Facebook-account van PlayStation Taiwan heeft een bericht geplaatst, waarin 8 november wordt genoemd als releasedatum van Death Stranding. Dit bericht is inmiddels weer verwijderd van de pagina. Wellicht wordt de releasedatum later vandaag bevestigd, wanneer er nieuwe informatie bekend wordt gemaakt over het spel.

Origineel bericht: PlayStation zendt op het moment een herhalende teaser van Death Stranding uit op Twitch, in aanloop naar de aankondiging van later vandaag. Ook is de reserveringspagina van het spel verschenen.

Op het officiële Twitch-kanaal van PlayStation wordt momenteel een teaser van Death Stranding gestreamd. Een cryptische video, waarin te zien is hoe handen verschijnen in het beeld uit de mysterieuze zwarte vloeibare substantie, wordt herhaaldelijk in een lus afgespeeld. De verwachting is dat deze teaser wordt getoond tot later vandaag, wanneer de nieuwe beelden van Death Stranding worden uitgezonden.

Hideo Kojima, ontwikkelaar en regisseur van Death Stranding, bevestigde gisteren al dat er vandaag nieuwe informatie over het spel wordt onthuld. In een nieuwe tweet laat Kojima weten dat de onthulling in de Verenigde Staten en Europa op 29 mei plaatsvindt en op 30 mei in Japan. Het tijdsverschil tussen de regio's betekent dat de uitzending dus waarschijnlijk ergens na 17:00 uur Nederlandse tijd begint.

Op de PlayStation Store is vandaag al een pre-order-pagina van Death Stranding verschenen. De pagina onthult onder andere dat spelers een set van gouden items vrijspelen, wanneer zij het spel online reserveren. Naast een gouden zonnebril, pet, bepantsering en exoskelet ontvangen spelers bovendien een exclusief PlayStation-thema en avatar. Hoewel er nog geen releasedatum wordt weergeven op het pre-order-scherm, is de kans aanwezig dat deze tijdens de aankondiging van vandaag bekend wordt gemaakt.

Ook over het verhaal van Death Stranding is nu iets meer informatie bekend. Op hetzelfde reserveringsscherm staat omschreven dat Sam Bridges, gespeeld door Norman Reedus, een door de Death Stranding getransformeerde wereld moet trotseren. Bridges draagt de overblijfselen van de toekomst en moet de gebroken wereld herenigen.

Dit artikel delen:

Lees meer

'The Last of Us 2 wordt uitgesteld tot 2020' Gamescom vanaf 2020 ook in Singapore
17

Reacties op: Update: PlayStation toont Death Stranding-teaser en releasedatum gelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Aces-82

    • 29 mei 2019 11:02
    Dag 3 van de teaser….. sta wel versteld van de hype wat die man creëert. alleen die gameplay beelden die ik heb gezien boeide me echt niet maar wie weet wat ik er vanavond van denk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 29 mei 2019 11:41
    @Aces-82 ben je überhaupt, buiten MGS om, bekend met zijn werk ? Hij maakt al sinds 1986 games en mijn eerste aanraking met hem en zijn magistrale "Penguin Adventure" (no shit) .. ..Snatcher (SD).. policenauts, ZOE.. noem maar op. Dit is niet zo maar iemand, dit is iemand van Miyamoto level, op zijn minst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 29 mei 2019 12:22
    @casualkiller ik geloof je gelijk en ja ik ken zijn werk maar bij is iemand die zich jaren bezig houd met games niet gelijk top. Ik bedoel Marco Borsato maakt ook al jaren muziek maar ik moet het nog steeds niet. Moet wel toegeven de manier hoe de meeste hier praten over hem wel gaaf is. Ik gaat het vanavond zien, want ben stiekem wel benieuwd (met tranen in me ogen geef ik dit toe)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 mei 2019 05:19
    @Aces-82
    Je hebt gelijk dat iemand met veel ervaring niet per definitie goede games maakt.
    Kijk maar naar peter Molyneux.
    Doet ook al veel jaren mee maar komt weinig goed uit, vaak beloftes die later niet kloppen of gewoon sterk overdreven.
    Visionair zijn zoals hem is niet ten gunste van goede games.
    Nu is kojima wel van hoger niveau dan Molyneux maar gewoon even in de vergelijking.
    En daar speelt ook altijd nog mening mee.
    Wat vind je leuk, lekker, mooi, etc.
    Dat kojima goede games maakt is algemeen wel waar, maar er zijn waarschijnlijk meer mensen die het niks vinden dan wel.
    Anders had elke game van hem ook wel 100miljoen verkocht(zoals GTA 5).
    Want hoe meer mensen het leuk vinden hoe meer verkoop.
    Dus ik denk dat hij een soort helden status is) en ook terrecht hoor) bij een relatief klein groepje mensen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 30 mei 2019 05:13
    @casualkiller

    Hahah is penguin adventure van Kojima ja. Hahaha
    Nooit geweten.
    Ook nooit naar gezocht overigens.
    Daarbij is hij inderdaad een legende, die enkel Al met aankondigingen en kleine teasers al de hele aandacht kan opeisen.
    Dus de vergelijking met Miyamoto is niet zo verkeerd gezet.
    Beiden hebben die touch waarbij enkel hun gezicht ergens tonen al de hoofden van mensen op hol slaan en dat iedereen gaat speculeren waarom ze ergens zijn.

    Ik heb overwogene ook nog geen enkel idee of Death stranding een goede game word enkel omdat ik nog zo weinig ervan weet.
    Ik vind die kleine teasings overigens net wel mooi.
    Ik word wel graag geteased.
    Dat is ook hoe ik het zelf zou doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 29 mei 2019 11:04
    Ik begin na het lezen van verscheidene artikelen, nog bedankt CasualKiller, wat meer voor deze game te voelen.
    De wilde theoriën die mensen op de trailers en teasers bedenken op fora en Reddit is echt bizar om te lezen soms, maar wel superinteressant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 29 mei 2019 11:32
    @fonsrutte De beste vind ik nog dat men denkt dat het een Silent Hills game is.. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 29 mei 2019 11:15
    spel is nog niet eens aangekondigd en je kan hem al pre-orderen voor goude items ingame :/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Whitewolf1988

    • 29 mei 2019 11:24
    @MelvinChowder Spel is al wel aangekondigd hé , tijdje terug alweer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 29 mei 2019 11:28
    @Whitewolf1988 Bedoel de echte aankondiging. Niet die vage teasers. We weten inhoudelijk bijna niks over deze game, nieteens wanneer deze uitkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 29 mei 2019 11:32
    @MelvinChowder "we weten" .. je bedoelt.. "ik weet" :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 29 mei 2019 11:37
    @casualkiller uhm nee we weten is juist in dit geval. Oke vertel dan eens wanneer de game uit komt? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 29 mei 2019 11:43
    @MelvinChowder jij zegt "We weten inhoudelijk bijna niks over deze game" daar ging mijn comment over..er is genoeg inhoudelijk te vinden over deze game, als je maar de moeite er voor neemt je erin te verdiepen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 29 mei 2019 11:58
    @casualkiller Wat we weten is maar een klein deel van de game, of denk je dat dit alles is? Als dat zo is dan valt het wel erg tegen vind je niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • water

    • 29 mei 2019 12:13
    @MelvinChowder een game kan prima aangekondigd worden zonder release dstum te vermelden….zie dus ook hier bij death stranding…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 29 mei 2019 12:17
    @water Dat klopt, en dat is ook gebeurd, vandaar mijn reactie en de opmerking dat de pre-order al bekend is voor de aankondiging van een release date.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Whitewolf1988

    • 29 mei 2019 11:33
    @MelvinChowder Ik snap dat je doelde op gameplay, uitleg ect. was meer een beetje als grapje bedoeld als in het letterlijk nemen van je comment ;)