Nieuws
Uncharted

PlayStation Productions werkt aan meer dan tien gameverfilmingen

Uncharted en The Last of Us zijn nog maar het begin

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft meer dan tien gameverfilmingen in de maak.

Dat meldden Sony Pictures Motion Pictures Group-directeur Sanford Panitch en PlayStation Productions-hoofd Asad Qizilbash tijdens Sony's CES-presentatie eerder deze week. Daar werden ook de eerste beelden van de Gran Turismo-film getoond.

Men werkt dus aan meer dan tien projecten verspreid over film en televisie, maar precieze details gaf men niet. Er zijn echter al een behoorlijk aantal van deze projecten aangekondigd. Naast bovengenoemde Gran Turismo-film en de aankomende HBO-serie The Last of Us, komen er bijvoorbeeld ook series gebaseerd op God of War, Horizon en Twisted Metal uit op streamingdiensten zoals Netflix en Amazon Prime.

Verder worden er aan films gewerkt gebaseerd op Ghost of Tsushima, Days Gone, Jak & Daxter en Gravity Rush. Veel details over bovenstaande projecten zijn er echter nog niet. Eerder kwam er ook een film gebaseerd op Uncharted uit, waarvan Sony aangaf dat ze er een filmfranchise van willen maken - een vervolg zou dus niet onmogelijk zijn.

Dit artikel delen:

Lees meer

Marvel's Midnight Suns al met korting te koop NetEase koopt Halo Infinite-ontwikkelaar SkyBox Labs
32

Reacties op: PlayStation Productions werkt aan meer dan tien gameverfilmingen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    axolotsyl

    • 7 januari 2023 12:11
    Lol. Oke, ik dacht dat een game verfilmen best een speciale happening is. Iets met verwondering enzo. Dit slaat echter nogal wat van mijn nieuwsgierigheid aan de kant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 7 januari 2023 12:18
    Yes please. Uncharted was echt heel erg goed en the last of us heb ik veel vertrouwen in. Dus laat meerdere projecten maar komen. Series en films met een triple A budget en een heerlijk B films sausje a.u.b.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 7 januari 2023 12:37
    @coola Ik vindt Uncharted een vreselijke slechte film. Sowieso vindt ik het niet werken voor mij. Omdat Nathan Drake voor mij Nolan North hoort te zijn met het uiterlijk zoals hij erin de game uitziet. En Sully geldt hetzelfde voor mij. Daarom vrees ik ook dat ik ditzelfde probleem ga ondervinden bij The last of us serie. Voor mij werken game verfilming alleen in animatie vorm omdat Ik dan niet hoef te wennen aan totaal andere gezichten. Daarom ben ik wel voor de Super Mario film. Omdat daar ze qua uiterlijk niet op Donkey Kong na afwijken hoe ze erin de games uitzien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 7 januari 2023 12:45
    @Snoop213 als je ziet wat de film heeft opgeleverd snap ik dat Sony deze weg kiest. Ik vond uncharted zeer vermakelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 7 januari 2023 13:01
    @TripleR40 Ja ik snap de weg ook wel. Maar Nate Drake is voor mij Nolan North met het uiterlijk zoals in de video games. En niet Tim Holland. Geef mij maar de Nintendo route gewoon films in animatie vorm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 7 januari 2023 13:41
    @Snoop213 de games van Nintendo zijn natuurlijk meer op zijn plek in animatie vorm. Ondanks dat the cast van uncharted niet leek op de game personages kan een film nog leuk zijn. Zoals ik al zei ik heb me vermaakt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 7 januari 2023 13:49
    @TripleR40 Prima toch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 7 januari 2023 18:36
    @TripleR40 ik ook een van de betere game verfilmingen !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 8 januari 2023 01:12
    @Snoop213 Probleem is dat Nolan North met het uiterlijk zoals in de game niet bestaat.
    Begrijp me niet verkeerd, ik vond de Tom Holland weg ook niet de beste keuze. Maar bij verfilmingen moet je echt je binding met dat soort dingen laten varen, of gewoon nooit naar een verfilming van iets kijken. Want het zal altijd anders zijn dan je het in je hoofd hebt zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 8 januari 2023 10:09
    @Messtranor Maar dan wel met dezelfde stem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 7 januari 2023 12:53
    @Snoop213 ik vind de Uncharted film echt super leuk. Had ik totaal niet verwacht. Heb de film zelfs op 4K blu-ray gekocht en inmiddels al driemaal gezien. Dus kom maar op met deel 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 7 januari 2023 13:02
    @obi-twan kenobi Ja ik vondt het persoonlijk niet zoveel maar dat is smaak gebonden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 7 januari 2023 13:00
    @Snoop213

    Dat is echt wel het laatste waar ik mij aan stoor bij verfilmingen. Bij Harry Potter, lord of the rings, the Witcher stoor ik mij ook niet aan het totaal andere uiterlijk wat ze hebben ten opzichte van de boeken.

    Maar ( en sinds een herinvoering van hoe het rating systeem werkt op Rotten tomatoes zijn vooral de public Ratings zwaar betrouwbaar) Uncharted staat bij rotten tomatoes een nette 90 % ( en ja ik vind die rating belangrijker dan die van de critici die imho vaak de plank over 9000 mis slaan met hun belachelijke kritiekpunten)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 7 januari 2023 13:30
    @coola Maar ik veroordeel ook niet hoor dat jij het een toffe film vind. Ik vind een hele matige film. En ja ik heb dat wel dat ik vind Nathan Drake alleen kunnen als Nolan North en het uiterlijk in de games. Jij hebt dat niet. Prima toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 januari 2023 15:26
    @coola public ratings hebben vaak last van fanboys en girls, een goede filmcriticus heeft daar geen last van.
    Public ratings betrouwbaarder noemen dan filmcritici zegt meer iets over jouw objectiviteit.

    ik bedoel dat echt niet vervelend, maar het is gek om public ratings betrouwbaarder te vinden alleen maar omdat het beter bij jouw mening aansluit.

    Van mij mag je Uncharted de allerbeste film aller tijden vinden, ik houd ook best van een goeie B-film op zijn tijd, maar wat je daar zegt klopt simpelweg niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 7 januari 2023 15:44
    @fonsrutte

    Bij rotten tomatoes worden onzin reviews er uit gefilterd. Sowieso moet je een account hebben en en je cinema ticket ( of een ander bewijs dat je de film daadwerkelijk heb gezien) laten zien.

    Sinds Godzilla king of the monsters kan ik (de meeste) critici niet meer serieus nemen. Echt gewoon totaal niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 januari 2023 16:04
    @coola je baseert het serieus nemen van critici op die ene film waar jij toevallig dan van bent. Dat maakt je dus niet objectief.
    Prima als jij fan bent van die film maar iemand die dan kritiek heeft op die film is niet meteen geloofwaardig en random mensen op het internet die het met je eens zijn ineens wel geloofwaardig.
    Jouw mening prima, maar niet meteen een voldongen feit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 7 januari 2023 16:17
    @fonsrutte

    Nee maar als de critici gaan lopen zeggen dit is kut aan de film en dat is kut aan de film terwijl wat hij kut vind juist inherent is aan het genre kaiju films dan kan ik je gewoon niet serieus nemen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 januari 2023 17:22
    @coola dus wat je zegt is dat kaiju films inherent kut zijn. ;)
    Ik heb de review van die critici niet gelezen dus ik kan dit niet beoordelen, maar hij zal het vast niet zo verwoord hebben en argumenten gegeven hebben.
    Dat je het niet eens bent met die review kan, maar dat betekent niet dat de review slecht is.
    Als je fan bent ergens an accepteer je sneller bepaalde tekortkomingen die een reviewer zal aanstippen als minpunt. Dat maakt wat ie zegt niet slecht of verkeerd.
    De reviews van die films van de fans zijn daardoor per definitie minder geloofwaardig, die zijn namelijk niet objectief en laten de minpunten onbenoemd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 8 januari 2023 23:20
    @coola Wat je nu doet is boos zijn omdat het niche genre wat jij leuk vind (ik ook hoor) niet leuk beoordeeld wordt door een mainstream reviewer. Dan ga je altijd teleurgesteld worden.
    Kijk dan naar reviews over die films van mensen die het ook leuk vinden (bijvoorbeeld James Rolfe, aka The angry video game nerd).
    De mainstream begrijpt een niche vaak niet. En daarom vinden zij dat slecht. En in hun beleving is het dat ook. Ik kan daar prima mee leven. Gewoon zoeken naar gelijkgestemde mensen en zien wat die er van vinden.

    Ik heb dit voorbeeld hier vaker gebruikt, maar bijvoorbeeld de resident evil films. Ik vind ze fantastisch, heb ze allemaal op blu ray. MAAR, ik ben me ook volledig bewust van dat t films zijn die de meeste mensen niet zo geweldig vinden. Boeiend, ik wel.