Nieuws
PlayStation Plus

PlayStation Plus heeft inmiddels 47,6 miljoen leden

Aantal leden blijft jaarlijks toenemen

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn inmiddels 47,6 miljoen leden van PlayStation Plus.

Dat heeft Sony aangekondigd in een slide voor diens corporate meeting. Het aantal leden is in maart vastgesteld, dus inmiddels ligt het aantal leden mogelijk hoger. Een jaar geleden lag het aantal leden nog op 41,5 miljoen.

Met een PlayStation Plus-abonnement kunnen gamers op PlayStation-consoles online tegen anderen gamen. Ook kunnen gamers elke maand een aantal games kosteloos claimen. De afgelopen tijd waren games als Control, Final Fantasy 7 Remake en Destruction AllStars onderdeel van de line-up.

PlayStation Plus-leden kunnen op PlayStation 5 ook de PlayStation Plus Collection downloaden. Dit zijn diverse geprezen PlayStation 4-games, waaronder God of War, Uncharted 4: A Thief's End, Resident Evil 7: Biohazard en Monster Hunter World.

Dit artikel delen:

Lees meer

We maken een feestje van E3 2021! Echtra Games stopt met ontwikkeling van Torchlight 3
18

Reacties op: PlayStation Plus heeft inmiddels 47,6 miljoen leden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 26 mei 2021 12:40
    Kan je ps plus ook delen met accounts? want dan is aantal natuurlijk hoger eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Meppie

    • 26 mei 2021 12:51
    @hulstpower plus kan je ook delen ja, werkt hetzelfde als games sharen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 26 mei 2021 13:59
    @Meppie Nee, dat kan niet. Weet niet waar je die info vandaan haalt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Meppie

    • 26 mei 2021 20:43
    @Messtranor omdat ik en een kameraad dat al jaren doen? XD dus……..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 26 mei 2021 13:59
    @hulstpower Nee dat kan niet, Ps plus is gekoppelt aan je account, dus is niet te delen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 mei 2021 14:19
    @Messtranor ok wist bij ps niet zeker vandaar. Ik weet dat het op xbox wel kan kwa gamepass en dacht ook gold.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 26 mei 2021 18:50
    @Messtranor Kan tot op zekere hoogte wel. Als je op je PS4/PS5 in je settings gaat kan je van die PS4/PS5 je primaire console maken, en als je dat doet kunnen andere mensen op die console ook gebruik maken van al ja aankopen waaronder PS+

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 26 mei 2021 21:11
    @poklaan Okee okee, het was me duidelijk nadat 2 anderen het ook al zeiden :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Meppie

    • 5 juni 2021 00:11
    @Messtranor als ik zeg dat ik dit al jaren doe, wie ben jij om dit te ontkennen. Je hebt wel gelijk dat het aan je account gekoppeld is. Staat dat account primair. Dan hebbe alle acounts plus :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 5 juni 2021 06:22
    @Meppie Jezus, we waren er al uit hoor. meerdere anderen hadden het al gecorrigeerd. Effe de vorige comments lezen.
    En wie ben ik om het te ontkennen? ik dacht dat het daadwerkelijk zo was. En toen ik het zei had jij helemaal nog niet gezegd dat je het al jaren deed. Effe de tijdstippen van het posten checken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 26 mei 2021 14:29
    @Messtranor kan dus wel:

    Share PlayStation Plus benefits

    While you are a PlayStation Plus subscriber, you can share selected benefits on one PlayStation®5 console with Console Sharing and Offline Play activated, and one PlayStation®4 console that is activated as your primary PS4 console.

    PlayStation Plus features you can share with another user

    - Online multiplayer (subject to parental control settings).
    - Downloaded games purchased with PlayStation Plus discount.
    - Downloaded Monthly Plus games.

    ter verduidelijking: dit telt dus niet als een nieuwe ps+ user als je deelt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 mei 2021 14:50
    @ali3n8tor maar kan het dan ook tussen twee ps4 bijvoorbeeld en ps5 en nog een ps5? Rare vraag misschien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 26 mei 2021 15:14
    @hulstpower geen idee over de ps5 met betreft sharing, zal het je laten weten als ik er 1 bemachtigd heb in 2024 ;x

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 mei 2021 15:23
    @ali3n8tor heb een ps5 maar me niemand van me vrienden nog 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heijaangel

    • 26 mei 2021 15:27
    @hulstpower Weet niet of dit je vraag beantwoord, maar ik heb mijn laatst plus verlenging op de ps4 gedaan en later op mijn ps5 ingelogd en plus was direct actief hierop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 mei 2021 15:36
    @Heijaangel ja dat wist ik want je plus zit aan je account gebonden. Maar ik kan op xbox zeg maar gamepass hebben en game sharing en me zoon Kan alles spelen van games pass op de one x op zijn account moet alleen via mijn account de games downloaden en online gamen kan ie daar dus ook. Mijn vraag was meer stel ik stel mij ps5 in op iemand anders account en die gene zijn ps5 op mijn account heb je dan 1 plus abbo nodig?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 26 mei 2021 16:29
    @hulstpower Volgens mij is het dan hetzelfde als bij Xbox. Als iemand anders inlogt op de PlayStation die als jouw primary PlayStation staat ingesteld kunnen hun alle spellen spelen die jij hebt aangeschaft.

    Zou je zoon dus inloggen op jouw primary PlayStation met zijn eigen account dan kan hij de spellen spelen die jij hebt aangeschaft. Daar hoef je zelfs geen PS+ voor te hebben.

    Zou jij inloggen op een PlayStation die niet ingesteld staat als jouw primary PlayStation dan kan alleen jij op die PlayStation de spellen spelen die je hebt aangeschaft en gedownload hebt.

    Zo doen 2 vrienden van mij dat ook. Die hoeven dan maar 1 keer een spel digitaal aan te schaffen en omdat ze op de PlayStation van de ander ingesteld staan als primary kunnen ze het allebei tegelijk spelen. Als je dan ruzie zou krijgen kun je op de computer je primary PS resetten.

    Volgens mij kun je je PS+ alleen niet zo delen als dat benodigd is om online te kunnen spelen maar dat weet ik niet zeker

    Hoop dat ik het goed heb uitgelegd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 mei 2021 17:50
    @Ryme ja snap hem had laast even net niet gelezen en gaf comment over het online gamen of dat wel kon maar dat wounikndus weten.