Nieuws
PlayStation 4

'PlayStation Neo 4K komt tussen juni en oktober'

Franse Sony-distributeur bevestigt bestaan PlayStation Neo

Geschreven door Alicia Tai op

Innelec Multimedia, een Franse distributeur voor onder andere Microsoft, Nintendo en Sony heeft in een persbericht gezegd dat de PlayStation Neo 4K ergens tussen juni en oktober dit jaar uitkomt.

Het persbericht ging over de jaarcijfers van het afgelopen fiscale jaar van de distributeur. De PlayStation Neo 4K en PlayStation VR werden daarbij in de voorspellingen voor het volgende boekjaar opgenomen.

"Het eerste semester van het lopende jaar voor 2016 en 2017 staat in het teken van de videogame-industrie, met de komst van de PlayStation Neo 4K, een evolutie van Sony's PlayStation 4-console met nieuwe features, en de release van de virtualrealityheadset PlayStation VR in oktober 2016".

Dit zou betekenen dat de PlayStation Neo tussen juni en oktober uitkomt. Sony heeft het bestaan van de verbeterde PlayStation 4 nog niet bevestigd, maar de geruchten rondom de console worden steeds hardnekkiger. Een officiële aankondiging wordt bij de E3 verwacht. De nieuwe versie van de PlayStation 4 moet meer grafische rekenkracht bevatten en de mogelijkheid om games in 4K-resolutie te kunnen afspelen.

Bron: Otaxou

Dit artikel delen:

Lees meer

Gran Turismo-livestream aangekondigd voor volgende week Ubisoft onthult compleet nieuwe IP op E3
43

Reacties op: 'PlayStation Neo 4K komt tussen juni en oktober'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Grohe

    • 13 mei 2016 10:14
    Hahaha. Gewoon oktober dus. Alsof in juni opeens een PS4k in de winkels liggen. Ik denk zelfs dat oktober nog te vroeg is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 13 mei 2016 11:43
    @Grohe Ik denk juist voordat het najaar aangetreden is. Mensen zouden de NEO aan moeten schaffen vanwege VR. Dus dan lijkt het me niet meer dan logisch, ook met alle game-releases dit najaar in het vooruitzicht, dat de console nog voor al dat nieuwe geweld gepland staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tomaat23

    • 14 mei 2016 08:10
    @XtraLinkUK

    Wat je verkooptechnisch wil als bedrijf, is niet wat je per se klaar hebt qua productie. Zie bijvoorbeeld de OR en de Vive. Dus je moet altijd bedenken wat kan qua productie en daarvan uitgaan, niet wat goed zou zijn qua timing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • innerchild

    • 13 mei 2016 10:39
    Zodra deze in de winkel te koop is ga ik hem per direct halen. Hell yeah… Verkoop ik mijn ps4 voor een prikkie aan een maat van me en dan genieten van de nieuwe ps4. Alleen natuurlijk als deze qua kracht nog beter is dan de huidige ps4… Instant buy..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xsuperaim

    • 13 mei 2016 10:42
    Aangezien ik geen vr bril ga kopen betwijfel of ik het nodig heb, in me kamer heb ik pas geleden een full hd tv gehaald dus aan de ultra heb ik ook niet veel aan.

    Als het echt games 4k af kan spelen met 30 tot 60 fps gaat er een dik prijs kaartje aan vast zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 13 mei 2016 10:45
    Ik ben erg benieuwd naar de press conference van Sony tijdens de E3. Ik hoop nog steeds dat alle geruchten niet waar zijn, maar die kans wordt steeds kleiner.
    Als de Neo daadwerkelijk in staat is tot 4k gaming (wat onwaarschijnlijk is, tenzij de console een stuk duurder wordt dan 400 euro), dan heeft die VR bril ook maar een kort leven, want dan is het natuurlijk wachten op een 4k bril.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Galixy84

    • 13 mei 2016 11:10
    Ik wacht wel op ps4 agent Smith

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 13 mei 2016 14:26
    @Galixy84 Goeie! Alleen, bedoel je daarmee te zeggen dat Neo (the one) de nummer 1 behoort te zijn, en dat de XONE een grap is? Of andersom natuurlijk lol.

    Trinity vindt ik ook wel een lekkere naam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 13 mei 2016 14:30
    @Galixy84

    Het begint wel op te vallen ja. :-) Project Morpheus, Playstation 4 Neo. Niks mis mee, deel 1 was meesterlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 13 mei 2016 12:03
    Als ik besluit om de VR van Sony aan te schaffen dan zal de PS4.5 er ook wel bij komen, als je iets doet moet je het gelijk goed doen.

    Geen VR dan ook geen PS4.5

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 mei 2016 12:17
    Ik ben wel benieuwd naar de precieze details. Worden games echt puur alleen in resolutie naar 4k gezet, of zijn de textures en dergelijke hier ook op aangepast? Want als dat het geval is moet de PS4.5 wel erg veel krachtiger zijn. En als het echt puur alleen de resolutie is, dan zeg ik, leuk voor degenen die een 4K televisie hebben. Maar die vind ik nog behoorlijk prijzig. Bovendien heb ik een 1080p TV die net een jaar oud is, dus ik heb voorlopig nog niet de behoefte om te upgraden alleen voor wat meer pixels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 14 mei 2016 01:32
    @darkmanwls Precies. Een nieuwe tv hoef ik voorlopig niet. Zou wel leuk zijn maar geen vereiste en die 4K tv's zijn gigantisch duur.

    En dat Virtual Reality, de Virtual Boy was ook een dikke flop en de enige van Nintendo nog wel dus ik zie daar ook geen brood in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 16 mei 2016 10:30
    @darkmanwls Met betrekking tot gamen is upscaling naar 4K het enige wat ik verwacht gezien het prijsniveau. Oftewel dat het bestaande (900p-1080p) beeld wordt uitgesmeerd over de hogere resolutie.

    Wel is het zo dat bestaande games in Neo mode iets beter zullen draaien en er iets mooier kunnen uitzien. Dus bijvoorbeeld een hogere resolutie, hogere framerate (of minder framerate dips), minder vaak terug hoeven schalen ingeval van dynamische resolutie, een hogere niveau van anti aliasing, etc. Een hogere texture resolutie zoals jij voorstelt kan wellicht ook. Verwacht niet al teveel, de upgrade is nu ook weer niet zo groot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 16 mei 2016 22:21
    @Arrahant Dat is dus precies waar ik bang voor ben. Ik denk dat erg veel mensen een enorme sprong in kwaliteit verwachten en die zal er gewoon niet komen. Ik verwacht dat je de 2 echt naast elkaar moet zien om het verschil te merken. Wat betreft framerates kan ik me inderdaad wel wat voorstellen. De vraag is alleen hoe eerlijk dat gaat blijven in MP games. Hebben 4.5 bezitters straks geen voordeel ten opzichte van gewone ps4 bezitters, hoe klein ook? Of zullen ze de MP op een lager niveau locken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 13 mei 2016 14:50
    Sega ging ten onder aan zulke hardware updates want early adopters voelden zich belazerd.
    Hopelijk word Sony ook zo afgestraft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 13 mei 2016 15:04
    @TheRussian

    Hoezo hopelijk? Je bent niks verplicht te kopen en alle normale PS4 spellen blijven gewoon werken. Enige wat er anders is dat hij 4K kan afspelen.

    Geen enkele reden tot paniek. Tenzij je het idee hebt dat je op je pik getrapt bent omdat je nog maar net een PS4 hebt gekocht. Deal with it.

    De PS4 was al oude meuk voor het überhaupt in de winkels lag dus ik ben er ontzettend blij mee, ook al heb ik nog maar net 2 jaar mijn PS4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 13 mei 2016 20:08
    @spreadthehate

    PS3 hield het 10 jaar vol zonder enige hardware upgrades en niemand had problemen. PS4 is is pas 2,5 jaar oud en opeens moeten er hardware upgrades komen. Dat is achterlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wootism

    • 13 mei 2016 21:55
    @TheRussian Vind jij. Tijden veranderen, techniek veranderd en gebruiken veranderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 13 mei 2016 22:28
    @wootism

    Ruim 30 jaar was het concept hetzelfde en niemand had er problemen mee want het werkt goed. Hier is een oude gezegde van toepassing:

    If it ain't broke, don't fix it

    Microsoft heeft zich hier al aan gebrand tijdens de launch van XBone.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Humpdog

    • 14 mei 2016 12:45
    @TheRussian voor mij zelf, wil liever niet met een 10 jaar oude apparaat zitten. Om de 3-4 jaar vind ik acceptabel.