Nieuws
ps5 review

PlayStation 5 inmiddels 7,8 miljoen keer verscheept

PlayStation 4 is 115,9 miljoen keer verscheept 

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn wereldwijd inmiddels 7,8 miljoen exemplaren van de PlayStation 5 verscheept. 

Dat heeft Sony laten weten tijdens het aankondigen van zijn financiële resultaten van het fiscale kwartaal dat op 31 mei 2021 eindigde. Sony wilde tot en met dat kwartaal 7,6 miljoen exemplaren van de PS5 verschepen, dus men heeft de verwachtingen met 200.000 exemplaren overtroffen.

Sony liet ook weten dat er inmiddels 115,9 miljoen exemplaren van de PlayStation 4 zijn verscheept. In het afgelopen kwartaal werden er één miljoen exemplaren van die console verscheept.

Verder zijn er inmiddels 47,6 miljoen PlayStation Plus-abonnees. Ter vergelijking waren er in dezelfde periode vorig fiscale jaar nog maar 41,5 miljoen abonnees. In totaal werden er 61,4 miljoen games in het afgelopen fiscale jaar verkocht voor PS4 en PS5 samen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Volgende Forza Horizon speelt zich mogelijk af in Mexico ‘RTX 3080 Ti wordt in mei aangekondigd en gelanceerd’
21

Reacties op: PlayStation 5 inmiddels 7,8 miljoen keer verscheept

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    clandestine666

    • 28 april 2021 09:48
    Ik wil er best al een hebben, kijk regelmatig ff op die voorraadchecker van jullie maar tot nu toe zonder succes.. Nou ben ik nog best content met m'n PS4 Pro voorlopig, een échte reden voor een PS5 zou de nieuwe Battlefield of de PSVR2 voor me zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 april 2021 10:11
    Ik ben ook al een tijdje bezig een PS5 in mijn bezit te krijgen, maar het is gewoon niet te doen.
    Iedere keer als er weer een paar zijn zitten die scalpers er bovenop zo lijkt het.
    De goedkoopste disc-variant staat voor 750€ op marktplaats, nou mij niet gezien.
    Ik hoop dat die scalpers met een flinke partij in hun maag blijven zitten en er heel veel verlies op draaien.
    Kan Sony hier dan niets tegen doen? Winkels verplichten hun klanten te laten registreren en er maar 1 per klant verkopen of zoiets?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 28 april 2021 10:29
    @Ziminar het is zwaar klote. Heel veel vrienden van mij vissen ook steeds achter het net. Maar die hebben gelukkig ook jouw instelling die gaan geen cent mee betalen. Denk dat het moeilijk aan te pakken is. Of je moet ze alleen fysiek in de winkel kunnen halen met registratie ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • vVeen071

    • 28 april 2021 13:20
    @Ziminar Ik heb de mijne via coolblue lotingsactie kunnen kopen, daarna gelijk op marktplaats gezet en dik 400 euro winst gemaakt. Het is maar wat je uit wilt geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 april 2021 15:32
    @vVeen071 Waarom koop jij een PS5 dan als je hem meteen doorverkoopt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 28 april 2021 15:48
    @vVeen071
    Sterf!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    varialles

    • 28 april 2021 17:04
    @vVeen071 Zeg je dit om te trollen of meen je dat nu :-) Als je het echt zo hebt gedaan, dan wens ik je de komende maand spuitende diarree en incontinentie toe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 28 april 2021 18:53
    @vVeen071 jij bent echt een kneus. Weet niet of je er plezier uit haalt om iemand anders zijn ogen uit te steken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 28 april 2021 14:53
    @Ziminar Ik zit er net zo in als jij. Ik heb het voorlopig maar opgegeven. Ik wil er erg graag een hebben, maar niet als het op deze manier moet. Veel liever reserveer ik er gewoon een. Dat ik dan een hele periode moet wachten, maakt mij dan niet meer uit. Ik weet dan in ieder geval dat hij binnen komt. Telkens naast te pot pissen vind ik veel vervelender.

    Ik wacht nog wel een jaar of twee totdat ze gewoon normaal verkrijgbaar zijn. Ik geef, net als jij, geen cent meer uit dan die €500,- die hij kost.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 april 2021 15:34
    @Vogeltje Ja goed punt, misschien moet ik er gewoon niet eens meer aan denken.

    IK vind dit bericht van Sony dan wel vreemd. Ze zijn er neem ik wel van op de hoogte dat er bijna geen voorraad is en dat dat komt door scalpers. Dit bericht komt dan extra knullig over. Kijk we hebben er 8 miljoen verscheept, maar niet naar jullie.
    Je vraagt je bijna af of het ze wel interesseert of dat het ze alleen maar gaat om een getalletjes te noemen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 28 april 2021 17:47
    @Ziminar nouja, sony kan ook weinig hier tegen doen, scalpers werken vaak met meerdere emailaccounts, betaalrekeningen en meerdere afhaalpunten (genoeg tegenwoordig).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • renetje49

    • 28 april 2021 10:37
    Ik heb via telegram en een stockbot er 1 kunnen bemachtigen. Je krijgt bericht als er ergens een voorraad is met een link naar de pagina.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 april 2021 12:06
    @renetje49 heb je een linkje naar die bot?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 28 april 2021 12:16
    @Ziminar

    (even geknipt en geplakt van Tweakers.net)

    Installeer Telegram, App op je mobiel en eventueel desktop versie.
    Join deze groepen:
    https://t.me/ps5voorraad
    https://t.me/PSXStockBot

    en voor accessoires:
    https://t.me/ps5accessoire

    Eventueel kun je ook de PS5-voorraadchecker in de gaten houden:
    https://ps5voorraadchecker.id.nl/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 28 april 2021 12:37
    @El Ninjo thanks voor de links!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RaceStevil

    • 28 april 2021 14:47
    @adutchman Kan je best vergeten die handel. Ik heb me daar ook maanden mee bezig gehouden. Heb geen enkele keer geluk gehad. Krijg je een ping op die telegram, je volgt direct die link en is het al lang uitverkocht.
    Ik kan me niet inbeelden als je met 15k+ man allemaal op hetzelfde moment een bericht krijgt. Zit zwaar vertraging op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 28 april 2021 15:15
    @RaceStevil Ik heb niet echt haast maar vind het gewoon geinig om in de gaten te houden. Vorige week kreeg ik wel een push bericht en kon ik de digital ps5 kopen op amazon.de, helaas wil ik de disc versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 april 2021 15:30
    @El Ninjo Thanks!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 april 2021 11:03
    Geniet heerlijk van me ps5 digitale editie. Wat ik me wel afvraag als er 7.8 miljoen verscheept zijn hoeveel hebben fans er op dit moment en hoeveel scalpers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 28 april 2021 12:28
    Het gros is allemaal gegeven aan influencers en celebs. ;)