"De handheld-markt wordt momenteel uitgedaagd door afnemende vraag en door piraterij", meent Feder. "Piraterij is een echt gevaar voor onze industrie en moet aangepakt worden, vooral in de handheld-markt. De commerciële prestatie van Chinatown Wars heeft absoluut geleden onder de piraterij." Desalniettemin is Feder trots op Chinatown Wars. De game staat in de Verenigde Staten garant voor bijna de helft van alle verkochte games voor een doelgroep van 17 jaar of ouder. 

Daar kan als kanttekening bij geplaatst worden dat er in totaal slechts tien DS-games zijn met een 17+ leeftijdskeuring. GTA: Chinatown Wars is van die groep veruit de bekendste. Analisten beweerden dat dat ook een belangrijk gegeven is voor de teleurstellende verkoopcijfers: dat de doelgroepen van de Nintendo DS en Grand Theft Auto te verschillend zijn. 

Succes

Op iPhone en iPod Touch is Grand Theft Auto: Chinatown Wars wel een succes. Het is de game die het meeste heeft opgeleverd in de geschiedenis van Apple's App Store. Hoe de game het uiteindelijk op PSP heeft gedaan is onbekend, maar ook op dat platform werden teleurstellende verkoopcijfers gemeld in de eerste week na release.