I Am Alive staat momenteel gepland voor een release in de loop van aankomende winter, voor Xbox Live Arcade en PlayStation Network. Over de onwaarschijnlijke PC-versie zegt Mettra het volgende: "We hebben het luid en duidelijk meegekregen dat PC-gamers aan het zeiken zijn over het feit dat er geen versie voor hen is." Hij stelt zichzelf daarbij de vraag of deze groep gewoon klaagt over het feit dat er geen versie voor PC is of omdat zij [I Am Alive] daadwerkelijk willen spelen. "Zouden zij de game kopen als wij 'm zouden maken?" 

Dat de game niet voor PC-gepland staat, ligt volgens Mettra aan de overvloed aan piraterij binnen de markt van PC-gaming. "Zo weinig mensen betalen voor PC-games, wat maakt dat we het precies af moeten wegen tegen de kosten. Wie weet zijn er maar twaalf mensen nodig om het spel in  drie maanden naar de PC over te zetten. Dat is geen hele grote kostenpost, maar het is er nog steeds wel een. Als slechts 50.000 [PC-]gamers het spel aanschaffen, dan is het de moeite niet waard."