Nieuws

Phil Spencer ziet het kopen van games niet zomaar verdwijnen

'Mensen die games kopen blijven jarenlang belangrijk onderdeel van de industrie'

Geschreven door Michel Musters op
Wat Xbox-hoofd Phil Spencer betreft zullen abonnementsservices zoals Game Pass het kopen van games niet zo snel volledig vervangen.

Dat meldt hij aan The Verge. "We hebben niet een visie waarbij iedereen ons 15 dollar per maand betaalt. Het abonnementsmodel is interessant voor bepaalde typen games en voor bepaalde consumenten. Hiermee diversifiëren we de manieren waarop mensen hun bibliotheek aan games kunnen opbouwen of hoe makers hun klanten kunnen bereiken met de content die ze bouwen."

Hij vervolgt: "(De verkoop van games) zal altijd onderdeel van de industrie blijven wat mij betreft. Ik denk dat mensen die games kopen en daar eigendom over hebben nog jarenlang een belangrijk onderdeel van de industrie blijven."

Wat Spencer betreft is het aanbieden van keuzes belangrijk: "Onze klanten de manier waarop ze spelen laten kiezen is voor ons fundamenteel bij het maken van keuzes. Daarom brengen we games niet exclusief via het abonnement uit en proberen we mensen niet te weerhouden van het kopen van games. Ik hou ervan wanneer mensen hun games kopen, dat is fantastisch. We vinden het ook fijn wanneer mensen lid worden. We willen meer mensen meer games laten spelen en het voor iedereen zo makkelijk mogelijk maken."

Dit artikel delen:

Lees meer

Horrorgame Do Not Open is nu uit op PlayStation 5 Kwart van spelers heeft God of War Ragnarök uitgespeeld
14

Reacties op: Phil Spencer ziet het kopen van games niet zomaar verdwijnen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • mhnl1979

    • 28 november 2022 09:34
    Ik merk ook dat ik ondanks dat ik al meer dan drie jaar GamePass heb, ik toch games blijf kopen. Sowieso omdat ik sommige games gewoon zsm wil hebben, maar ook omdat ik eigenaar wil zijn. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat door de GamePass een backlog ontstaat waardoor ik later een game koop, die ik niet heel erg meteen hoef te hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Shadow

    • 28 november 2022 11:50
    game pass of niet, koop de game toch wel. Stel je voor dat het namelijk van je gamepass verdwijnt. Das kut.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 28 november 2022 13:19
    @Shadow Hun eigen first party titels zullen niet van de dienst verdwijnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 28 november 2022 14:38
    @Snoop213 Waar is Forza Motorsport 7 dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 28 november 2022 15:08
    @Lavandou Licentie dingetje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 28 november 2022 15:09
    @xeros Ofwel, als je de game had gekocht kan je hem nog spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 28 november 2022 15:19
    @Lavandou Dat heeft volgens mij met licentie te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 28 november 2022 15:33
    @Snoop213 Waarom maakt niet uit toch in deze context? Het is een voorbeeld van een first-party MS game die weg is uit de store en gamepass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 28 november 2022 15:59
    @Lavandou Maar zolang er geen licenties van in dit geval autos zijn. Zullen first party games niet verdwijnen van gamepass..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 28 november 2022 16:15
    @Snoop213 Ja zolang alles klopt blijft het erop, maar mijn punt is dat dit nooit een 100% zekerheid is, en er dus altijd kans is dat een MS game van gamepass kan verdwijnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 28 november 2022 16:31
    @Lavandou Nee dat klopt. Maar zolang games geen bepaalde licentie gebruiken zullen die erop blijven staan. En 99 9 procent gebruikt geen licenties. Alleen de Forza games en misschien flight simulator.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 29 november 2022 12:00
    @Snoop213
    Vrijwel elke game gebruikt licensed muziek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 november 2022 17:01
    @Snoop213 had dacht ik met licentie van muziek te maken zelfde als dat sommige forza horizon games niet meer digitaal te koop zijn en ik ook niet in gamepass staan. Zeg dus nooit nooit want kan dus wel om wat voor reden verdwijnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 29 november 2022 11:41
    Zie het zo: het is huren VS "kopen". Kopen zet ik tussen quotes, want kopen is eigenlijk huren voor de lange termijn. In deze context koop je niets, je neemt alleen licenties af. Licenties verlopen, altijd.

    Als je genoegen neemt met iets huren, dan is game pass prima. Als je iets voor de lange termijn wil hebben omdat je bijvoorbeeld verwacht dat je de game met regelmaat opnieuw gaat spelen - kopen. Simpel, je hoeft er niet eens langer dan 5 seconden over na te denken.

    Er is geen of/of, ik snap niet dat mensen zichzelf zo willen beperken. Je hebt legio opties tot je beschikking, gebruik ze gewoon. Voor films bijvoorbeeld heb ik de streaming services, maar ik ga ook gewoon wel eens naar de bios, ik huur wel eens wat via Pathe thuis en ik koop ook films via Pathe Thuis zodat ik ze voor de lange termijn beschikbaar heb. Zoveel vrijheid, heerlijk.