Nieuws
activision blizzard xbox

Phil Spencer: 'Goedkeuringsproces Activision Blizzard-overname is terecht en eerlijk'

'Discussies over een overname van dit formaat moeten plaatsvinden'

Geschreven door Michel Musters op
Xbox-topman Phil Spencer meldt dat het goedkeuringsproces van de Activision Blizzard-overname "terecht en eerlijk" is.

Dat meldt hij tijdens een interview op het Wall Street Journal Tech Live-evenement (via VGC). Hij praat daarin over het feit dat Microsofts overname van Activision Blizzard eerst wereldwijd door allerlei waakhonden moet worden goedgekeurd.

"Het is misschien verrassend voor mensen, maar ik ben geen expert op het gebied van deal van 70 miljard dollar. Maar ik weet dat we ons erg richten op het verkrijgen van goedkeuring van de grote rechtsgebieden. Ik besteed veel tijd in Brussel, Londen en met de FTC hier in de VS."

Hij vervolgt: "Ik vind de discussies terecht en eerlijk. Het is zonder twijfel een grote overname. Microsoft heeft binnen deze industrie de rol als groot technologiebedrijf en discussies over een overname van dit formaat moeten plaatsvinden."

De overname van Activision Blizzard door Microsoft is nog niet wereldwijd goedgekeurd. Diverse waakhonden controleren nog of de overname Microsoft geen monopoliepositie geeft binnen de game-industrie. Enkele landen, waaronder Brazilië, hebben de overname echter al wel goedgekeurd. Tijdens het gesprek op het Tech Live-evenement meldde Spencer ook dat hij na de overname Call of Duty - net als Minecraft - op alle platforms uit wil blijven brengen, waaronder ook de Nintendo Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ikea eist dat horrorgame The Store is Closed wordt aangepast Zes nieuwe horrorgames om te spelen rond Halloween
23

Reacties op: Phil Spencer: 'Goedkeuringsproces Activision Blizzard-overname is terecht en eerlijk'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Ryme

    • 31 oktober 2022 09:26
    Beetje vroeg om al met popcorn te beginnen maar vooruit. Laat de consolewars maar weer beginnen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 31 oktober 2022 10:59
    @Ryme FIGHT FIGHT FIGHT
    Sony pony is de duurste vorm van gaming
    Xbox heeft geen exclusieve games.
    Gamepass is veel te duur en PlayStation now is beter.

    Pakt popcorn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 31 oktober 2022 11:25
    @Ronnyp
    Gelijk met gestrekt been er in met 4 pijnlijke waarheden. Ik hou er van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 31 oktober 2022 11:53
    @Ronnyp niet te vergeten dat heineken pis is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 31 oktober 2022 12:09
    @geeMc daar kan ik me in vinden. Nooit begrepen waarom dat slootwater zo populair is :-p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 31 oktober 2022 12:21
    @geeMc oh jij bent zo'n vieze Grolsch drinker dus of zo'n arrogante hertog Janner.
    Ik ga altijd voor de shandy want dat is wat echte mannen drinken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 31 oktober 2022 12:48
    @Ronnyp Ja mannen die uit New Jersey komen xD.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 31 oktober 2022 13:17
    @Ronnyp Grolsch is ook smerig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 2 november 2022 15:23
    @Ronnyp nee nee, bacardi breezer all the way

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tonne

    • 31 oktober 2022 12:45
    @Ronnyp het is Patat en niet Friet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 31 oktober 2022 13:17
    @Ronnyp haha moest ik om lachen. Hebben we dat maar gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 31 oktober 2022 13:23
    @Ronnyp
    Op dit soort momenten ben ik blij dat er geen sinterklaas games zijn.
    Zwarte piet moet zwart zijn! Dat is onze traditie!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 31 oktober 2022 14:37
    @Roolio Nee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 31 oktober 2022 16:14
    @armilo-theus
    Ik denk dat mijn sarcasme je ontgaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 31 oktober 2022 16:34
    @Roolio nee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 31 oktober 2022 17:15
    @Liquidshake
    Goede reactie, lekker kort.
    Ja toch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 31 oktober 2022 09:38
    Van mij mogen ze t bedrijf gewoon overnemen hoor, en dat zeg ik als Sony liefhebber. Call of duty is mijn game niet. Maar blijft dus multiplatform wat goed is voor de liefhebbers (en dat zijn er veel). Verder is voornamelijk Blizzard al een poos de weg kwijt. Wellicht dat nieuw beheer het kan verbeteren. Veel slechter kunnen ze t toch niet maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 31 oktober 2022 09:45
    Als ze het bedrijf beter kunnen maken, want blizzard takelt al jaren af naar mijn mening.

    Dat Phil Spencer het eerlijk vind, is voor de hand liggend. Hij kan moeilijk zeggen dat hij het niet eerlijk vind :-)

    Soms maak je natuurlijk je zelf niet populair als je bepaalde kaarten trekt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 31 oktober 2022 10:09
    @Goodmushin Natuurlijk kan hij dat wel zeggen, hij is toch het bedrijf dat onderzocht wordt?
    Hij zegt dat ie t onderzoek eerlijk vindt he, niet dat ie de overname eerlijk vindt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 31 oktober 2022 10:24
    @Messtranor

    En jij denkt dat het niet in zijn nadeel werkt als hij zou aangeven dat het oneerlijk zou verlopen? :-)