Nieuws

PETA wil hanengevechten uit Far Cry 6 gehaald zien worden

Minigame in Far Cry 6 is parodie op vechtgames

Geschreven door Michel Musters op
Dierenrechtenorganisatie PETA zou graag zien dat Ubisoft een minigame rondom hanengevechten uit het pas uitgekomen Far Cry 6 haalt.

De organisatie bekritiseert de minigame, waarin spelers optioneel kunnen meedoen aan een hanengevechten. Het geheel wordt als een vechtspel weergegeven. Hieronder is een video te zien om een beeld te krijgen van de minigame in kwestie.

"Een afschuwelijke bloedsport als hanengevechten in een Mortal Kombat-achtig gameplaysegment verwerken kan niet bepaald als innovatief worden gezien, aangezien de huidige maatschappij geforceerde gevechten tussen dieren tot de dood er op volgt ten strengste afkeurt", aldus een statement van de organisatie.

PETA laat wel vaker van zich horen als het aankomt op de manier waarop gedrag tegenover dieren in games wordt uitgebeeld. Zo werd het jagen op dieren in Far Cry-games ook al eerder aangestipt. Vorig jaar uitte PETA kritiek op Animal Crossing: New Horizons, omdat spelers er insecten en vissen kunnen vangen en ze vervolgens tentoon kunnen stellen in een museum.

Dit artikel delen:

Lees meer

Geen cross-play tussen pc- en Switch-versies Monster Hunter Rise Wat is Game On en waarom moet je er heen?
14

Reacties op: PETA wil hanengevechten uit Far Cry 6 gehaald zien worden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    archangel1110

    • 12 oktober 2021 10:36
    Toen ik de minigame zag dacht ik al: "Hoelang gaat het duren voordat PETA wat laat horen?"

    Zucht … :')

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 oktober 2021 10:43
    Peta is wat in de echte wereld verwijderd zou moeten worden. Ik ben echt tegen welke vorm van dieren mishandeling dan ook. Maar peta zal nooit mijn steun hebben. Zeiken over zaken die er niet toe doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 oktober 2021 10:57
    Peta een orginisatie die niet spoort, volgens hun mogen mensen niet eens huisdieren hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 12 oktober 2021 10:57
    Winner winner, chicken dinner! of is dat juist de loser? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 12 oktober 2021 11:39
    Wanneer leert met dat extra ophef alleen maar zorgt dat de betreffende game
    beter zal verkopen. Kijk maar naar Mortal Kombat en GTA?
    Ik geloof dat elke Far Cry game iets controversieels had wat alleen maar leidde tot gratis reclame en hogere verkoopcijfers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 12 oktober 2021 12:21
    Als je zelfs animal crossing al gaat bekritiseren… Hoeveel zoetsappiger wil je het nog hebben dan?
    Waarom krijgen clubs als PETA uberhaupt een podium? Die club is zo mijlenver verwijderd van de realiteit dat hun mening elke relevantie mist. Zoals dat voor alle extremistische bewegingen geldt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 12 oktober 2021 12:22
    @Michael-Raymond-Clayton geestig, uberhaupt met accentje werd als spam beschouwd. Dan maar met de foute spelling…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Weerzinwekkend

    • 12 oktober 2021 14:11
    @Michael-Raymond-Clayton Haha n.a.v. jouw opmerking ging ik even Googelen en PETA is tegen vissen in Animal Corssing want het is niet vegan.

    Is fishing in Animal Crossing vegan?
    This is a biggie. Fishing isn’t vegan! You shouldn’t fish in real life, so you shouldn’t do so in the game, either.

    Hahahahaha wtf

    Bron: www.peta.org/features/animal-crossing-new-horizons-vegan/?v2=1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 12 oktober 2021 14:58
    LOL, PETA, die lui kunnen altijd zo goed overdrijven. Als hier nu werkelijk echte dieren mee gemoeid zouden zijn, ja, dan geef ik ze groot gelijk, maar dit is niets anders dan een Street fighter, Mortal kombat of oid..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Marlon.O

    • 12 oktober 2021 16:14
    CBR wilt ook graag dat mensen eerst hun rijbewijs halen eer ze racegames mogen spelen.

    Of je je duikbrevet wilt laten zien anders kan je subnautica ook niet spelen.

    Ooh… er klinkt een excuus dit is allemaal fictief.


    #error#bleep

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 12 oktober 2021 16:42
    … je kunt en wordt aangeraden in de gemiddelde Far Cry game om dieren actief te vermoorden. Dat zal in Far Cry 6 niet anders zijn. Mijn favoriete methode is een grenade launcher, hop boem gelijk een troep wolven kapot die je anders gegarandeerd dwars zullen zitten. En anders maai je ze neer zodat je ze kunt skinnen voor geld/bait/upgrades.

    Maar nee het hanengevecht - DAT kan niet he!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 oktober 2021 17:04
    Wat een aanstellers alles is tegenwoordig zo P.C

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 12 oktober 2021 21:03
    Eens, onnodig om erin te verwerken. Jammer genoeg zal dit enkele mensen toch aansporen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 13 oktober 2021 09:07
    @brushaway ja en nee. Tuurlijk is het onnodig, maar aan de andere kant is het een spel over niet al te frisse figuren. Die houden zich nu eenmaal bezig met niet al te frisse zaken. Kun je moeilijk een borduur-minigame van maken om maar iets te noemen. Volgens mij helemaal prima als je ervoor kiest om geen gewelddadige spellen te spelen maar liever games als Super Mario (hoewel, mag je van PETA op schildpadden springen?) en Zelda (laat PETA niets horen over dat paardrijden) maar laat mensen die dat wel leuk vinden lekker in hun waarde. Het zijn uiteindelijk niet meer dan wat pixels op een scherm. Relativeren is ook een kunst.