Nieuws
Google

Patent wijst op gamecontroller van Google

Met een notificatiesysteem voor nieuwe berichten en uitnodigingen

Geschreven door Michel Musters op
Er is een patent gevonden van Google waarin een gamecontroller wordt beschreven.

Het patent draait specifiek om het notificatiesysteem in de controller. De controller geeft via audio of via een visualisatie een melding wanneer spelers een bericht binnenkrijgen, een uitnodiging voor een multiplayersessie krijgen of wanneer een highscore van de speler wordt verslagen.

Het patent is in oktober 2018 vastgelegd, maar is wel een uitbreidingen op een in 2014 vastgelegd patent. Waar Google de controller voor wil gebruiken is niet bekend, maar het bedrijf lijkt zich steeds meer te willen mengen in de game-industrie. Google deed al tests met zijn gamestreamingservice Project Stream en waarschijnlijk onthult het bedrijf volgende week meer tijdens de Game Developers Conference. Mogelijk duikt de controller daar ook op.

Dit artikel delen:

Lees meer

Limited Run Games houdt persconferentie tijdens E3 Nieuwe gameplay van Shenmue 3 getoond in trailer
9

Reacties op: Patent wijst op gamecontroller van Google

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • chemicalscum

    • 11 maart 2019 13:43
    Dus het is eigenlijk gewoon een Playstation controller die je privacy aantast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 11 maart 2019 14:09
    Uitgaande van de tekening doen ze imho wel iets gelijk goed met deze controller en dat is de positie van de linker stick.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 11 maart 2019 14:19
    @coola Vind zelf deze positie van de linker stick juist minder prettig. Maarja we hebben allemaal onze eigen voorkeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 11 maart 2019 14:21
    @MelvinChowder Mee eens, heb lange vingers en vrij grote handen dus vingertoppen raken elkaar nog wel eens tijdens een intens potje gamen met deze stick posities.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingofHearts045

    • 11 maart 2019 15:53
    X1 controller blijft het fijnste in de hand liggen maar de triggers van de ps4 vind ik dan ook weer nice.

    Hopelijk een beetje van beide!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 11 maart 2019 18:43
    Hoogleraren en advocaten in het intellectueel eigendomsrecht die zich bezig houden met octrooien zouden dit bericht hekelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 12 maart 2019 00:55
    Ik weet niet of het goed of slecht zou zijn als er zich een 4e speler in de serieuze console markt gaat begeven. En waar zou deze dan gaan zitten? Op de high power levels van Sony en Microsoft (Ja ik weet het vergeleken met PC is ook die power niets, maar dat is nu effe t punt niet) Of juist in t gameplay voorop niveau van Nintendo?
    Het lijkt mij op zich wel interessant als ook Nintendo wat meer serieuze concurrentie gaat krijgen. Ze hebben nu toch een beetje hun eigen stukje van de markt veroverd en bemoeien zich weinig met Sony en Microsoft.

    Maar als er al een bedrijf in staat is om zich in de console markt te gooien, dan is google wel een van de bedrijven die t kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 12 maart 2019 13:25
    @darkmanwls Google verdient zijn geld niet met het verkopen van apparaten of software, Google is er ook niet voor de consument zoals jij en ik, maar voor de adverteerders. Het doel is zoveel mogelijk apparaten verkopen om zoveel mogelijk data te vergaren en daarmee meer advertenties.
    Net als de Google Home zal deze console onder de kostprijs verkocht worden, zodat zoveel mogelijk mensen het zullen gaan kopen.
    Nee, ik moet niets meer van Google hebben, die zijn iets te sneaky allerlei manieren aan het bedenken hoe ze je privacy kunnen aantasten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 12 maart 2019 18:23
    @fonsrutte Maar dat is niet waar ik het over heb. Ik heb het erover ALS google het zou doen, waar ze dan zouden gaan zitten en of ze t uberhaubt zouden kunnen.

    Of het reeel is en of je het met hun business model eens bent is een heel ander onderwerp.
    Geloof me, je hoeft mij niet te overtuigen van wat voor een bedrijf google is. Ik bouw webshops voor mn brood. Ik wordt HELEMAAL gestoord van google's invloed en eisen, en hoe ze dat ook 20x per jaar weer veranderen.