In Doshin the Giant bestuur je een wezen dat de lokale eiland-bevolkong in toom moet houden, en ze behoeden tegen het kwaad. Een Black & White rip-off? In tegendeel; je zou Black & White eerder kunnen zien als een Doshin the Giant rip-off, ontwikkelaar Marigul is namelijk als sinds 1995 bezig met deze game. Doshin the Giant was een spel voor de 64DD, maar gezien het hoge flopgehalte van die add-on besloot Marigul de game dan ook maar op de 'Cube uit te brengen.

Planet GameCube heeft van de makers van de game te horen gekregen dat de game nu voor zo'n 80% af is. Men wil bijvoorbeeld nog een 'fotoalbum' (zoals in Pokemon Snap) toevoegen. Verder is men nog bezig om de AI te tweaken, zodat alle eilandbewonertjes een beetje leuk reageren.It's very unique, a cross between Pikmin, Sim City, Populous, and the village level in Actraiser. The graphics for Doshin are ok, but still need work. There is still some pop up to be fixed. The water effects are alright. I couldn't catch much of the background music. But sound effects and control are top notch. Controlling the camera with the c-stick is smooth. The graphics in truth, pale when compared with Pikmin though. But with everything above I still like Doshin.

Typisch gevalletje van 'don't mind the graphics'

Waar eerder werd gedacht dat Doshin misschien helemaal niet meer buiten Japan zou verschijnen, geeft de ontwikkelaar nu aan dat een wereldwijde release afhangt van Doshins succes in Japan. Mijn tip aan de Japanners: (bevel lijkt me hier meer op zijn plaats ) kopen die hap!