Nieuws
Zelda Breath of the Wild

Pachter: 'NX verkoopt snel tien miljoen stuks dankzij Zelda'

Analist positief over nieuwe Zelda

Geschreven door Michel Musters op

De bekende industrie-analist Michael Pachter, vaak niet positief gestemd over Nintendo's vooruitzichten, denkt dat The Legend of Zelda: Breath of the Wild een verkoopsucces voor Nintendo's nieuwe platform NX kan betekenen.

"Zelda ziet er ongelooflijk uit", aldus Pachter tegen Gamertag Radio na E3. "Iets wat ik heb gemist... ik realiseerde mij niet dat Zelda op NX uitkomt wanneer de NX verschijnt. Dat geeft mij het idee dat de NX veel meer kracht heeft dan ik dacht, dat NX waarschijnlijk dichter in de buurt komt van de PlayStation 4 dan eerst verwacht, en het heeft een grote titel ter ondersteuning."


Zelda: Breath of the Wild is oorspronkelijk ontwikkeld voor de Wii U, maar komt in 2017 tegelijk uit op de NX. "Wii U-eigenaren kopen Zelda wel", zo vervolgt Pachter, "maar ik denk dat iedereen die een NX haalt ook Zelda koopt, en ik denk dat ze er snel tien miljoen consoles door verkopen. Zelda ziet er geweldig uit. Ik bedoel, het oogt echt als een goede game."

"Het is jammer dat Nintendo de game zo lang na de Wii U-lancering uitbrengt, maar het voordeel is dat het op de NX lanceert en het maakt van de NX iets wat je moet hebben."

Bron: Gamertag Radio

Dit artikel delen:

Lees meer

IGN praat met Nintendo's Bill Trinen over nieuwe Zelda Ubisoft verkoopt aandelen aan werknemers
31

Reacties op: Pachter: 'NX verkoopt snel tien miljoen stuks dankzij Zelda'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Raiga

    • 24 juni 2016 09:26
    Zelda word inderdaad voor mij de systemseller, maar day 1 weet ik niet zeker, aangezien ik sceptisch blijf over de NX.. en Zelda:BOTW is 12 x zo groot als Twilight princess, dus nog meer Epona rijden :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 24 juni 2016 09:38
    Die pachter is echt een beroeps clown.

    Vorig jaar was Nintendo nog doomed, vandaag zijn ze weer hip.

    Zelda of niet, ik moet echt de kat uit de boom kijken bij de NX, de Wii-u is de meest teleurstellende Nintendo-console die ik ooit heb gehad, en als de 3th party support net zo is als nu, dan koop ik hem wel een (paar) generaties later voor een paar tientjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 24 juni 2016 14:15
    @casualkiller

    dat verhaal som ik in 1 woord op : Bullshit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord_Bono

    • 24 juni 2016 09:49
    Een echte system seller kan Nintendo wel gebruiken, hopelijk komt er geen vertraging voor Zelda! Als de NX echt bij de PS4 in de buurt komt hoop ik dat er ook mainstream games op uit komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 24 juni 2016 14:14
    @Lord_Bono

    naja vertraging is er al 3 4x geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 24 juni 2016 09:56
    Had er weinig van verwacht maar deze Zelda heeft me positief verrast op de e3. Of ik hem direct koop weet ik nog niet maar hij gaat er vroeg of laat wel komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 24 juni 2016 10:14
    Natuurlijk wordt het een systemseller. Alleen denk ik niet dat mensen met een Wii-U speciaal een NX gaan kopen om de nieuwe Zelda op een nieuwe console te spelen. Ze kopen het juist voor de Wii-U. Ze hebben een fout gemaakt door de game op de Wii-U te tonen, waardoor gamers niet de meerwaarde kunnen zien van de NX.

    Het grootste deel van die 10 miljoen hebben nu een Wii-U, mensen die al Nintendo games spelen. Dus ik weet het zo net nog niet. Het zou best wel nog even kunnen duren voordat die 10 miljoen gehaald gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 24 juni 2016 11:12
    @XtraLinkUK
    Ik heb een WiiU (dit jaar gekocht) en laat het afhangen van het verschil tussen de 2 versies. Klein verschil, enkel grafisch iets mooier, dan koop ik de WiiU versie. Is het verschil vergelijkbaar met het verschil tussen de Gamecube en Wii versie van Zelda, dan koop ik de NX met Zelda.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MeneerAert

    • 24 juni 2016 11:12
    @XtraLinkUK Denk ik niet. Ik heb een Wii U en er is jaren geleden al een nieuwe Zelda voor beloofd. Als dat ineens naar alleen de NX zou verschuiven kan Nintendo van mij de dikke vinger krijgen. Ik ben blij dat ze het principe van Twilight Princess gebruiken en voor beidde consoles uitbrengen. Waarschijnlijk haal ik de NX uiteindelijk toch wel in huis als er wat meer Nintendo titels zijn verschenen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 24 juni 2016 10:15
    "Dat geeft mij het idee dat de NX veel meer kracht heeft dan ik dacht, dat NX waarschijnlijk dichter in de buurt komt van de PlayStation 4 dan eerst verwacht, en het heeft een grote titel ter ondersteuning."

    Dus Nintendo loopt nog steeds achter op de huidige consoles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 24 juni 2016 11:13
    @bigds9fan
    Nintendo heeft nooit de intentie gehad om voor te lopen of zelfs gelijk te lopen. Dus je opmerking is als zeggen dat gras groen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 24 juni 2016 11:56
    @Sisko Dat geef ik toe maar dit is al de 3rde console die achterloopt op de concurrentie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Exalian

    • 24 juni 2016 12:31
    @bigds9fan Dus jij ziet een uitspraak van Patcher als een feit van wat de NX is??
    Grappig om een persoon die nog niets weet van het apparaat en ook weinig op de hoogte is van Nintendo (hij wist nog niet eens dat Zelda naar de NX zou komen, terwijl dit maanden bekend is), te zien als de man van Nintendo zelf die info over de NX geeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 24 juni 2016 17:06
    @Exalian Haha, ja, en die kerel is(of noemt zich) industrie-analist. Wat een faalhaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vjiezze vir

    • 24 juni 2016 10:37
    Wiiu word hier gewoon ingeruild door een nx.. mede dankzij zelda!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 24 juni 2016 10:55
    Mag toch hopen dat de NX juist een heel stuk krachtiger wordt dan de PS4/xboxone, OF de prijs moet zo gigantisch laag liggen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 24 juni 2016 11:00
    @SuperDre

    Pure speculatie dit, maar met 'verouderde' hardware een nieuwe console op de markt brengen zou je haast zeggen dat het een hele schappelijke prijs gaat worden. Om zo een groot mogelijke doelgroep aan te spreken.

    Nintendo, wees eens een keer helder in de communicatie en breng wat meer informatie naar buiten please!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Louwter

    • 24 juni 2016 11:46
    Heeft een Zelda ooit meer dan 10 mln verkocht?
    Volgens mij niet dus ik weet niet of dit realistisch is van meneer Pachter

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 24 juni 2016 12:19
    @Louwter Dat niet. Ocarina Of Time 7 miljoen, en de meest succesvolle, als je de tijdperiode meerekent. Twilight Princess 8.5 miljoen, GC en Wii bij elkaar. Dus het is nog niet eens onrealistisch, er zijn nu meer gamers dan toen, het publiek is veel breder.

    Dat zijn wel cijfers over de hele levensloop van een console, dus nogmaals die 10 miljoen gaan echt niet één twee drie gehaald worden. De Wii-U heeft tot nu toe 12 a 13 miljoen verkochte exemplaren in ongeveer 4 jaar tijd. Het is nog veel te vroeg om iets zinnigs te zeggen over de NX, maar met Zelda kunnen ze dat aantal misschien in 2 jaar halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jelster

    • 24 juni 2016 12:41
    Ja niet dus. Mensen gaan massaal een oude WiiU kopen op marktplaats voor 50 euro als de NX uit is, even Zelda uitspelen en de hele zooi weer in de verkoop.

    Als ze het een systemseller willen maken moet het exclusief NX worden.

    Dan laat ik nog achterwege dat het geen Zelda zal worden, maar Zelda RPG the Skyrim edition.

    Einde van een tijdperk.