"Wij geloven er sterk in dat games kunst zijn. A, wij hebben het recht om kunst te maken. B, de consument zou het recht moeten hebben haar eigen keuzes te maken, mits de labels op de verpakking duidelijk maken wat de game inhoudt", zegt Feder. "Daarbuiten, denk ik niet dat het aan de overheid is om te bepalen wat [consumenten] kunnen of zouden moeten kopen. Ze zouden hun eigen keuzes moeten kunnen maken. De overheid heeft daar helemaal geen rol in."

Feder denkt niet dat games anders beoordeeld moeten worden dan films, omdat ze interactief zijn: "Het is geen verschil met een groot onderscheid. Het is net zoiets als zeggen dat kunst als schilderij anders is dan kunst als beeldhouwwerk. Natuurlijk zijn het verschillende kunstvormen en ze gebruiken een ander medium, maar ze zijn beide kunst, het zijn manieren om je uit te drukken." In de westerse wereld zijn individuen vrij om zich uit te drukken zegt Feder. "Als je dat beperkt, dan betalen de gemeenschap en de economie de tol."

Seksueel geweld

Take-Two heeft ervaring met het verbieden van games, haar dochteronderneming Rockstar Games moest Manhunt 2 aanzienlijk minder gewelddadig maken voordat het in de Verenigde Staten op de markt mocht komen.

In het interview werd Feder gevraagd of hij het in theorie zou toestaan als Rockstar een game met seksueel geweld of kindermishandeling wilde maken. "Kijk, ik geloof dat er best een grens is. Ik denk niet dat we daar in de buurt van zijn gekomen [met onze games]. Uiteindelijk zijn wij ook een commercieel bedrijf en we willen winst maken met onze games. Dat zorgt op zichzelf al voor een bepaalde grens waar we niet voorbij zullen gaan."