Overheid kan leren van game-ontwikkelaars | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het lijkt vreemd, hoe kan de overheid wat leren van een gameontwikkelaar? Toch hebben juristen van het Amerikaanse eRulemaking veel contact gezocht met beheerders van MMORPG's en game-ontwikkelaars. De reden: Het project heeft als doel burgers beter te betrekken bij het maken van wetgeving.

Uit onderzoek is gebleken dat dit proces blijkt bijna identiek is aan hoe ontwikkelaars de game-community om feedback vragen. Verder zijn er digitale werelden die een soort regering hebben, denk hierbij aan Star Wars Galaxies en Second Life ."First, and this was startling to me, is that (the federal comment proce ) is identical to how we build our patches and patch notes," Koster says. "We go through this proce , the request for comments proce , and it's almost identical, literally, step by step, to how the Federal Register works."

Eén belangrijke conclusie uit de samenwerking is dat anonimiteit van mensen negatief werkt. Uit tientallen beta-tests is namelijk gebleken dat mensen alleen gemotiveerd worden om bugs te melden als ze hierdoor bekend worden, en faam bij mede-gamers verwerven. De overheid kan dit gebruiken door de inwoners te vragen om feedback op een wet, waardoor mensen die (nuttig) reageren ook een semi-lokale beroemdheid kunnen worden.

Lees meer informatie over samenwerking tu en de game-industrie en de Amerikaanse overheid bij Wired
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou