Er is al veel te doen geweest over de save game optie in Project IGI (zie bijvoorbeeld deze en deze posting). Het is namelijk niet mogelijk om tijdens een missie te saven, dit moet aan het einde gebeuren. Dit kan nog wel eens frustrerend werken. Daarom heeft Eidos samen met Innerloop toch besloten om deze save game optie ook tijdens de game te laten werken met behulp van de komende patch. Verder zullen er wat problemen in deze patch opgelost worden met de graphics en dergelijke.

Wat een grote tegenvaller is, is dat er geen multiplayer patch uitgebracht zal worden. Innerloop wilde de game nog niet uitbrengen met kerstmis, maar dit moest van Eidos. Daarom hebben ze de multiplayer moeten schieten. Nu hebben ze alleen geld nodig om die patch te kunnen maken, en dat wilt Eidos dus niet geven.First thanks to all of you that bought our game Project IGI over the christmas holidays, The sales figures are positive.

Now on to a sad point I have to make there will be no multiplayer patch for P:IGI. The reasons are many but the main one is that a budget was agreed with Innerloop to program P:IGI, They weren`t happy about getting the game out for christmas but they were held to that date by contract. Innerloop has informed us that they can`t allocate more programming time to the multiplayer aspect without extra funding from ourselves (EIDOS). This is on our part totally unexceptable as we are now in contract talks with Innerloop for Project IGI 2. There however will be a patch for P:IGI addressing the save-game feature or lack of it, And other problems mainly concentrating on graphics problems/enemy respawn options.In de winter van 2001 moet Project IGI 2 al uitgebracht gaan worden.