Een hele tijd geleden werd het spel Sniper aangekondigd dat in ontwikkeling zou zijn bij IncaGold, een softwarefirma die alleen nog maar bekend stond om haar matige budget titels. De eerste screenshots van Sniper waren dan ook letterlijk om van te kotsen en konden zich niet eens meten met Doom of Wolfenstein 3D. Uitgever XiCat had dit op een gegeven moment door en gaf de ontwikkeling van het spel door aan het Poolse Mirage, de makers van Mortyr.

GG Mania had een interview met de makers waarin deze rare gedaanteverwisseling wordt uitgelegd:GGMania: I have noticed that Sniper has been announced a year ago from developer IncaGold and scheduled for release in fall 2001. Now I have read an announcement that the same game going to show up in stores in September 2002 under a new developer Mirage Media. Can you explain what happened?

John Linn: We went to Inca with the idea for a first person shooter with a mob theme called Sniper. Incagold began development in late 2001, and fleshed out a story and characters. By 2002, the game was not really meeting our expectations. We decided to put it on hold, and in the mean time, we met the guys at Mirage Media. They were very experienced with the Lithtech engine, and they seemed like a perfect fit. They reworked the story and plot and began development; and we re-titled it Sniper: Path of Vengeance. Opvallend is dat Mirage het spel pas in 2002 begonnen is: hoe kan het dan ooit nu al klaar zijn? Het antwoord ligt bij een ander spel dat Mirage aan het maken was onder de naam RatHunt, dat heel wat gelijkenissen vertoont met de Sniper zoals hij nu is. Ook RatHunt draaide net als Sniper op de Lithtech engine dus het zou allemaal goed kunnen, alleen verschillen de games conceptueel wel het een en ander van elkaar. Lees het hele interview hier. Sniper wordt op 17 september verwacht, maar voor de release komt er nog een demo online.