Een Duitse Outcast-fansite heeft een interview met een ex-medewerker van Appeal. Onlangs is Appeal op de fles gegaan en er rijzen nog steeds vragen over het hoe en waarom. In het interview met deze ex-medewerker die wederom anoniem wenst te blijven, worden enige nieuwe dingen onthuld over het hoe en waarom het de mist in liep met Outcast 2. Zou zou Infogrames haar verplichtingen wat betreft betalingen niet nakomen en zit Appeal al sinds 2000 in financiële problemen. Tevens schoot Outcast 2 totaal niet op en wist men niet precies wat men er mee wou. Het spel werd een meer arcade getint spel dan de voorganger, met minder gesprekken en puzzels, om zo de consolegamers tegemoet te komen: Again i can only speak for myself, i think that O2, they way it was being developed, would have appealed to the general market of console game, but as far as die hard fans of O1 i think that they would have been let down. Dit betekende echter wel dat de fans van het originele Outcast in de kou bleven staan. De medewerker bekent ook dat de naam Outcast meer gebruikt werd om meer geld binnen te halen dan omdat het een echt vervolg op de originele game was. "Obviously if you found a gold mine you'll keep digging untill the gold is gone right?" zijn de woorden dan de ex-medewerker die dit goed illustreren. Ook ontbrak de motivatie bij het onwikkelteam. De screenshots die we gezien hebben waren echter wel echte ingame graphics. Lees het hele interview hier.