Ouderwets Point 'n Clicken in Sam & Max 2 | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Vlak voor de E3 kwam LucasArts met de eerste screenshots, artwork en een trailer van Sam & Max: Freelance Police. Dit vervolg op de kla ieke Point 'n Click adventure Sam & Max zal ergens in 2004 verschijnen en echt veel informatie wil men dan ook nog niet kwijt over deze game. Zo was er op de E3 enkel de trailer te zien welke reeds voor de E3 al op de website te vinden was.

AdventureGamers had een interview met Michael Stemmle, projectleider van Sam & Max: Freelance Police en ze wisten enige nieuwe informatie los te peuteren. Zo is Sam & Max: Freelance Police momenteel nog in pre-productie en zal het ontwikkelen van het eigenlijke spel binnenkort beginnen. Men heeft nagenoeg alle storyboards en dialogen klaar en het hoeft dus enkel nog in een game omgezet te worden. Hiervoor gaat men gebruik maken van een nieuwe 3D engine welke een samenraapsel is van andere LucasArts engines:What type of engine are you using for Sam & Max: Freelance Police?

It's a point-and-click adventure game engine that's been cobbled together from parts of engines that are already lying around LucasArts. There's a little bit of the new Full Throttle game in there, along with a hint of Gladius, a smidge of RTX, and even a touch of Obi-Wan. We're trying really really really hard not to create "The Wheel, version 5.0" on this project.Sam & Max zal nog steeds, net als haar voorganger, een rasechte Point 'n Click adventure worden en zal dus geen actie-adventure worden zoals Full Throttle 2. Wel zullen er enkele minigames aanwezig zijn zoals dat ook in het origineel het geval was. Deze minigames zullen echter wel wat beter en duidelijker zijn dan de Highway-minigame in het origineel. We zijn alvast benieuwd of Sam & Max: Freelance Police in 2004 het adventure-genre een nieuwe opleving kan geven. Lees het hele interview hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou