Opzienbarend interview met bedenker van DOA | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Dat de gameindustrie een 'aparte' industrie is, bewijst dit interview met Tomonubo Itagaki van Team Ninja maar weer eens. Tokyopia had de kans met de 'bad boy' van de Japanse gamesindustrie te praten en het is een opzienbarend interview geworden. Zo zwaaide Itagaki zijn eigen katana in het rond, stuurde hij zijn vertalers weg, hield hij het interview helemaal in het engels en bestelde vrolijk een paar biertjes. Gelukkig werd er ook nog gepraat over games en dan vooral Itagaki's 'baby' DOAX.XBN: Err... yes thanks. At Tokyo Game Show, Seamus Blackley mentioned to me that the concept for this game was born with you in his office late one night, and that you two originally called it 'Hentai Ballet'….

Itagaki erupts into laughter and slaps his knees for several seconds. “No no no no! Well, yes.”

XBN: Still, you've made some harsh comments in public about the games that pretty much founded the genre. Do you consider it normal practice to slag off your competitors?

Itagaki: Let me tell you the real story with that. Back when the original DOA came out, Namco aired a radio commercial -- they insulted my series. As the father of DOA, I will never forget an insult to my family. I will get them back with nuclear mi iles more than 100 times for that. I will never forget it.Het hele interview met Tomonubo Itagaki is hier te vinden.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou