Nieuws
The Last of Us Part 2

Opzet verhaal The Last of Us: Part 3 al geschreven

Naughty Dog verkent ideeën voor volgende game

Geschreven door Jacco Peek op
Neil Druckmann, co-president van Naughty Dog en Halley Gross, schrijver van The Last of Us: Part 2, hebben een opzet voor het verhaal van een eventuele volgende The Last of Us-game geschreven. Dat zeggen de ontwikkelaars in de Script Apart Podcast.

"Ik weet niet hoeveel ik wil onthullen, maar Halley en ik hebben een opzet voor een verhaal geschreven - dat we niet maken, maar waarvan ik hoop dat het ooit het levenslicht ziet - dat verkent wat er na deze game [The Last of Us: Part 2] gebeurt", zegt Druckmann. "We zullen het zien."

Ook zegt Druckmann dat er 'aardig wat' discussie is geweest over een eventueel Part 3. Momenteel verkent Naughty Dog wat de volgende game van de studio wordt.

"Nadat we een van onze grote titels voltooien, nemen we lang de tijd om verschillende ideeën te verkennen - of het nou The Last of Us: Part 3, iets nieuws, of een oudere franchise wordt."

Naar verluidt werkt Naughty Dog in de tussentijd aan een multiplayertitel en een remake van de eerste The Last of Us.

Dit artikel delen:

Lees meer

18 minuten aan gameplaybeelden Lost Soul Aside verschenen Minecraft heeft 140 miljoen maandelijks actieve gebruikers
11

Reacties op: Opzet verhaal The Last of Us: Part 3 al geschreven

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 28 april 2021 12:35
    Deel 3, keek heel erg uit naar deel 2 en vond de game top en me heerlijk mee vermaakt. Helaas hebben zo veel mensen lopen zeiken op deel 2 dat een deel 3 voor mij echt niet meer hoeft tenzij het een prequile word met Joel ik denk dat men dan niet zeikt en jankt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 april 2021 15:39
    @hulstpower Je geniet er toch niet minder van als andere mensen erop lopen te zeiken?
    Dat zijn gewoon een stel bekrompen debielen, die moet je dat niet gunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 april 2021 16:34
    @Ziminar ik heb zeker genoten van deel 2, maar ik snap wel waarom men de game bashed ze hebben keuzes gemaakt of dat nou goed of slecht is ik snap dat men pist was. Daarom vraag ik me af of een deel 3 nog wel de serie kan reden of dat ze misschien wel meer verneuken. Daarom doe mij maar een prequile

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 28 april 2021 12:49
    Genoeg aanknopingspunten voor een derde deel. Wat mij betreft wordt de mensheid alsnog gered doordat Ellie zich alsnog kan opofferen voor de wetenschap. Dat kinderachtige gezeur over Joel bewijst alleen maar hoe onvolwassen de gamewereld af en toe nog is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 28 april 2021 12:56
    Vond 2 niet veel aan maar zou 3 toch wel leuk vinden aangezien Naughty Dog een getalenteerde studio blijft. Van al hun games vond ik alleen tlou2 matig, rest is top.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 28 april 2021 13:34
    Grootste probleem met 2 vond ik de herhaling die in de combat zat. Heb Ellie wel honderden keren iemand in de keel zien steken, wat meer variatie zou geen kwaad kunnen. Verhaal was verder goed, niet supergoed als in deel 1 maar nog steeds inhoudelijk best sterk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • controvi

    • 28 april 2021 16:27
    @tremere het mooiste is dat deel 1 helemaal geen goed verhaal had.
    de rode draad was, als je er over nadenkt, niets meer dan een ga van A naar B en offer 1 voor de rest op.

    Hetgeen wat TLOU 1 zo goed maakt is puur de interactie tusse Joel en Ellie.
    That's it.
    Niet dat dat erg is gezien dat juist zo perfect is uitgewerkt en heb er zelf ook ontzettend van genoten.
    Maar deel 2 is veel meer gebaseerd op verhalen van in de wereld dan persoonlijke ontwikkeling.
    het zit er wel in maar de basis is vrij basic.
    Toch vind ik kwa verhaal TLOU2 beter dan 1 maar character development is in 1 veel beter

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 29 april 2021 13:12
    @controvi touche, character development dekt de lading idd een stuk beter dan ''het verhaal''.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 28 april 2021 19:49
    Ik hoop dan vooral op een verhaal van kleinere schaal zoals deel 1, zodat er geen duidelijke splitsing is in de game.
    En alsjeblieft, laat het verhaal dan meer chronologisch lopen per dag in plaats van alle Ellie dagen en dan Abby. Dit maakt de game veel minder spannend, leuk, etc.
    Je kon geen band opbouwen met de personages, omdat je wist dat ze toch stierven.
    Daarom hoop ik persoonlijk ook op een director's cut van de game ofzo, waarbij een andere edit is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 28 april 2021 20:59
    @Ardyn exact mijn mening. De veerkracht was volledig uit de tweede helft doordat je wist wat er ging gebeuren. Ook dat laatste chapter was er voor mij te veel aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TripleDad

    • 29 april 2021 12:29
    Ik hoop dat ze nog steeds het lef hebben om een game met een eigen gezicht, moeilijke keuzes en verrassende ontwikkelingen te maken. Ik ga er van uit dat ze zich niet laten afschrikken door een deel van de gamers wat problemen had met de designkeuzes in deel 2.