Oprichter Black Isle over zijn nieuwe studio Obsidian | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Een paar weken geleden ging er een schok door de RPG community. De befaamde studio Black Isle Studios is namelijk gesloten door uitgever Interplay. Direct daarop kwamen onthullingen dat men druk bezig was met Fallout 3, een spel waar veel gamers al jaren op zitten te wachten.Voor alle problemen was de oprichter van Black Isle Studios, Feargus Urquhart, al lang vertrokken. Samen met enkele collega's heeft hij een nieuwe studio opgezet, te weten Obsidian Entertainment. Op GameSpot is nu een twee-delig interview met Feargus verschenen. Hierin gaat hij in op zijn verleden bij Black Isle, welke toekomst Interplay nog heeft en wat zijn eigen firma van plan is. Voorlopig gaat Obsidian Entertainment zich richten op de RPG markt, al sluiten ze een BF1942 of Ratchet & Clank-achtige game niet uit. GS: What do you think caused Interplay to lay off most of Black Isle's staff?

Feargus Urquhart: I can only speculate based upon what I have heard going around the Internet and third-hand. However, it sounds like Interplay has decided to put all of its remaining development effort behind Fallout Brotherhood of Steel and the Exalted license. Both of those are console titles, while Black Isle was making a PC product. Plus, I would a ume that Interplay could make more money in the short term by selling Fallout to another publisher and letting the team go than finishing the product.

Lees de twee delen ( één, twee) bij GameSpot.

Het ziet er naar uit dat we voorlopig nog kunnen genieten van de creativiteit van Feargus Urquhart, wat ons door zijn indrukwekkende CV (Planescape: Torment, Fallout 2, Icewind Dale, Baldur's Gate) tot het beste doet hopen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou