Onlangs verscheen de eerste informatie over de film gebaseerd op het populaire spel Doom op internet. Tot woede van veel fans leek de film weinig overeenkomsten te vertonen met de Doom franchise. Zo zitten er geen marines in de film, speelt de film zich niet af op Mars en komen de monsters niet uit de hel. Fans wezen vooral de scenarioschrijver van de film, Dave Callaham, aan als zondebok. Dave heeft vandaag in een open brief op deze reacties reageerd en legt uit waarom de Doom film zo geworden is, als dat het geval is. The thought process has always been to create an extension of the Doom universe that will give fans an interesting new take on the themes that they've come to enjoy in the game. Because let's be honest here: as far as a completely immersive and cinematic experience, we were never going to top Doom 3 anyway, and we all knew that. Instead, we have toyed with some elements of the game, and yes, I am pretty much solely responsible for that, since it was my pitch and my screenplay that got made. Let me assure you, though, that the themes and elements that you love about Doom are ALL represented strongly in the film...just with some new twists.Het lijkt erop dat Dave met de beste intenties aan de Doom film begonnen is, maar in de loop van het project gebukt is gegaan onder de wil van Hollywood. Lees de volledige brief hier.

Met dank aan RDJ134 voor het melden van dit nieuws.