Republic: The Revolution is het paradepaardje van het in Londen gelegen Elixir Studio, de developer met Demis Hassabis als grootste wizkid. In Republic is het de bedoeling om van kleine partij leider uit te groeien tot heerser van Novistrana, een stad die bestaat uit meer dan een miljoen computergestuurde inwoners.

Je begint zoals eerder gezegd dus als een kleine partij met een geheim hoofdkantoortje en slechts een klein aantal aanhangers. Door middel van verschillende akties (waar en zo'n 220 tot 250 van zijn, variërend van het beroven van een bank tot het houden van een legerparade) moet je jezelf opwerken.

Het spel staat vooral bekend om de Totality engine, een door Elixir zelf gecreëerde engine die in staat is om een onbeperkt aantal polygonen op het beeld te vertonen. Toch is naast de engine ook de sound belangrijk in Republic, Strategy Planet praatte dan ook met audio director Richard Joseph over het muzikale aspect van het spel.2) Music in games is slowly becoming as important as music in films, although it is rarely mentioned. What do you think will make your music stand out from the crowd? What is new and innovative about it?

Well for a start it's by James Hannigan. That in itself will make it stand out! James is highly regarded in the very best circles. He was nominated twice at the Bafta awards in 2000. He consistently impresses. For Republic Jim has developed a way of making the music change to suit the mood. I can't go into details obviously but we know it works well!De dag/nacht cyclus in Republic: The Revolution Eerder bezocht Strategy Planet de developer al op voor een real life meeting, een uitgebreid verslag met foto's en al is op dit adres te vinden. Voor het interview surf je naar deze pagina.