Nieuws
Perfect Dark

Ontwikkeling nieuwe Perfect Dark verloopt 'extreem goed'

Aldus de CEO van mede-ontwikkelaar Crystal Dynamics

Geschreven door Michel Musters op
De ontwikkeling van de nieuwe Perfect Dark verloopt volgens Crystal Dynamics "extreem goed".

Dat heeft Phil Rogers, de CEO van Crystal Dynamics en Eidos Montreal, gemeld tijdens een gesprek tussen investeerders en moederbedrijf Embracer Group. Hoewel de hoofdmoot van de ontwikkeling van Perfect Dark in handen is van Microsofts studio The Initiative, was het al geruime tijd bekend dat Crystal Dynamics assisteert met de ontwikkeling.

"We werken aan het iconische Perfect Dark en het project verloopt extreem goed", aldus Rogers (via VGC). Hij meldt daarbij dat het vooral veelbelovend is om een nieuwe manier van werken in actie te zien, waarbij meerdere studio's samenwerken, ongeacht locatie of tijdzone. "Het is geweldig om het team van The Initiative en ons team bij Crystal zo goed samen te zien werken."

Perfect Dark werd eind 2020 tijdens The Game Awards voor Xbox Series X en S en pc onthuld met een cinematische trailer - gameplay is er nog niet. Er is dan ook nog weinig bekend over de game.

De eerste Perfect Dark verscheen in 2000 op Nintendo 64. Britse ontwikkelaar Rare bracht het spel uit als spirituele opvolger van de succesvolle James Bond-shooter GoldenEye 007. Een paar jaar later werd Rare overgenomen door Microsoft. Prequel Perfect Dark Zero kwam tegelijk met de Xbox 360 uit. Met uitzondering van een heruitgave van Perfect Dark op Xbox 360 bleef het daarna echter stil rondom de franchise.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Dynamic Controls' in Street Fighter 6 uitgelicht Blizzard stopt samenwerking met NetEase in China
30

Reacties op: Ontwikkeling nieuwe Perfect Dark verloopt 'extreem goed'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 17 november 2022 17:26
    Hoppa dat geeft de burger moed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 17 november 2022 17:40
    @Roy36NL welkom terug

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 17 november 2022 17:42
    @Roy36NL Inderdaad wel chill dat er nu wat betere verhalen rondom de game naar buiten komen. De Initiative had een beetje valse start. Geen idee wie er nu allemaal nog zitten en wie er zijn gegaan, dat hou ik niet bij. Hopelijk kunnen ze het eerste idee van veteranen team in stand houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 17 november 2022 18:20
    @Roy36NL Welkom terug hopelijk vreedzaam.

    Maar dit is goed nieuws.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 november 2022 19:05
    @Roy36NL denk dat we hem gaan zien op game awards samen met evowed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 17 november 2022 20:23
    @hulstpower game waarde?Of bedoelde je de game Awards? Nee ik wil daar de revival van de rumoured Banjo kazooie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 november 2022 20:45
    @Snoop213 moest inderdaad awards zijn ja, maar me werk tel had even aangepast naar waarde ruk iPhone.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 17 november 2022 22:26
    @hulstpower Haha oke door mijn eigen vaak typfouten herkende ik hem wel haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 17 november 2022 21:54
    @Snoop213 pff echt he denk dat we die nooit gaan zien maar man wat zou dat cool zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 18 november 2022 09:19
    @Snoop213

    Rumoured BK game? Ik heb nog niks aan rumours voorbij zien komen! Waar kan ik ze zien??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 18 november 2022 09:21
    @Iconic Ik kan hier geen links plaatsen. Maar google even rumoured banjo Kazooie game op google.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 18 november 2022 09:23
    @Snoop213

    Oooja! Die standaard roddels die ieder jaar de ronde doen zonder enig bewijs.. Daar hecht ik echt 0 waarde aan!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 18 november 2022 09:39
    @Iconic Nate The hate heeft in het verleden wel bewezen inside informatie te hebben in de game industrie. Plus zegt MVG ook niet zo maar iets. Kijk of het waar is moet blijken. Maar een aantal mensen heeft wel een bewezen track record.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 18 november 2022 09:40
    @Snoop213

    Maar zij zitten er ook vaak naast! Eerst maar eens zien!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 18 november 2022 09:51
    @Iconic Niemand heeft een 100 procent track record. Maar eerst zien. Maar het maakt wel sense. Want het platform genre is waar Xbox nog in tekort schiet. En als er idd een goede studio een mooie pitch heeft laten zien. Geven Xbox en RARE zeker weten hun akkoord. Maar we gaan het zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 18 november 2022 10:08
    @Snoop213

    Ik ga niet uit van leakers in ieder geval! Ik wacht wel op officieel nieuws! Roddels zijn vaak misleidend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 18 november 2022 10:30
    @Iconic We gaan het zien. Maar het wordt wel een keertje tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 18 november 2022 10:44
    @Snoop213

    Helemaal mee eens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 17 november 2022 21:07
    @hulstpower ik denk dat MS die games lekker voor een eigen event bewaard. Gaan ze hier echt niet tonen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 17 november 2022 22:27
    @Tinus Tussengas-1 Gaan toch echt geluiden rond dat er 1 in ontwikkeling is