Dat meldde senior producent Philippe Ducharme tijdens een Reddit AMA. "We begonnen in september 2020 met de ontwikkeling. Veel van ons waren net klaar met de ontwikkeling van Star Wars Squadrons." Aangezien Dead Space afgelopen januari verscheen, kostte de ontwikkeling van de game minder dan tweeënhalf jaar.
In de AMA vertelt creative director Roman Campos-Oriola dat men ook overwoog hoofdpersonage Isaac Clarke de mogelijkheid te geven snel een draai van 180 graden te kunnen laten maken. "We besloten dit uiteindelijk niet toe te voegen, aangezien dat de gevechten in de game brak. De gevechten draaien om een angstaanjagende en bijna niet te stoppen bedreiging die op je af komt. Als je je snel om kunt draaien en weg kunt rennen, verandert dat de ervaring enorm."
De remake van Dead Space verscheen afgelopen januari op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Lars gaf een 9 aan de game: "Dead Space is een uitstekende remake, maar bovenal een geweldige horrorgame. Het maakt daardoor niet uit of je de USG Ishimura al als je broekzak kent, of dat dit je eerste avontuur met Isaac Clarke is. De grafische renovatie en talloze grote en kleine aanpassingen zijn uiteraard welkom, maar het is de onvoorspelbaarheid, de naadloze ervaring en het ijzingwekkende geluid dat je geheid van begin tot einde met klamme handjes op het puntje van je stoel houdt."
Reacties op: Ontwikkeling Dead Space-remake besloeg krappe tweeënhalf jaar
Snoop213
gimbal2
Op die basis zou ik 2.5 jaar nog steeds redelijk fors noemen. En het resultaat van de investering: een remake die eens niet teleurstelt. Zo raar. En dat uit de stal van EA.
Snoop213
chefry
Mmo-veteran
chefry
Dat klopt maar een deel 4 zet het verhaal voort waar deel 3 na de DLC ophoud