Nieuws

Ontwikkelaars Aeon Must Die! stappen op vanwege crunch en diefstal

Toekomst van de game is onduidelijk

Geschreven door Michel Musters op
Alle ontwikkelaars van de deze week aangekondigde beat 'em up Aeon Must Die! zijn opgestapt vanwege crunch.

Het gaat om ontwikkelaar Limestone Games. Onder 'crunch' vallen te lange werktijden en onmenselijke werksituaties. Ook zouden werknemers niet of niet op tijd zijn betaald.

Daarbij laten de vertrokken ontwikkelaars weten dat de trailer die deze week is uitgekomen is gemaakt door mensen zonder contracten. De trailer zou "met mishandeling, manipulatie en diefstal" zijn gemaakt. De vertrokken ontwikkelaars linken naar een Dropbox met daarin documenten waarin de problemen binnen de studio's tot in de kleinste details worden beschreven.

De beat 'em up Aeon Must Die! werd eerder deze week middels onderstaande trailer aangekondigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vr Vrijdag: Kunnen we de wereld perfect simuleren? Speelbare sitcom 3 Out of 10 is nu verkrijgbaar
14

Reacties op: Ontwikkelaars Aeon Must Die! stappen op vanwege crunch en diefstal

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shinjite

    • 7 augustus 2020 13:02
    De game heeft wel mijn interessen na de trailer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 7 augustus 2020 14:04
    @Shinjite ja dat had ik ook. Een gedurfde style en strakke beelden. Maar zo’n game moet niet ten koste van alles ontwikkeld worden. Hopelijk wordt het wel doorgezet want ze ogen al een heel eind op weg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 7 augustus 2020 15:20
    @Shinjite Net zoals je geen kleding moet kopen die gemaakt zijn door kinderhandjes, zo moet je dit soort games ook niet kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 7 augustus 2020 16:04
    @Baukereg zijn toch wel 2 verschillende dingen die je niet met elkaar kan vergelijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 7 augustus 2020 16:17
    @Shinjite inderdaad. 2 totaal verschillende dingen! Deze mensen kunnen hun baan opzeggen en een andere baan zoeken. Die kinderen hebben geen keus en zullen eenzaam sterven als ze niet worden uitgebuit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 7 augustus 2020 17:15
    @-it- Mijn punt is dat je in beide gevallen een keuze hebt als consument. Wie deze game koopt steunt de crunch cultuur. Overigens is het niet overal zo goed geregeld als in Nederland. Als je in Amerika je baan verliest kan je ook uit je huis gezet worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Undefused

    • 7 augustus 2020 18:29
    @Baukereg ja joh als je in Nederland je baan verliest en je hypotheek niet betaalt laat de bank je gewoon gratis in je huis wonen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 7 augustus 2020 19:34
    @Undefused Wij hebben hier een sociaal vangnet en de hypotheek garantie, dat kan je no way vergelijken met Amerika. Daar kan je om niks uit je huis gezet worden en heb je recht op niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 7 augustus 2020 20:05
    @Baukereg
    Hypotheek garantie? Wat de fuck is dat? Bedoel je de NHG? Want die heb ik niet op m’n huis (zoals alle mensen met een huis van boven de €310.000) en ik word er toch door de bank uit getrapt als ik m’n hypotheek niet betaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 7 augustus 2020 19:29
    @Baukereg de vraag die ik me zelf wel is stel, moet ik deze game kopen omdat er crunch, of ander dingen zijn geweest die vervelend waren voor de medewerkers?

    Ben er nog niet over uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 8 augustus 2020 00:04
    @Baukereg denk je dat dit niet voor bakkers geld rond de kerst dagen, of horeca mensen in de zomer, of voor winkel personeel in november en december? Dus dan gaan we maar ook geen brood meer eten, slaan terrasjes over en kopen geen producten meer want ja, er zit een zwart randje aan.

    Mijn punt is dat dit overal wel ergens een keer voor op gaat. Ik zeg hiermee niet dat crushing gesteund moet worden maar in iedere tak heb je wel eens met werkdruk te maken. Het is alleen zaak dat dit binnen de proporties blijft en naar prestatie beloond wordt. Maar om een game met crushing niet te kopen is geen enkel spel meer kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 8 augustus 2020 08:40
    @Jumpman
    Deze vergelijking gaat ook helemaal niet op vind ik. Deze mensen nemen niet allemaal zomaar ontslag. Dan is er echt wel meer aan de hand dan een bakker die even door moet hameren tijdens de feestdagen.
    Dit is gewoon een beetje zoeken naar redenen waarom je de game kan kopen en er toch een goed gevoel bij houden.

    Maar goed, ieder kijkt anders naar dit soort zaken. En dat is je goed recht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 8 augustus 2020 17:02
    @Akira je mist volgens mij waar ik op reageer. Baukereg had het er over dat je als consument een keus hebt en geen games moet kopen waar crushing bij heeft plaatsgevonden, en daar reageerde ik op dat dit bij alle games voor komt en niet te voorkomen is, net als werkdruk bij bakkers, winkelpersoneel, zorgmedewerkers, brandweer, of zelfs de anwb, alleen noemen we dat hier niet crushing maar werk druk. En werkdruk is ook niet iets slechts zolang het maar binnen de perken blijft en naar prestatie beloond wordt.

    Dat er bij dit bedrijf iets niet goed zit geloof ik gelijk maar ik ken het verhaal van die mensen niet dus is wat lastig oordelen. Misschien zit ik niet juist in elkaar maar ik geef ze niet gelijk of het voordeel van de twijfel alleen omdat ze zelf weg gegaan zijn. Verhaal heeft altijd 2 kanten en ik ken geen van beide.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 8 augustus 2020 08:34
    @Baukereg
    Ik dacht meteen hetzelfde. Als dit allemaal echt zo is, dan ga ik deze game zeker niet kopen.