Het gaat om ontwikkelaar Limestone Games. Onder 'crunch' vallen te lange werktijden en onmenselijke werksituaties. Ook zouden werknemers niet of niet op tijd zijn betaald.
Daarbij laten de vertrokken ontwikkelaars weten dat de trailer die deze week is uitgekomen is gemaakt door mensen zonder contracten. De trailer zou "met mishandeling, manipulatie en diefstal" zijn gemaakt. De vertrokken ontwikkelaars linken naar een Dropbox met daarin documenten waarin de problemen binnen de studio's tot in de kleinste details worden beschreven.
De beat 'em up Aeon Must Die! werd eerder deze week middels onderstaande trailer aangekondigd.
Reacties op: Ontwikkelaars Aeon Must Die! stappen op vanwege crunch en diefstal
Shinjite
Jumpman
Baukereg
Shinjite
-it-
Baukereg
Undefused
Baukereg
Shinjite
Ben er nog niet over uit.
Jumpman
Mijn punt is dat dit overal wel ergens een keer voor op gaat. Ik zeg hiermee niet dat crushing gesteund moet worden maar in iedere tak heb je wel eens met werkdruk te maken. Het is alleen zaak dat dit binnen de proporties blijft en naar prestatie beloond wordt. Maar om een game met crushing niet te kopen is geen enkel spel meer kopen.
Akira
Deze vergelijking gaat ook helemaal niet op vind ik. Deze mensen nemen niet allemaal zomaar ontslag. Dan is er echt wel meer aan de hand dan een bakker die even door moet hameren tijdens de feestdagen.
Dit is gewoon een beetje zoeken naar redenen waarom je de game kan kopen en er toch een goed gevoel bij houden.
Maar goed, ieder kijkt anders naar dit soort zaken. En dat is je goed recht.
Jumpman
Dat er bij dit bedrijf iets niet goed zit geloof ik gelijk maar ik ken het verhaal van die mensen niet dus is wat lastig oordelen. Misschien zit ik niet juist in elkaar maar ik geef ze niet gelijk of het voordeel van de twijfel alleen omdat ze zelf weg gegaan zijn. Verhaal heeft altijd 2 kanten en ik ken geen van beide.
Akira
Ik dacht meteen hetzelfde. Als dit allemaal echt zo is, dan ga ik deze game zeker niet kopen.