Tijdens de bijeenkomst benadrukte Kobayashi het belang dat Japanse studio's een wereldwijde markt aanspreken om zo de verkoop van titels te verbeteren. "Er zijn zoveel problemen die we moeten oplossen, en de grootste uitdaging is het krimpen van de Japanse markt", zegt Kobayashi. "De oplossing is om succes te krijgen in Amerika en Europa."

Krimpen

Kobayashi legt uit dat in de tijd van de originele PlayStation de Japanse markt één derde van de globale markt voor zijn rekening nam. Met de lage kosten die toen aan een spel verbonden zaten, kon winst gegenereerd worden door met een spel alleen deze markt aan te spreken. Maar met de Japanse markt die gekrompen is tot één vijfde van de totale markt en productiekosten die toenemen, moet de overzeese markt aangesproken worden.

In de eerste helft van 2008 haalden de grootste Japanse uitgevers, waaronder Sony, Namco Bandai, Capcom, SEGA, Konami and Square Enix, tussen de 70 en 90 procent van hun omzet in Japan. Dit geeft volgens Kobayashi het belang weer van het aanspreken van de Westerse markt.