Nieuws
warcraft 3 reforged

Ontevreden Warcraft 3: Reforged-spelers kunnen geld terugvragen

Via Battle.net krijgen mensen meteen hun geld terug

Geschreven door Michel Musters op
Spelers die ontevreden zijn met Warcraft 3: Reforged kunnen nu hun geld terugvragen aan Blizzard.

Het geld kan teruggevraagd worden via Battle.net. Het maakt daarbij volgens Reddit niet uit hoelang iemand het spel heeft gespeeld. Zo is er iemand op Reddit die meldt meer dan vijf uur aan de game te hebben besteeld, en toch gewoon zijn geld terug kreeg.

Warcraft 3: Reforged verscheen vorige week op pc en werd slecht ontvangen door fans. Reddit en Blizzard's eigen fora staan vol met negatieve reacties en topics over de game. De grootste klacht is dat de kwaliteit van de game, waaronder de graphics, niet zo hoog ligt als bij de aankondiging van de remaster in 2018. Daarbij zijn custom campagnes die voor het origineel zijn gemaakt door spelers, niet te gebruiken in Reforged. Verder zijn opties zoals clan-ondersteuning en competitieve modi verwijderd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Disintegration is bijzonder, maar nog niet genoeg Seizoen 4 van Apex Legends begint vandaag
26

Reacties op: Ontevreden Warcraft 3: Reforged-spelers kunnen geld terugvragen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 4 februari 2020 09:20
    blizzard is dood, geen hoop voor diablo 4 meer , maar gelukkig kunnen ze terugvallen op overwatch 2 lootboxen en skinnetjes straks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 4 februari 2020 09:32
    En terecht. Echt schandalig wat ze hier hebben geflikt.

    Wat ali3n8tor zegt; Blizzard is dood. Het is een schim van het bedrijf dat het ooit was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 4 februari 2020 10:25
    Niet normaal hoe erg Blizzard hier heeft gefaald. Om te beginnen is de remaster lang niet wat ze hebben beloofd(terwijl ze nog stééds met de ontbrekende features adverteren op de site) maar ze hebben gewoon de originele Warcraft 3 totaal verkloot. En nu hebben ze reactie gegeven op de verschrikkelijke launch maar die manier waarop is te bizar voor woorden. Doen alsof het de schuld is van de fans dat ze zoveel verwachtte van Reforged. Een typische PR reactie waar je helemaal niks mee kan en ze nemen nergens verantwoordelijk voor. Hou m'n hart vast voor Diablo 4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HalfLife3plz

    • 4 februari 2020 11:19
    Blizzard is inderdaad dood. Jammer, want het was een mooi bedrijf met altijd kwalitatieve games en destijds mijn favoriete developer. Bizar hoe ze in de laatste 5-10 jaar compleet het tegenovergestelde zijn geworden. RIP Blizzard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 4 februari 2020 11:45
    En precies dit is waarom ik niet pre-order.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 4 februari 2020 12:01
    @Quintex

    Diablo 4 gaat massaal gepreordered worden, let maar op.

    Mensen leren niet, of het zijn koeien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 4 februari 2020 13:10
    @TheDeeGee Ben bang dat je gelijk hebt. Ik wil m ook zeker wel hebben, al was t alleen maar om de collectie compleet te hebben, maar ik ga m niet pre orderen, ik koop m gewoon op de dag van uitkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 4 februari 2020 14:35
    @TheDeeGee Ik heb werkelijk waar nog nooit een pre-order geplaatst, ik snap niet zo goed waarom je dat zou willen doen. Maar goed, ik ben dan ook geen verzamelaar.

    "Zo is er iemand op Reddit die meldt meer dan vijf uur aan de game te hebben besteeld, en toch gewoon zijn geld terug kreeg."
    Dus hij heeft de game gestolen en krijgt toch geld terug, nice

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 4 februari 2020 23:57
    @fonsrutte Gestolen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 februari 2020 14:51
    @Quintex er staat "besteeld" ipv "besteed"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 4 februari 2020 14:45
    @TheDeeGee Preorder vrijwel nooit games. Maar soms moet je een uitzondering maken. Wat maakt 60-80 euro nu uit als je diablo 3 voor 2000+ uur hebt gespeeld. Of civilization 4 voor 4000+ uur. Dan preorder je het volgende deel zonder veel na te denken. Er zijn grenzen natuurlijk. Het moet niet te veel een MMO worden. Maar diablo 4 lijkt te bieden waar ik en waar fans op zitten te wachten. Jammer dat het nog zeker 2 jaar gaat duren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 4 februari 2020 16:36
    @rohirrimdwarf Dat zou best kunnen, maar je weet niet of het de verwachtingen gaat waar maken. Wellicht wordt het een bout game, wellicht worden er valse beloftes gemaakt, etcera.

    Er maar van uit gaan dat deel 4 heel tof wordt omdat je deel 3 veel gespeeld hebt, vind ik maar een rare redenatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 4 februari 2020 13:32
    Ieder zijn mening, maar de game staat nog steeds als een huis na 17 jaar. Natuurlijk was ik ook teleurgesteld dat de cgi cinematics niet opnieuw gemaakt waren. Jammer dat niet alle in game cinematics zoals The Culling trailer zijn. Maar ik heb alweer heel wat uurtjes plezier beleefd aan de game.

    Zover bij mij bekend zijn de huidige game graphics exact zoals 1,5 jaar geleden bij first reveal. De extra story missions waren na kritiek van spelers (over de voice acting) al geschrapt een behoorlijke tijd terug.

    Nogmaals ieder zn vrede/onvrede, ik ben het eens dat je een product moet kunnen retourneren als dit niet naar wens is, dat doe ik ook met m'n verbrande tosti. Maar de game is meer dan de 0.5 meta, dat is gewoon een troll army ter grote van Zul'Jin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 4 februari 2020 13:58
    @Krytuun Natuurlijk is de game geen 0,5 waard, maar dit is wel een manier waarop gamers kunnen protesteren. Het zou ook geen probleem zijn geweest als Blizzard niet van die hoge verwachtingen had geschept met al hun beloftes. Als ze gewoon hadden gezegd, Warcraft 3 HD komt eraan, zelfde game maar dan betere graphics dan had je deze shitstorm ook niet gehad.

    Maar van alle beloftes die ze hebben gemaakt zijn alleen de graphics verbeterd zonder te communiceren dat de rest er gewoon niet in zit, en dan nog wel €30 ervoor vragen. Ze hebben de consument gewoon voorgelogen, en dát is de grootste reden waarom ze review-bomben. Het feit dat mensen nu ook niet meer terug kunnen naar de originele Warcraft 3 helpt ook niet mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 4 februari 2020 14:19
    @Zut Mja Je laatste zin vind ik inderdaad treffend.

    Ik kwam er gisteren achter dat ik dus nog de hele public test client op mn pc heb staan (de installatie bestanden) gelijk maar ff een back up gemaakt.

    Daarnaast bezit ik ook de disc versies nog, dus voor mij is het nog een mogelijkheid om de pre-patched versie te spelen.

    Ik snap ook wel de teleurstelling, maar voor mij weegt de game genoeg om er alsnog uurtjes in te steken. Maar hoop zeker dat ze nog met een paar dikke updates komen om alle filmpjes te revampen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 4 februari 2020 14:38
    @Krytuun Daarom snap ik uberhaupt niet dat mensen waarde hechten aan een meta-critic score, daar zitten mensen tussen die gewoon willen zieken en een game helemaal niet of nauwelijks gespeeld hebben.
    Goed dat jij in ieder geval wat nuance aanbrengt dat had ik eerlijk gezegd ook wel in het artikel verwacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 4 februari 2020 15:35
    @fonsrutte Wat mij tegenstaat is dat er geen middenweg meer is.

    Ik zie mijzelf absoluut niet als alwetende en vind ook niet dat mijn mening de norm zou moeten zijn. Gamers, youtubers en sociale media zijn echter, doorgeslagen in het geven van een mening.

    Wat begon als "je mag best opkomen voor wat je liefhebt"is nu "staat het je niet aan, dan BEN JIJ DE BAAS EN BRANDEN WIJ IEDEREEN PLAT".

    Wat ik hierboven aangaf, sta ik achter, je hebt het recht een product te retourneren als het niet bevalt.

    Maar mensen zoals Angry Joe… die een halve hartaanval simuleren en doen alsof je hun huis in de fik hebt gestoken, dat gaat toch volledig voorbij ontevredebheid?

    Als ik op mijn werk iemand krijg die met stampende voeten en schreeuwend eisen komt stellen, zeg ik ook als eerst, "kalmeer, ik wens op een normale manier te worden aangesproken".

    Veel gamers hebben dan ook niet echt een eigen mening, maar laten zich opjutten door de youtubers die ze volgen. Geloof mij, als de grote youtubers vanaf dag een genuanceerd vermeld: Its sad that the in game cinematics do not match the promise, but the gameplay, hero design are what they showed. Dan waren er minder pitchfork praktijken ten tonelen gebracht.

    Nergens heeft Blizzard gezegd: "We will comletelly rework the cgi" ook de nieuwe story acts, zorgde na aankondiging voor veel ophef, gamers:Keep golden away from the lore as far as possible, please give us the original game without story adjustments"

    Dit stond letterlijk OVERAL op reddit en blizz fora tot maandag 27 jan.

    En nu is 90% ineens beledigd? Ik snap het niet, maar goed, youtube had verwachtingen, dus laten wij gamers maar vooral met de botte bijl gaan dreigen.

    De game is zoals gezegd solide, ik heb tot nu toe geen issues gehad.

    Klachten als: Cant replay missions, custom games dont work, start mission result in mission failed, zijn bij een klein percentage mensen voorgekomen. Als je een onderzoek solide wilt maken, moet het bij een grote groep mensen plaatsvinden, niet bij 5/1000 mensen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 4 februari 2020 15:58
    @Krytuun
    Ik snap ergens wel wat je bedoelt en ik ben normaal gesproken ook wars van al die overdreven nerd rage maar in dit geval heeft Blizzard het volledig aan zichzelf te danken.

    Als je kijkt naar het filmpje van Blizzcon 2018 en het uiteindelijk resultaat dan is het verschil bedroevend. Dat kan je niet wegschuiven onder het mom van 'Ja maar spelers hadden kritiek in de alpha en daarom hebben we het veranderd'. Dan hadden ze dat duidelijk moeten communiceren van tevoren, dit is gewoon false advertising. En als je dan terug zou willen naar je eigen vertrouwde Warcraft 3 dan hebben ze dat ook nog eens onmogelijk gemaakt want die zit nu verweven in Reforged.

    Nee, dit is een clusterfuck van jewelste en ik geniet met volle teugen van alle shit die Blizzard, volkomen terecht, over zich heen krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 4 februari 2020 16:13
    @niqomipa Bedoel je daarmee het filmpje van The Culling? Want in dat opzicht ben ik het met je eens, ook daar ben IK teleurgesteld in. De rest van de getoonde beelden, de gameplay in de missies, de graphics van de gebouwen etc is precies wat er nu released is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 4 februari 2020 16:36
    @Krytuun
    Ik doelde inderdaad op het filmpje van The Culling. Dat lijkt zelfs geen eens op wat we nu gekregen hebben. Ik was in de veronderstelling dat alle cutscenes een dergelijke aanpak hadden gekregen (en die veronderstelling is door Blizzard zelf gekweekt). Nergens is met een woord gerept over het feit dat de cutscenes dus kennelijk niet 'opnieuw' gemaakt zouden worden, enkel over het feit dat ze de lore in stand hielden vanwege reacties in de alpha.