Dat melden regisseurs Tim Cain en Leonard Boyarsky aan The Gamer. Cain vertelde aan de site dat hij een "grafische remaster" van het spel wel ziet zitten, waar Boyarsky het vervolgens volmondig mee eens was. "Zou een grafische remaster van Fallout: New Vegas niet geweldig zijn?" aldus Cain. "Het zou geweldig zijn", zo antwoordde Boyarsky.
Ook The Outer Worlds-regisseur Eric DeMilt begrijpt de fascinatie rondom Fallout: New Vegas: "Toen de game uitkwam waren er wat problemen met de stabiliteit. Die problemen werden opgelost en mensen gaan nu graag terug naar het spel. De game is rijk aan verhaal en personages en mensen willen er gewoon tijd in spenderen."
Zowel Obsidian als Fallout-eigenaar Bethesda zijn tegenwoordig onderdeel van Microsoft, dus er zijn mogelijkheden voor een remaster of zelfs een opvolger - al zijn beiden geenzins bevestigd.
Deze week werd wel de Spacer’s Choice Edition voor The Outer Worlds, een andere game van Obsidian, aangekondigd. De verbeterde versie van de game uit 2019 komt op 7 maart uit op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S en bevat een hogere resolutie, alsmede verbeterde belichting en omgevingen, snellere laadtijden, betere prestaties, een dynamisch weersysteem, meer details voor personages en een verhoogde levelcap. Naast het hoofdspel zijn ook de uitbreidingen Murder on Eridanos en Peril on Gorgon onderdeel van het pakket.
Reacties op: Obsidian ziet remaster van Fallout: New Vegas wel zitten
jaquesparblue
Met SF en TES6 heeft Bethesda hier in principe niet de tijd voor. (Tenzij ze net als bij het door niemand gevraagde FO76 met een ongewenste verrassing komen en nog meer dure TES ontwikkeltijd hebben weggegooid.)
Ryme
Bron start bij 2 minuten: youtube.com/watch?v=gi8PTAJ2Hjs
Gierige_Npc
MichelMusters
Daarin geeft Obsidian aan graag een nieuwe Fallout-game te maken. Een nieuwe dus, geen remaster van New Vegas.
Ik ben het wel met je eens dat het wel goed is zo; geen woorden meer, maar daden.
Gierige_Npc
Jurry1984
waterdemoon
Ryme
Obsidian had ook het geluk dat ze de engine van Fallout 3 konden gebruiken en niet alles zelf vanaf het begin hoefde te maken.
Over het verhaal kan je ook duidelijk merken dat FNV meer bedoeld is als spinoff, net als de naam laat blijken. Waar de andere delen allemaal te maken hadden met iemand uit een Vault ben je in FNV iemand random in het universum van Fallout.
Ik hoop dan ook dat Obsidian de kans krijgt om een nieuwe game te maken met de engine van Fallout4/Fallout 76. Zo hebben ze meer tijd en kunnen ze zich meer focussen op andere aspecten in de game net als bij FNV ten opzichte van Fallout 3
Ronnyp
Ryme
Ronnyp
Ryme
Ronnyp
Ryme
MisterJ
Vogeltje
Mister Frowdo
TheDeeGee
DarkraverX
Mr.Happy
Laat die drie studios een team samenstellen voor een nieuwe Fallout game, en noem dat team Vault 92.