Nieuws
battlefield 2042battlefield 2042

Nvidia brengt extra mogelijkheden pc-versie Battlefield 2042 in beeld

Ray-tracing, dlss en Nvidia Reflex

Geschreven door Jacco Peek op
Nvidia licht in een nieuwe trailer voor Battlefield 2042 een aantal grafische opties uit.

De beelden in de trailer zijn opgenomen met een RTX 30-kaart van Nvidia en tonen onder andere hoe ray-tracing wordt toegepast op ambient occlusion. Daarmee worden met name schaduwen toegevoegd aan objecten, zoals grote graafmachines en onder de helm van soldaten.

Deep learning super sampling, dlss, zorgt er verder voor dat spelers een hogere resolutie kunnen weergeven of betere prestaties ervaren dankzij de opschaaltechniek. In dat laatste geval wordt de videokaart minder zwaar belast, waardoor er ruimte overblijft voor hogere framerates.

Tot slot ondersteunt Battlefield 2042 Nvidia Reflex, dat volgens Nvidia zowel de accuraatheid als de responsiviteit van input verbetert.

Battlefield 2042 verschijnt op 19 november voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Bezitters van de Gold- en Ultimate-versies van de game, kunnen op 12 november al spelen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Pokémon Brilliant Diamond- en Shining Pearl-clips vergelijken origineel met remakes Happy Home Paradise betreft enige uitbreiding Animal Crossing: New Horizons
10

Reacties op: Nvidia brengt extra mogelijkheden pc-versie Battlefield 2042 in beeld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    TomKauw

    • 2 november 2021 00:08
    Nvidia: "DLSS AI DRIVEN PERFORMANCE BOOST!"

    Ook Nvidia: *uploadt haperige video in 1080p*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 2 november 2021 08:31
    @TomKauw zie 0,0 framedrops. Snap echt niet wat mensen lopen te klagen zelfs de beta draaide op 80 fps bij mij met een 2080ti hier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 2 november 2021 10:05
    @GoofyZ3 Dus omdat jouw hardware boven de recommended specs zit, moeten andere mensen met lagere specs maar niet klagen? Beetje raar. Je weet ook dat een goede CPU en snelle RAM een wereld van verschil kan zijn, niet te spreken over het installeren op een SSD ipv een HDD.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 2 november 2021 10:23
    @MelvinChowder nee iedereen klaagt dat zelfs de trailers op 30fps met framedrops draaien maar dat is echt onzin. En btw tot nu toe was bij iedere battlefield game een nieuwe pc vereist om alles max te draaien dat valt nu dus reuze mee. Battlefield is altijd al zwaar geweest en altijd na een jaar draaide hij iets beter. Het is geen COD die al 20 jaar dezelfde engine gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 2 november 2021 10:46
    @GoofyZ3 Je hoeft mij niks te vertellen over de performance van COD en BF, speel beide al jaren op PC. Ik speel veel BFV en COD:CW op PC en dat heeft altijd prima gedraaid, maar BF2042 kan ik niet meer soepel draaien hoor, vooral in Orbital met de regen en de tornado had mijn pc het erg moeilijk, tevens is dit de eerste BF sinds jaren die ik heb gepreordered op console hierdoor.

    Ik weet niet in welke FPS de trailers draaien en of er veel framedrops zijn, maar de trailer hierboven ziet er niet bepaald soepel uit voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 2 november 2021 19:42
    @MelvinChowder bf5 is zelfde engine als bf1, dus daar zat niet veel verschil in behalve raytracing, maar raytracing kon je pas goed draaien na 1,5 jaar. Daarvoor framedrops. Dus bf5 draaide ook poep in het begin.
    Maar wat had je dan verwacht 128 spelers, grote maps voertuigen weer effecten dag en nacht cyclus etc. Het is geen statische map als cod warzone.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 3 november 2021 08:40
    @GoofyZ3 De engine zegt niets over de performance, het gaat om de optimalisatie ervan, en raytracing kwam pas een jaar na release van BFV in de mid-november update in 2018, ik weet niet wat je bedoeld met dat het goed draait na 1,5 jaar met raytracing want dat zou pas vorig jaar geweest zijn? En ik heb altijd BFV prima kunnen spelen op High, ook na release en gebruik van Raytracing.

    En ja ik had de verwachting dat ik BF2042 niet op high zou kunnen spelen, had mijn verwachtingen al omlaag geschroeft.. maar ik kon de beta maar net draaien met alles op low in native resolutie.. maar goed het is maar een beta, hopelijk komen er nog een aantal performance fixes aan voor mid/lowtier gamepc's.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKauw

    • 2 november 2021 13:23
    @GoofyZ3 De video zou 60 fps moeten zijn, maar het segment op 0:35 tot 0:44 oogt meer als een 25 fps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 2 november 2021 19:38
    @TomKauw vind het knap dat je dat zo kan zien aan een filmpje ik zie namelijk niks en kan me niet voorstellen dat de trailers slechter draaien dan de beta.

    En even hierboven nog. Oude battlefields waren onmogelijk om te soepeltjes te laten draaien, denk aan battlefield 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKauw

    • 2 november 2021 22:03
    @GoofyZ3 Het valt des te meer op omdat de animatie direct daarna wel een hele stabiele 60 fps is. Misschien ben ik er ook iets gevoeliger voor omdat ik zelf veel met (gameplay)video's werk.

    De 25 fps was ook maar een lompe gok, maar het punt was meer dat een video van nota bene Nvidia zelf nogal wat steekjes laat vallen. 't Is ook niet alsof zij geld/productiemiddelen tekort komen voor een vlot gameplay-videootje.

    De keuze voor de 1080p-resolutie is daarnaast ook al een opmerkelijke bottleneck, zeker in combinatie met de hele DLSS-belofte.