Nu alle drie de next-generation consoles te koop zijn in Amerika, komen de verschillende marktonderzoekbureau's met hun cijfers over de verkopen van de gaming apparaten.

NPD, een onafhankelijk marktonderzoeksburo, heeft zojuist de nieuwe cijfers gepubliceerd waaruit blijkt dat de Xbox de concurrentie van Nintendo's Gamecube voor blijft in de eerste twee weken na de launch. Bovendien is het aantal games per verkochte console groter bij de Xbox dan bij andere systemen.According to sales figures accumulated by the NPD Group Inc., the Xbox from Microsoft “had the best-selling videogame console launch on record after two weeks.” The group is also reporting that for every Xbox sold, consumers are purchasing 2.4 Xbox games. Both the PlayStation 2 (launched October 26, 2000) and GameCube (launched November 18) only had 1.9 pieces of software sold per unit. NPD added that Microsoft's Halo beat out Nintendo's Luigi's Mansion for GameCube as the best-selling launch title.Ook stuurde nieuwssubmitter Yep nog even een verduidelijking van het verhaal hierboven: er zijn volgens CSFB 370.000 Xbox consoles verkocht in de eerste twee dagen na launch. Daarna was de Xbox in de USA vrijwel volledig uitverkocht. Microsoft produceert circa 120.000 nieuwe consoles per week om de voorraad aan te vullen. In de laatst gemeten week werden er 186.000 Xboxen verkocht wat betekent dat er een aanhoudende vraag is. De laatst bekende cijfers schatten het totaal aantal verkochte Xbox consoles op 556.000 in de eerste 9 dagen na de launch.