Nieuws
The Game Awards

Nominaties voor The Game Awards 2018 bekend

Red Dead Redemption 2 en God of War maken de meeste kans

Geschreven door Michel Musters op
De nominaties voor The Game Awards 2018 zijn bekend. God of War en Red Dead Redemption 2 zijn het vaakst genomineerd.

Geoff Keighley, de presentator en bedenker van The Game Awards, maakte de nominaties gisteren bekend. Zowel Red Dead Redemption 2 als God of War hebben acht nominaties. Ook Assassin's Creed Odyssey, Celeste en Marvel's Spider-Man zijn vaak genomineerd.

Celeste, God of War, Assassin's Creed Odyssey, Marvel's Spider-Man, Red Dead Redemption 2 en Monster Hunter: World maken kans op de award voor de game van het jaar. The Game Awards worden in de nacht van 6 op 7 december gehouden.

Hieronder volgen de categorieën en genomineerden voor The Game Awards 2018.

Game of the Year

  • Assassin's Creed Odyssey
  • Celeste
  • God of War
  • Marvel's Spider-Man
  • Monster Hunter World
  • Red Dead Redemption 2

Best Ongoing Game

  • Destiny 2: Forsaken
  • Fortnite
  • No Man's Sky
  • Overwatch
  • Rainbow Six: Siege

Best Game Direction

  • Hazelight Studio / EA (A Way Out)
  • Quantic Dream / SIE (Detroit: Become Human)
  • Sony Santa Monica / SIE (God of War)
  • Insomniac Games / SIE (Marvel's Spider-Man)
  • Rockstar Games (Red Dead Redemption 2)

Best Narrative

  • Detroit: Become Human
  • God of War
  • Life is Strange 2: Episode 1
  • Marvel's Spider-Man
  • Red Dead Redemption 2
Assassin's Creed Odyssey

Best Art Direction

  • Assassin's Creed Odyssey
  • God of War
  • Octopath Traveler
  • Red Dead Redemption 2
  • Return of the Obra Dinn

Best Score/Music

  • Celeste
  • God of War
  • Marvel's Spider-Man
  • Ni no Kuni II: Revenant Kingdom
  • Octopath Traveler
  • Red Dead Redemption 2

Best Audio Design

  • Call of Duty: Black Ops 4
  • Forza Horizon 4
  • God of War
  • Marvel's Spider-Man
  • Red Dead Redemption 2

Best Performance

  • Bryan Dechart als Connor, Detroit: Become Human
  • Christopher Judge als Kratos, God of War
  • Melissanthi Mahut als Kassandra, Assassin's Creed Odyssey
  • Roger Clark als Arthur Morgan, Red Dead Redemption 2
  • Yuri Lowenthal als Peter Parker, Marvel's Spider-Man

Celeste

Games for Impact

  • 11-11: Memories Retold
  • Celeste
  • Florence
  • Life is Strange 2: Episode 1
  • The Missing: JJ Macfield and the Island of Memories

Best Independent Game

  • Celeste
  • Dead Cells
  • Into the Breach
  • Return of the Obra Dinn
  • The Messenger

Best Mobile Game

  • Donut County
  • Florence
  • Fortnite
  • PUBG Mobile
  • Reigns: Game of Thrones

Best VR/AR Game

  • Astro Bot Rescue Mission
  • Beat Saber
  • Firewall Zero Hour
  • Moss
  • Tetris Effect

god of war

Best Action Game

  • Call of Duty: Black Ops 4
  • Dead Cells
  • Destiny 2: Forsaken
  • Far Cry 5
  • Mega Man 11

Best Action/Adventure Game

  • Assassin's Creed Odyssey
  • God of War
  • Marvel's Spider-Man
  • Red Dead Redemption 2
  • Shadow of the Tomb Raider

Best Role Playing Game

  • Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age
  • Monster Hunter: World
  • Ni no Kuni: Revenant Kingdom
  • Octopath Traveler
  • Pillars of Eternity II: Deadfire

Best Fighting Game

  • BlazBlue: Cross Tag Battle
  • Dragon Ball FighterZ
  • SoulCalibur 6
  • Street Fighter V Arcade

Spider-Man

Best Family Game

  • Mario Tennis Aces
  • Nintendo Labo
  • Overcooked 2
  • Starlink: Battle for Atlas
  • Super Mario Party

Best Strategy Game

  • The Banner Saga 3
  • Battletech
  • Frostpunk
  • Into the Breach
  • Valkyria Chronicles 4

Best Sports/Racing Game

  • Fifa 19
  • Forza Horizon 4
  • Mario Tennis Aces
  • NBA 2K19
  • Pro Evolution Soccer 2019

Best Multiplayer Game

  • Call of Duty: Black Ops 4
  • Destiny 2: Forsaken
  • Fortnite
  • Monster Hunter: World
  • Sea of Thieves

Monster Hunter World

Best Student Game

  • Combat 2018
  • Dash Quasar
  • JERA
  • LIFF
  • RE: Charge

Best Debut Indie Game

  • Donut County
  • Florence
  • Moss
  • The Messenger
  • Yoku's Island Express

Best Esports Game

  • CSGO
  • DOTA2
  • Fortnite
  • League of Legends
  • Overwatch

Best Esports Player

  • Dominique “SonicFox” McLean
  • Echo Fox
  • Hajime “Tokido” Taniguchi
  • Jian “Uzi” Zi-Hao
  • Oleksandr “s1mple” Kostyliev
  • Sung-hyeon “JJoNak” Bang

Red Dead Redemption 2

Best Esports Team

  • Astralis – CS:GO
  • Cloud9 – LOL
  • Fnatic – LOL
  • London Spitfire – OWL
  • OG – DOTA2

Best Esports Coach

  • Bok “Reapered” Han-gyu – Cloud9
  • Cristian “ppasarel” Bănăseanu – OG
  • Danny “zonic” Sørensen – Astralis
  • Dylan Falco – Fnatic
  • Jakob “YamatoCannon” Mebdi – Team Vitality
  • Janko “YNk” Paunovic – MiBR

Best Esports Event

  • ELEAGUE Major: Boston 2018
  • EVO 2018
  • League of Legends World Championship
  • Overwatch League Grand Finals
  • The International 2018

Best Esports Host

  • Alex “Goldenboy” Mendez
  • Alex “Machine” Richardson
  • Anders Blume
  • Eefje “Sjokz” Depoortere
  • Paul “RedEye” Chaloner

Best Esports Moment

  • C9 Comeback Win In Triple OT vs FAZE
  • G2 Beating RNG
  • KT vs IG Base Race
  • OG’s Massive Upset of LGD
  • SonicFox Side Switch Against Go1 in DBZ

Content Creator of the Year

  • Dr. Lupo
  • Myth
  • Ninja
  • Pokimane
  • Willyrex

Dit artikel delen:

Lees meer

Reminder: Kom langs voor Fortnite en pizza tijdens de ROG-Community Dag! Onderwatergame Abzu in de maak voor Switch
38

Reacties op: Nominaties voor The Game Awards 2018 bekend

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Surveyor

    • 14 november 2018 09:01
    God of War mag van mij winnen, maar het zal wel Rdr2 worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 14 november 2018 09:15
    GOTY nominee lijst klopt niet want Dragon Quest 11 staat er niet op en das natuurlijk de echte GOTY 2018!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 14 november 2018 09:19
    De opgenoemde titels (ook de titels waar ik persoonlijk niks mee heb ) zijn imho terecht genomineerd.

    Alleen mis ik wel mijn persoonlijke favoriete game van dit jaar bij de categorie game of the year en dat is namelijk Dragon Quest XI : Echoes of an Elusive Age

    Ach ja dan moet moet ik maar voor de Next best thing gaan en daarom ziet mijn Top 3 van de nominaties er zo uit

    1 Assassin's Creed Odyssey
    2 Red Dead Redemption 2
    3 God of War

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingLoekie85

    • 14 november 2018 09:51
    @coola Grapjas, Altair/Ezio in een Grieksjasje gaat niks winnen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 14 november 2018 10:31
    @KingLoekie85

    Het is letterlijk zoveel meer dan een altair/Ezio jasje. Het sowieso verre van een copy paste game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingLoekie85

    • 14 november 2018 11:27
    @coola ik heb AC vanaf dag 1 gespeeld en was een groot fan, heb tm Origins elk deel gespeeld wat op Console ( geen handheld ) is uitgekomen.
    1 en 2 waren heel erg goed en de indruk die de games hebben achtergelaten is eigenlijk bij geen enkel deel meer terug gekomen, Ja bij Blackflag een beetje.
    de missies zijn NOG steeds het zelfde, herhalen zich elke 10 min. ( ook in 1 en 2 ik weet ) maar was voor de tijd nog vrij acceptabel, maar improvements die de game in de goede richting/beter hebben gemaakt ? kan er geen 10 Opnoemen vanaf de ezio Trilogie sorry.
    een andere Setting maakt geen GOTY zeker niet als je kijkt wat de concurentie voor grote sprongen heeft gemaakt en AC min of meer blijft hangen, hier en daar visueel erop uit gaat maar weinig inovatief is en eerder repetitief is maar je hier en daar een stapje extra laat doen om het anders te LATEN lijken.
    Misschien zit ik er helemaal naast kan ook maar noem mij eens 10 grote vernieuwingen/ ( misschien beter gezegd NIEUWE toevoegingen ) vanaf deel 1 wat de AC GOTY2018 zou maken ? en dan niet op visueel gebied want ook daar word de game momenteel afgetroefd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 14 november 2018 11:33
    @KingLoekie85

    Heb je echt Origins en odyssey gespeeld want die games zijn qua missies en gameplay echt totaal anders dan de voorgaande delen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingLoekie85

    • 14 november 2018 11:57
    @coola staat Tm Origins dus Oddyssey niet, AC Melkt zoveel dat ik Lactose-intollerant ben geworden.
    waarom ik oddyssey niet eens heb aangeraak ( misschien 15Min gespeeld en veel Reviews gelezen)?, Origins was een Verbetering in vergelijking met AC Blackflag tm Syndicate klopt, maar heb jij in Origins, opgaven, missies, side-quests gezien, dat je denkt van wouw, zoveel variatie en zo goed bedacht ?of was het eerder van deze missie heb ik al eens gedaan in een eerder deel ? nu staat staat er alleen een Egyptenaar als npc en een ander kraampje/boom/huis/standbeeld ? het was ow zo'n mooie Franchise maar het is gewoon kapot gemaakt door Ubisofts Quantiteit Mentaliteit.
    Oddyssey had opnieuw opgebouwt moeten worden als nieuwe IP dan was het beter geweest maar PERSOONLIJK vind ik dat het AC geen goed doet.
    Ze zijn bij UBI gewoon het padje kwijt en niet alleen in de AC Serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 14 november 2018 13:11
    @KingLoekie85 Ze stoppen er altijd nog veel meer moeite in als Activision en EA.

    Overigens kan je van de missies in veel andere games hetzelfde zeggen. De missies in Red Dead Redemption II zijn ook meer van hetzelfde alleen kleedt Rockstar ze perfect aan en dat helpt enorm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 14 november 2018 13:34
    @bigds9fan

    De missies rockstar games zijn al sinds San Andreas exact het zelfde en daarnaast ook nog eens heel erg scripted. Een van trein missies als je die via links probeert te bespringen kan je op square blijven drukken tot je een ons weegt, het zal nooit gebeuren je moet langs rechts op de trein springen. Bij AC Odyssey heb je letterlijk de vrijheid om de missie op je eigen manier te volbrengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingLoekie85

    • 14 november 2018 17:51
    @coola je weet hopelijk wel dat GTS SA niet de eerste GTA was he ;-) ga maar even terug naar 97

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingLoekie85

    • 14 november 2018 13:35
    @bigds9fan daar geef je ik ook zeker gelijk in ! Maar dat kan ik zeker waarderen, je merkt gewoon dat er veel moeite gedaan is om 1 missie die zich misschien herhaalt, er heel anders uit te laten zien , maar het gevoel is daarbij zeker alsof het iets heel anders is.
    Daarbij zijn de Storymission/Sidequest/StrangerMissions in RDR2 gewoon te gevarieerd om RDR2 met AC-Oddyssey in een zin te noemen betreft vergelijking kwa variatie aan verschillende missies.
    van visjes vangen tot circus dieren zoeken, van huis tot trein overvallen, Mensen helpen of juist even niet, Mensen begeleiden tot koetsen vervoeren ( ik ga maar niet door ) staan uitgebreide reviews op het net.
    BTW…dit is puur vergelijk tussen de Melkkoe en de Stier die zijn Sp…. afgeeft voor het voortplanten van het volgende meesterwerk.
    Daar aan toegevoegd vind ik, Celeste,God of War, Marvel's Spider-Man ook 3 mooie, goede en zeker verdiende Kanshebbers !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grapjurk

    • 15 november 2018 13:46
    @KingLoekie85 en daar gaan we weer XD stortvloed aan tegenargumenten komen je tegemoet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 14 november 2018 09:38
    Lastig om te vergelijken met al die mega-producties, maar ik heb verrassend veel plezier beleefd aan Celeste. Letterlijk een paar duizend keer doodgegaan, maar de fraaie grafische stijl, het mooie verhaal en de uitdagende levels raakten bij mij precies de juiste 'nog 1 keer proberen'-snaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 14 november 2018 09:58
    @Agent 4125 Na één keer doorspelen was het voor mij wel klaar, maar het verhaal is inderdaad erg goed gedaan en grafisch helemaal mijn ding. Ik volg de developers als jaren en ben erg blij voor ze!

    Ik vrees dat RDR2 a.k.a. Goat Simulator 2 de grote winnaar wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingLoekie85

    • 14 november 2018 10:29
    @Baukereg is het vrezen ? of moet je het eerlijk toegeven ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 14 november 2018 10:31
    @Baukereg 1x doorspelen is inderdaad genoeg, maar ik speel sowieso zelden een game vaker dan 1x uit. Heb jij nog gouden tips voor op de Switch? Ik weet dat ik tegen een Hollow Knight-fan praat, maar die heb ik al gespeeld :-) Ik twijfel bv over Transistor, Into the Breach, Dead Cells.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 14 november 2018 10:40
    @Agent 4125

    Dead Cells is wel een dikke game hoor, soms wel frustrerend lastig maar dat maakt het mooi.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 14 november 2018 10:46
    @spreadthehate Lastig heb ik geen problemen mee, zo lang het niet oneerlijk wordt :-) Ik vrees een beetje voor telkens dezelfde stukken te moeten spelen, zoals min of meer bij Enter the Gungeon. Is dat bij Dead Cells ook zo?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 november 2018 11:15
    @Agent 4125 Ja dat is bij Dead Cells ook wel het geval, maar op een gegeven moment krijg je mogelijkheden om stukken over te slaan, waardoor je sneller door de game kunt.