Na al het negatieve nieuws over de Playstation 2 begonnen een aantal mensen tegen de stroming in te zwemmen, door de PS2 als goede console te beschouwen. Ik denk dan ook dat deze mensen wel gedeeltelijk gelijk hebben, de PS2 is er tenminste al en heeft ook aardig wat in huis. Maar toch wordt het nog afwachten.

Als eerste wees MMaster ons op een nieuwtje bij Daily Radar. Sony beweert hier namelijk dat ze niet express een tekort aan PS2's zullen creeren bij de launch in Amerika, zoals wel beweerd werd door velen. Dit om de vraag en de populariteit te doen laten stijgen. Het is zelfs 'ridiculous', aldus een woordvoerder van Sony. Verder kwam de echte Vipertje, niet die lamer van laatst nog met deze review op firingsquad aanzetten. Vipertje had daar het volgende over te zeggen:

"Deze mensen bekijken het van een PC point-of-view. Goed om te zien wat ZIJ van de PS2 vinden. Er is ook een goede keyboard setup (muis en keyboard doen het nou eenmaal gewoon in de PS2) systeem, maar ze vonden de controller ook best goed spelen"

Hierbij benadrukte hij nog eens dat het een betrouwbare review is, omdat er eens niet alleen maar naar de tekortkomingen van de PS2 gekeken wordt.

Overall, the PS2 port of Unreal Tournament does a good job of representing the gameplay on the PC. If you don't have your own high-end gaming rig, or refuse to keep up with the latest and greatest hardware, you'll probably enjoy this game on the Playstation 2. Performance-wise, we feel Epic did a tremendous job porting the game in such a short period of time, but we would have loved to have seen what they'd done given a bit more time. As it stands now, the framerate will be too slow for many of you hoping to play against your friends split-screen. Single player is playable, although it can get frustrating in more intense firefights.

Would I purchase this game if I already owned and enjoyed UT on the PC? Probably not, until PS2 UT gets online, the primary feature of this game will remain untapped. Quite simply, there are plenty of good games (and new mods) to be found online for PC players to enjoy. Let's also not forget some of the features left out during the conversion to the PS2.

To borrow from an old cliché, what's the point of going two steps back?Tot slot wees GoG ons nog op een aantal wat meer 'business'-gerichte artikelen over de PS2. De eerste is te vinden op CNBC. Deze zijn een stuk positiever dan de gamesvisies over het algemeen. De leveringsproblemen zullen binnen 4 maanden opgelost zijn, en het zal helemaal goed komen volgens beurs-analisten. De Sony aandelen zullen stijgen, evenals de aandelen van grote publishers als EA en Activision. Het tweede artikel is te vinden op Feedmag. Hierin komt een man die er toch ook wel verstand van heeft aan bod, en die is niet zo positief als Vipertje. Het wordt nog oppassen geblazen voor MS, die geen geld vraagt voor licenties om voor de Xbox te mogen ontwikkelen. Wat een belangrijk punt is voor developers.

For the first time, the locked doors to the lucrative world of video-gaming are wide open -- a risky strategy for Microsoft, which will have to live off of minimal console revenues and the hope that they'll eventually win the battle of the living room. Having committed an astounding $500 million to market the X-Box next Christmas, it's clear that Microsoft doesn't mind taking a short-term loss to ensure an eventual win.

If Sony's not careful, this could turn into "Betamax, the Sequel." Twenty years ago, Sony tightly controlled the titles made available for its technically superior videocassette player -- specifically, no adult content -- and found themselves quickly locked out of an incredibly lucrative market for adult and family content. If Sony keeps a tight grip on the PS2, they may actually help Microsoft create the new VHS. But even if Sony loses this round (and no one wants to wager which way this battle will turn), they've already set their sites on the PlayStation3, to be released five years from now. Sony promises it will be a thousand times faster than the PS2. I have every reason to believe them.

Mark Pesce is the author of The Playful World: How Technology Is Transforming Our Imagination, recently published by Ballantine Books. In 1994, he coinvented VRML, bringing 3-D to the Web. He pledges to use the proceeds from this article to buy a whole slew of PlayStation2 games.