Nieuws
Nintendo Switch 2

Nintendo zou productie van Switch dit jaar opvoeren

De vraag zou aanhouden en het tekort aan halfgeleiders vermindert

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo zou van plan zijn om de productie van de Switch dit jaar op te voeren.

Dat claimt Bloomberg te hebben vernomen. Vanwege aanhoudende vraag naar de hybride console en het verminderde tekort van halfgeleiders zou Nintendo van plan zijn om vanaf april de productie op te voeren. 

De Switch kwam in maart 2017 uit en wanneer de productie wordt opgevoerd zit de console dus in diens zevende levensjaar. Afgelopen november schatte Nintendo dat het in dit fiscale jaar, dat eind maart afloopt, er in totaal 21 miljoen exemplaren worden verscheept. 

Wanneer een mogelijke opvolger van de Switch verschijnt is nog niet duidelijk, maar aangezien Nintendo van plan is om dit jaar de productie op te voeren, is het onwaarschijnlijk dat de nieuwe console al ergens dit jaar uitkomt.


Afgelopen september waren er wereldwijd 114 miljoen exemplaren van de Switch verkocht, waarmee het de bestverkochte spelcomputer van Nintendo werd. Van de draagbare Nintendo DS zijn er echter 154,02 miljoen exemplaren verkocht. Sony blijft koploper met 155 miljoen verkochte PlayStation 2-consoles.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Witcher 3 verschijnt op 26 januari fysiek op PS5 en Xbox Series Endless Dungeon vanaf 18 mei verkrijgbaar
24

Reacties op: Nintendo zou productie van Switch dit jaar opvoeren

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 20 januari 2023 15:10
    Het blijft wel mooi om te zien hoe Nintendo zich heeft herstelt na het Wii u debacle. En nu zo groot succes heeft met de Switch. Ik hoop ook dat ze zich beseffen dat dit concept de juiste is. En dat ze niet een weer een andere gimmick gaan verzinnen met de opvolger. Maar gewoon een sterkere versie van de Switch zonder gekkigheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • JustlikeNiko

    • 20 januari 2023 15:55
    @Snoop213 inderdaad. Een betere Switch die backwards compatibel is. Dat is bij Nintendo nog niet vanzelfsprekend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 20 januari 2023 18:03
    @JustlikeNiko juist bij Nintendo is dat wel vanzelf sprekend. Telkens zijn twee generaties te spelen: GB, GBP, GBC en GBA . DS en 3DS. NGC en Wii. Wii en Wiiu. In dat model verwacht ik niet anders dan een nieuwe console die ook Switch games speelt. Die erna… misschien niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 20 januari 2023 16:08
    @Snoop213
    Dat hoop ik ook.

    Gewoon hetzelfde als switch nu is. Maar dan voor mij het beste wat er op dat moment te krijgen is op draagbare hardware erin proppen. Of als dat echt te duur is in ieder geval iets wat wel echt een verschil maakt. En niet een simpele update.

    En vooral geen nieuwe gekke dingetjes erin verwerken. Ik denk dat Nintendo met de switch pas echt haat plek gevonden heeft in de markt en die plek proberen te behouden.
    Nu gaan MS en Sony niet echt proberen in die markt te komen. Uit ervaring weten ze dat dat beter niet te doen is, en als Nintendo die positie nog steviger kan zeggen dan hebben ze die merkt nog wel even alleen.
    Dus het zou behalve riskant met gekke dingen ook gewoon heel stom zijn lekst die markt af te geven( dan hebben ze geen handheld ding meer) Want dan kan ieder andere is katoen omdat de grote concurrent weg is en die markt domineren zodat Nintendo nooit meer kans heeft.

    Dus ik mag aannemen en hopen dat men daar niet zo dom is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 20 januari 2023 16:09
    @Snoop213 Precies dat hoop ik ook. Gewoon een sterkere versie van de Switch vergelijkbaar met de Xbox Serie S als dat mogelijk is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 20 januari 2023 16:36
    @AgeQned Dat zal helemaal goed nieuws. Ik ben het met jullie beide roerend eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 20 januari 2023 17:47
    @Snoop213 een sterkere versie zou top zijn. Persoonlijk zou ik iets ergonomischer controlers wel fijn vinden. Bij een langere sessie op de switch krampen mn duimen enorm. Hoe relaxed ik het ook probeer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 20 januari 2023 15:24
    Nog net genoeg tijd om voor Tears of the Kingdom met een Switch Pro te komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 23 januari 2023 11:00
    @Lord Ganon
    Nope! Gaat niet gebeuren. Zelf denk ik dat ze de productie van Switch omhoog gooien om genoeg voorraad te hebben als de Switch 2 moet worden geproduceerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 23 januari 2023 11:38
    @Snafu9 Dromen mag altijd natuurlijk. :P En de Switch zelf werd natuurlijk maar 2 maanden van tevoren aangekondigd, voordat hij al in de winkel lag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 20 januari 2023 15:48
    Wel tof, maar ik hoop niet dat Nintendo net zoals bij de Switch allerlei Wii U titels in een luxe jasje weer uitbrengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 20 januari 2023 15:57
    @mhnl1979 ??

    Dit gaat over de switch. Denk dat je dit bericht fout leest en denkt dat over een andere console gaat omdat je praat over switch als in het verleden terwijl dit bericht gaat over diezelfde switch.

    Ze gaan de huidige switch met alle luxe jasjes games dus opvoeren in aantal.

    Niet de nieuwe, want officieel is die nog niet aangekondigd dus ook zal de productie daarvan nog niet gestart zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 20 januari 2023 16:02
    @watashi wa maurice desu. Ja, is een beetje onduidelijk van me. Ik bedoel dat er niet allerlei Switch titels weer een deluxe versie krijgen op de opvolger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 21 januari 2023 15:20
    @mhnl1979
    Ah ha daar ben ik helemaal met je eens.

    Ik ben blij die leuke games opnieuw te kunnen spelen. Maar ik wordt wel behoorlijk remaster/heruitgave moe.

    Enkel remakes mogen van mij eventueel nog wel omdat die games ook helemaal opnieuw gemaakt worden. Maar ook die ben ik langzaam aan wel beu. Niet enkel van Nintendo maar ook anderen. Tijd voor weer nieuwe games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 20 januari 2023 16:00
    @mhnl1979 De reden dat ze dat gedaan hebben komt omdat vrijwel niemand een Wii u had dus heel veel mensen hadden deze geweldige software gemist.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 23 januari 2023 11:38
    @mhnl1979 Een echte remaster van Ocarina of Time zou ik niet erg vinden hoor… :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 23 januari 2023 23:24
    @Lord Ganon ik benieuwd of dat leuk is. Ben nu ingestapt met breath of the wild, geweldige game trouwens, dus weet niet of de eerdere versie net zo tijd is. Helaas is de Gamepad van mijn WiiU stuk, anders..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 25 januari 2023 09:58
    @mhnl1979 OoT is ook via NSO te spelen. En anders is hij ook te krijgen op de 3DS (de superieure versie als je het mij vraagt…)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ramirez-1

    • 21 januari 2023 09:24
    Mmh 155 miljoen moet makkelijk te doen zijn.
    September was het 114, dan staan ze nu met de feestdagen in het achterhoofd op 123/126 miljoen.

    Ze hebben nog opties. Ik zou er na de zomer een flinke pricedrop tegenaan gooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 21 januari 2023 18:31
    @Ramirez-1 Ik zou graag die Switch Oled willen maar dan moet er wel wat van de prijs af inderdaad mijn dag 1 Switch daar markeert eigenlijk nog niks ja.. de knopjes worden wat lam.