"We dachten dat Metroid: Other M wel een miljoen verkochte exemplaren zou gaan halen. Dat zou het spel ook moeten kunnen halen, maar toch gaan we dat aantal niet redden, niet dit jaar nog in ieder geval. We denken veel na over waarom dit niet gelukt is", aldus Fils-Aime. "Het spel is goed ontvangen om zijn kwaliteit, de marketingcampagne was sterk, de reclame was goed en ook de sociale media die we ervoor hebben ingeschakeld waren een succes."

Anders voorgesteld

"Ik ga hier nu niet de stijl van het spel bekritiseren, maar ik heb wel het commentaar gelezen dat hoe Samus werd neergezet door Team Ninja niet overeenkwam met hoe spelers haar zelf hadden voorgesteld. Of ik dit punt van kritiek gerechtvaardigd vind? Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Maar ik geloof niet dat het de hoofdreden is voor het tegenvallende resultaat", vervolgt Fils-Aime, die hoopt dat er in de toekomst nog meer Metroid-spellen komen. "Ik ben een behoorlijke fan van Samus en de Metroid-serie."

Metroid: Other M kwam begin september uit. Het spel is ontwikkeld door Team Ninja, de studio achter de Ninja Gaiden- en Dead or Alive-serie. Het spel maakt gebruik van een wisselend cameraperspectief, dat de tweedimensionale gameplay van de klassieke Metroid-games met de driedrimensionale stijl van de Prime-trilogie combineert.