Nieuws

Nintendo 'overweegt diverse mogelijkheden' voor opvolger 3DS

Smartphonemarkt moet nog groeien voor Nintendo

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo overweegt diverse mogelijkheden voor een opvolger van de populaire handheld 3DS.
Dat meldt de nieuwe Nintendo-president Shuntaro Furukawa in een vergadering met aandeelhouders. Hij merkte op dat de Switch goed verkoopt, maar dat het bedrijf zijn handheldmarkt niet vergeten is. Nintendo "overweegt diverse mogelijkheden" als het aankomt op een opvolger.


Dat wil niet zeggen dat Nintendo ook daadwerkelijk een nieuwe handheld gaat lanceren. De Switch is een console en handheld in één en mogelijk blijft het bedrijf zich daar op richten, eventueel met verschillende Switch-modellen. Het bedrijf houdt de mogelijkheid van een opvolger van de 3DS echter wel open, zo geeft Furukawa nu aan.

Verder laat Furukawa weten dat de smartphonemarkt een belangrijke is voor Nintendo. Het is de bedoeling dat het bedrijf minstes 100 miljard yen gaat verdienen aan de smartphonemarkt, om het een essentiële pilaar in de strategie van het bedrijf te maken.

Bron: Nintendo Everything

Dit artikel delen:

Lees meer

Servers PS3-game Starhawk zijn voorgoed offline Jim Carrey krijgt mogelijk rol van Dr. Robotnik in Sonic-film
12

Reacties op: Nintendo 'overweegt diverse mogelijkheden' voor opvolger 3DS

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • HunterSeeker

    • 2 juli 2018 08:37
    Ik hoop op een smartphone waar je ook op kan gamen :)
    Of een apparaat waar je op kan gamen maar waar je ook mee kan bellen en appen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 2 juli 2018 13:10
    @HunterSeeker

    Zo een Nintendo smartphone zou een instant buy zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 2 juli 2018 17:54
    Dan moeten ze ‘m toch wel de N-gage noemen! (“Hah! See what I did there…”)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 3 juli 2018 00:16
    @JaapGoose

    Ik hoop voor Nintendo wel betere verkoopcijfers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fpsbig

    • 2 juli 2018 09:47
    Kleinere titels voot 30 euro naar de switch brengen lijkt me wel een strak plan. De 3ds developers gewoon switch games laten maken onder 3en label small games ofzo om aam te geven dat het niet de tripple a nintendo titels zijn. En die dan voor 30 euro verkopen ofzo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 juli 2018 12:01
    Als ze nou gewoon een switch model uitbrengen zonder docking station en met de controllers er aan vast en die voor een stuk minder dan de normale switch verkopen? Dan zijn ze er toch al?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gekke Dirkie

    • 2 juli 2018 20:07
    @darkmanwls Doen ze in Japan al, voor ongeveer 230 dollar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geeMc

    • 2 juli 2018 13:38
    Maar… De switch is toch al een soort van opvolger?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 2 juli 2018 15:42
    Gewoon een goedkopere Switch zonder dock. Een nieuwe handheld naast de Switch zou echt nergens op slaan, de Switch is al een handheld en het zou betekenen dat Nintendo zich op 2 platformen moet gaan focussen, ze kunnen beter gewoon alles op de Switch gooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gekke Dirkie

    • 2 juli 2018 20:04
    Het zal een goedkopere versie van de Switch worden, zonder dock.

    Een soort Switch Mini of Switch Lite.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • whaha

    • 2 juli 2018 22:22
    Ik hoop persoonlijk niet dat er nieuwe Swiitch-modellen komen, ik heb er net één gekocht!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 3 juli 2018 10:54
    @whaha Die blijft gewoon werken ongeacht dat er andere modellen uitkomen. Hoeveel varianten 3DS zijn er wel niet intussen? Ik voelde me nooit geroepen om mijn OG 3DS te vervangen.