Nieuws
hollow knight

Bestverkochte indiegames op Nintendo Switch bekendgemaakt

Met onder andere Hollow Knight en Golf Story

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo heeft op de GDC de tien bestverkochte indiegames op de Switch onthuld.

In willekeurige volgorde gaat het om de volgende indiegames:

  • Stardew Valley
  • Hollow Knight
  • Overcooked 2
  • Undertale
  • Dead Cells
  • Enter the Gungeon
  • Graceful Explosion Machine
  • Celeste
  • Golf Story
  • Overcooked


Vorig jaar onthulde Nintendo ook al de bestverkochte indiegames op de Switch. Toen zaten onder andere nog Shovel Knight: Treasure Trove, NBA Playgrounds, SteamWorld Dig 2 en Fast RMX in de lijst. Games als Overcooked 2 en Hollow Knight hebben deze plekken nu overgenomen.

Nintendo legt deze generatie veel nadruk op games van onafhankelijke ontwikkelaars. Het bedrijf houdt zelfs regelmatig een Direct-uitzending gericht op deze indiegames. Deze week nog werd een dergelijke Nindies Showcase uitgezonden, waaruit onder andere bleek dat Cuphead naar de Switch komt en Nintendo samenwerkt met de makers van Crypt of the Necrodancer om een versie met Link en Zelda te maken genaamd Cadence of Hyrule.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gerucht: Xbox One zonder disc drive verschijnt 7 mei Retrogames spelen op je pc, smartphone en tablet
14

Reacties op: Bestverkochte indiegames op Nintendo Switch bekendgemaakt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Agent 4125

    • 22 maart 2019 10:15
    Enter the Gungeon vond ik nogal mwoah. Celeste in alles een briljante game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 22 maart 2019 11:47
    @Agent 4125 Dat gevoel had ik ook. Niet alleen met Gungeon, ook met Dead Cells. Procedural generated staat nog ver van het niveau dat handmatig ontworpen games brengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 22 maart 2019 13:15
    @Baukereg
    Gungeon niet gespeeld maar ik vind Dead Cells dan wel weer redelijk briljant.
    Er is wel degelijk een verschil tussen procedural generated levels en handgemaakte levels maar Dead Cells doet het imho niet slecht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 22 maart 2019 14:16
    @Baukereg Precies. Dat soort games (bv ook Nuclear Throne en Rogue Legacy) werken me nu nog te snel op de zenuwen. Elke run leer je weer wat nieuws blablabla. Telkens hetzelfde moeten doen maar nèt even anders vind ik eigenlijk gewoon irritant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 23 maart 2019 13:07
    @Baukereg Enter the Gungeon wordt leuker als je er meer van begrijpt. Helaas moet deze een beetje groeien eer deze echt goed wordt. In het begin ga je bij de makkelijkste dingen dood. Enemies, items, secrets en patronen herkennen is de sleutel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 23 maart 2019 14:42
    @ToMaX99 Hoe kom ik daar allemaal achter door te spelen dan? Ik kom wel eens tot de 2e baas, maar dat is het dan ook wel. Helft van de tijd krijg je tijdens een run alleen maar flutwapens, maakt het ook niet direct leuker ofzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 23 maart 2019 13:04
    @Agent 4125 EtG is mijn absolute favoriet!! Zo veel secrets en combi's. Art stijl is tof en game blijft ontzettend lang entertainen. De eerste keer dat ik de Dragun neer had was een waar episch moment. Met de update (die al meteen in Switch versie zit) is het wel aanzienlijk makkelijker geworden (dit is niet beter of slechter wat mij betreft).

    Multiplayer is ook echt tof couch co-op, maar de game is er niet op gemaakt en maakt het soms wat frusterend/uitdagender.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 23 maart 2019 15:34
    @ToMaX99 Welke secrets? Hoe kan ik die vanzelf vinden zonder op internet te moeten zoeken? Welke combis? Ik krijg de helft van de tijd lollig bedoelde flutwapens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 24 maart 2019 11:27
    @Agent 4125 veel spelen en de enter the Gungeon wiki door spitten. Als je beter wordt, kan je de 2de baas prima zonder wapens doen. Ook is het verstandig sommige wapens te bewaren voor de baas. En al helemaal de blanks, als je een baas perfect doet krijg je een extra hartje. Ook met veel spelen krijg je steeds betere wapen unlocks. De pilot is mijn favoriet, maar is in het begin het moeilijkste met een slecht start wapen. Zelfs in de tutorial zit een secret met unlocks! Daar is ee muur al duidelijk kapot. Iets wat tijdens de normale runs alleen zichtbaar wordt als je op de juiste plek met een wapen schiet die ammo gebruikt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 24 maart 2019 13:22
    @ToMaX99 Thanks. Maar ik heb dus geen zin om eindeloos min of meer hetzelfde te moeten doorspelen in de hoop op betere wapens. En al helemaal niet om internet te moeten afstruinen. Dan doe je in mijn ogen als game dus echt iets fundamenteels niet goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • iApple

    • 22 maart 2019 10:55
    Terecht Stardew Valley, erg verslavend!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 22 maart 2019 11:04
    @iApple Absoluut. Speelde de game veel op de PS Vita alleen loopt die daar regelmatig vast bij het saven.

    En dat is balen vooral als je een goede dag hebt gehad. Ben er helaas klaar mee.

    Maar verder echt een top game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 22 maart 2019 11:56
    Had Salt & Sanctuary er eigenlijk wel tussen verwacht, mooie game, vond hem behoorlijk pittig, maar echt wel een vet spel!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 22 maart 2019 20:19
    @Undefused Ook een topgame idd! Dark souls in 2D!