Nieuws
Mario

Nintendo NX wordt vanmiddag om 16:00 uur getoond

In een 'preview trailer'

Geschreven door Michel Musters op

Nintendo onthult hun nieuwe console met de codenaam NX vanmiddag om 16:00 uur Nederlandse tijd.

Dat kondigde het bedrijf via Twitter aan. Het gaat om een 'preview trailer' van drie minuten. Het is niet bekend wat er in die preview trailer zit, maar de eerste details over het systeem en wellicht de lanceringsgames lijken een optie.


De NX komt volgens Nintendo in maart 2017 uit, zo meldde het bedrijf eerder dit jaar. Sindsdien is het apparaat gehuld in mysterie. Details als prijs, games die er voor verschijnen en wat uniek is aan het apparaat zijn nog niet bekend.

Nintendo meldt dat de trailer via de officiële website en social media om 16:00 uur geplaatst wordt. Zodra hij te zien is, staat hij ook op Gamer.nl.

Dit artikel delen:

Lees meer

Darksiders: Warmastered Edition uitgesteld naar november Ancel toont character modellen van Beyond Good and Evil 2
23

Reacties op: Nintendo NX wordt vanmiddag om 16:00 uur getoond

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • hulstpower

    • 20 oktober 2016 06:51
    Ok ben benieuwd hoop stiekem dat nintendo weer terug komt.
    Wat is de game industrie nou zonder nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 20 oktober 2016 07:08
    Kan niet wachten (hoewel ik liever de reveal een uurtje later had omdat ik dan thuis ben :))

    Ben heel benieuwd waar ze mee komen. Hopelijk is het iets voor mij.
    We shall see

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DGM

    • 20 oktober 2016 10:57
    @Gamegod

    Staat vast al op YouTube voordat je thuis bent.

    No worrys

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SevenEight

    • 20 oktober 2016 07:17
    Ben hier ook erg benieuwd naar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fordon_Greeman

    • 20 oktober 2016 07:40
    Benieuwd? Ja. Skeptisch? Of fuck ja!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tektwo

    • 20 oktober 2016 08:05
    Vraag mij af hoe de NX zich staande zal houden tussen de PS4 PRO / PSVR en de Xbox Scorpio. Ben benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wootism

    • 20 oktober 2016 09:04
    @Tektwo
    Ik heb niet het idee dat Nintendo wil (kan) concurreren met de consoles van Sony en Microsoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 20 oktober 2016 09:14
    @wootism inderdaad, volgens mij doen ze dat vanaf de Wii al nietr echt meer. Ik ben heel benieuwd wat ze met de NX gaan doen, en of het ding echt NX gaat heten of dat ze ook een nieuwe naam gaan onthullen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 20 oktober 2016 14:08
    @mcbrew Wii, Wii U, Wii Me ?

    Oh god Nintendo stap alsjeblieft van die Wii-naam af… maar één ding kun je wel redelijk zeker van zijn (ook gezien de geruchtenmolen): het ding zal wel backward compatible zijn. Dat heeft Nintendo tot nu toe altijd al wel gedaan, sinds de GBA al. Minstens één generatie backward compatible. M.a.w. een 'portable' touchscreen a la de Gamepad met camera en infrarood-poort zal die wel hebben. Mogelijk, maar kleinere kans, dat ze wel de Wii-compatibility overboord gooien dus geen IR-balk meer nodig. Maar we gaan 't wel zien straks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 20 oktober 2016 11:53
    @wootism gerucht gaat dat nx gewoon 1080 p of 60 fps kan dus ik denk dat ie met ps4 pro aardig mee kan gaan sinds zie die op 4k uspcaling zetten en 1080p 60fps.
    Scorpio gaat ie niet tegen opboksen denk ik. Wat ik wel toevallig vind is vandaag en de release van red dead en de NX en van allebei out of no where.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • keepitfrosty

    • 20 oktober 2016 12:22
    @hulstpower 1080p 60fps is niet zo moeilijk om te halen natuurlijk. Knal de details naar beneden en je zit zo op 1080p60. Ga er maar vanuit dat de specs niet in lijn liggen met de ps4 pro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 20 oktober 2016 12:37
    @keepitfrosty toch heeft ps4 en xbox one er moeite mee specs ps4 pro zijn niet zo heel goed.
    Wat je zegt over wat details naar beneden is waar dat kan op de pc ook natuurlijk.

    Het enige wat we kunnen doen is afwachten maar iedereen denkt dat nintendo weer met iets komt wat niet mee kan. Ik zeg alleen laten we afwachten en zien wat de nx kunt en kan en nintendo maakt vaak betere games dan meeste developers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • keepitfrosty

    • 20 oktober 2016 16:06
    @hulstpower Dat ze moeite ermee hebben is een keus van de developer icm de huidige hardware om voor meer details te gaan ten koste van de resolutie en de framerate. De hardware laat dat gewoon niet altijd toe om EN EN te gebruiken. De NX zit qua specs net onder de ps4 dus als je 1080p60 wilt doen dan moet je ergens op inleveren simpel zat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 20 oktober 2016 10:08
    @Tektwo Ik denk dat je het vooral als uniek platform moet zien dat idd niet de concurrentie met PS4 en XOne aangaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DGM

    • 20 oktober 2016 11:08
    @MichelMusters

    En gelukkig maar. Een derde console die wil concurreren met Sony en MS is volgens mij funest voor de industrie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GoRightAhead

    • 20 oktober 2016 09:26
    En om 17:00 rdr2 trailer had ik begrepen :D wat een dag!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 20 oktober 2016 10:07
    @GoRightAhead Zeker!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vjiezze vir

    • 20 oktober 2016 10:06
    Damn toch wel erg benieuwd.. en tja ik speel merendeel op me xboxone maar sla nvr een nintendo console over….lukt me gewoon niet:p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord Ganon

    • 20 oktober 2016 10:43
    Éindelijk, ik zit er klaar voor :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • madbart

    • 20 oktober 2016 12:28
    Red Dead 2 en nx vanmiddag..toeval??