Nieuws

Nintendo hint mogelijk naar nieuwe Donkey Kong voor Switch

Misschien Retro Studios' nieuwe game?

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo's Amerikaanse president Reggie Fils-Aime heeft mogelijk gehint naar een nieuwe Donkey Kong-game voor de Switch.
In een interview met Time werd Fils-Aime gevraagd over de vernieuwingen in franchises als Mario en Zelda. Hierbij werd in de vraag nergens melding gemaakt van Donkey Kong. Reggie: "Of het nou om een nieuwe Metroid-ervaring of Donkey Kong-ervaring gaat, we kijken constant hoe we een franchise kunnen vernieuwen, in plaats van kleine wijzigingen in elk deel."


Hoewel de Zelda- en Mario-games voor de Switch uit de vraag al uit zijn en Metroid Prime 4 is aangekondigd, heeft Nintendo nog geen melding gemaakt van een mogelijke Donkey Kong-game voor de Switch. Mogelijk meldde Fils-Aime iets wat nog niet gemeld mocht worden. Het kan ook zijn dat hij Donkey Kong maar als voorbeeld noemde.

De afgelopen twee Donkey Kong-platformers, Donkey Kong Country Returns en Tropical Freeze, verschenen respectievelijk op de Wii en Wii U en zijn ontwikkeld door de Amerikaanse ontwikkelaar Retro Studios. Het is niet bekend waar de studio de afgelopen jaren aan heeft gewerkt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Rondkijken in vr met Ace Combat 7: Unknown Skies Adventuregame The Gardens Between voor PS4 aangekondigd
10

Reacties op: Nintendo hint mogelijk naar nieuwe Donkey Kong voor Switch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheChief

    • 31 oktober 2017 09:00
    Zou echt een aanwinst zijn mits ze er voldoende vernieuwing in gooien qua gameplay elementen, zoals in Super Mario Odyssey ook het geval is met Cappy en de nieuwe mogelijkheden die dat biedt aan de speler om creatief te zijn binnen levels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaVinkie

    • 31 oktober 2017 09:02
    Lijkt een beetje 'grasping at straws' maar kom maar door met een nieuwe Donkey Kong, zeker als ze het niveau van Tropical Freeze kunnen aanhouden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 31 oktober 2017 11:14
    Ik verwacht op z'n minst nog een hoop re-releases voor de Switch.

    Als je ziet hoe veel mensen er een Switch hebben, begint dat de WiiU toch wel in te halen.
    Games als Tropical Freeze, maar ook Mario Maker, Hyrule Warriors, Yoshi's Wooly World, beide Zelda HD remakes, Xenoblade Chronicles X, Bayonetta 1/2 en Wonderful 101, hebben ontzettend veel potentieel maar een relatief kleine doelgroep behaald.

    Ik verwacht dat Nintendo deze games allemaal tussen nieuwe releases in zal laten re-releasen.
    Het is gewoon zonde om deze titels te laten liggen, aangezien er wel tijd en geld in is gestoken.
    Er zal vast een nieuwe DK game komen, misschien wel meer in de vorm van DK 64.

    Reggie heeft in het verleden ook ergens gezegd meer WiiU games opnieuw te willen uitgeven, maar dat elke game in ieder geval wordt vergezeld met nieuwe content zoals Mario Kart 8 Deluxe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 31 oktober 2017 11:35
    @krytuun

    Dat zal een mooie toevoeging zijn een heruitgave van dk op switch, en als ze een nieuwe dk maken beter zoals donkey kong country 3 met die vehicle upgrades.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 31 oktober 2017 12:48
    @enkieridu Het lijkt mij een leuk idee. Uit mijn vrienden kring hoor ik echter vaak dat DKC 2 de heilige graag was, daar sluit ik mij wel volledig bij aan, snelheid, level design, soundtrack allemaal heerlijk.

    DKC 3 was ook erg leuk met de vehicle upgrades, maar volgens mij wel de minst verkochte uit de serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 31 oktober 2017 15:50
    Ja die was ook de beste inderdaad, hopen dat ze van alle delen de beste aspecten in de nieuwe DK doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 31 oktober 2017 13:58
    @krytuun Schrok me even het apenzuur.. "Xenoblade X Bayonetta" klonk als een briljante crossover ;) maar ik neem aan dat je Xenoblade X én Bayonetta bedoelde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 31 oktober 2017 17:07
    @jaapgoose wat kan een komma belangrijk zijn op dit soort momenten. Ik pas het even aan.

    Wel een leuk idee overigens ^^

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 31 oktober 2017 15:54
    Als het zo is dan is het een instant buy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 31 oktober 2017 21:48
    Oh een nieuwe 3D donkey kong zou wel wat kunnen zijn, mits ze het goed aanpakken.
    Maar ik zie dat wel zitten.
    Toch hoop ik dat Retro studio’s met een nieuwe ip bezig is en eventueel donkey kong door een nieuwe studio of een andere.
    Zou voor mijn part ook door een3rd party mogen. Na Ubisoft met Mario aan de haal ging mogen meer studio’s graag wat nintendo franchises op de schop gooien.

    Maar hoe dan ook ik hoop een een nieuwe DK en van mij mag het dan ook wel weer iets nieuws zijn en niet gewoon een ‘country’ variant.